Dieta Montignac nu este o dietă care îți interzice anumite alimente pentru a da jos câteva kilograme în timp record, ci un stil de viață sănătos care te va ajuta să slăbești fără prea mult efort.

Este un regim disociat, astfel încât nu vei fi nevoită să numeri mereu caloriile și să îți limitezi porțiile. Cu alte cuvinte, poți mânca cât vrei, atâta timp cât alimentele consumate sunt cele permise.

Dieta Montignac are două principii de bază: primul dintre ele te învață să consumi separat cele trei grupe de alimente (carbohidrați, grăsimi, proteine), iar cel de-al doilea se referă la indicele glicemic. Carbohidrații sunt sortați în funcție de acest indice glicemic, adică în funcție de efectul asupra nivelului glucozei din sânge.

Citește și: Ce trebuie să știi despre dieta mediteraneană

Dieta are două faze: de slăbire și de menținere a greutății.

Faza de slăbire nu are o durată exactă – perioada sa variază în funcție de cât vrei să slăbești, de organismul tău, și de strictețea cu care urmezi dieta. Este necesar să îți bazezi dieta pe alimente cu un indice glicemic scăzut și să eviți alcoolul, cafeaua, pâinea, cartofii, pastele și zahărul.

În cea de-a doua faza, poți reintroduce treptat și câteva alimente cu indice glicemic mediu sau mare, însă trebuie să ai grijă să nu revii la obiceiurile dinainte de dietă. Atâta timp cât vrei să îți menții greutatea, este nevoie să continui să aplici principiile dietei.

Citește și: Totul despre dieta rapidă aprobată de Dr. Oz

Iată câteva alimente cu indice glicemic mic: muştarul Dijon, năutul, faolea, lintea, humusul, lămâile, căpşunile, vişinele, merele, gutuile, prunele, portocalele, perele, usturoiul, semninţele de floarea soarelui, nuca de cocos, ciocolata cu 85% cacao, salata, ciupercile, spanacul, varza, măslinele, nucile, avocado.

Alimente cu indice glicemic mediu: sucul de mere, sucul de ananas, orezul brun, cartofii dulci, mango, paste şi cereale integrale, bananele crude, strugurii albi şi negri, laptele de cocos, pâinea integrală 100%.

Alimente cu indice glicemic mare: berea, cartofii prăjiţi, copţi, piureul ,popcornul, făina de grâu, mălaiul, dovleacul, bananele coapte, pepenele, zahărul, băuturile carbogazoase, orezul, sfecla gătită, mierea, pastele, orezul.

Citește și: Slăbește până la nuntă cu dieta Dukan

Atenție! Fructele se consumă separat, cu cel puțin 30 de minute înainte de masă, iar după masă la minim 3 ore. De asemenea, produsele lactate trebuie să fie, bineînțeles, degresate.

Nu uita! Pentru un organism sănătos, este important să incluzi și exercițiile fizice în viața ta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here