Dieta Dukan a fost creată în urmă cu peste 30 de ani de doctorul francez Pierre Dukan și este una dintre cele mai utilizate de femeile din toată lumea. De data aceasta, abordarea este diferită: sunt numărate proteinele, nu caloriile.

Printre beneficiile acestei diete se numără:

Scăderea rapidă în greutate (încă din primele zile începi să dai jos din kilogramele nedorite);

Poți mânca cât dorești, fără să îți faci grijă pentru caloriile consumate;

Nu este doar o dietă, ci un mod de viață, astfel încât nu te vei confrunta cu efectul de yoyo.

Din păcate, dieta Dukan are și câteva părți proaste pe care trebuie să le cunoști înainte de a începe:

Nu poți ține această dietă dacă ești însărcinată, suferi de diabet sau de coli cardiace și nici dacă ai probleme hepatice sau renale;

La început nu îți asigură un aport echilibrat din toate grupele de alimente;
Rinichii și ficatul sunt suprasolicitați;

Te poți confrunta cu constipația, gura sau hipercolesterolemiei, din cauza cărnii și a celorlalte proteine de origine animală.

Dar cum funcționează de fapt dieta Dukan?
Acest regim are patru etape, numite etapa de atac, cea de croazieră, cea de consolidare și cea de stabilizare permanentă. Să le luăm pe rând!

În faza 1, adică în etapa de atac, este nevoie să consumi doar proteine pure. Aceasta este faza în care slăbești cel mai mult, apoi organismul tău se va obișnui cu noul regim, iar kilogramele în plus vor fi mai greu de dat jos.

Alimentele permite în această fază sunt carnea de vită, carnea de pasăre fără grăsime sau piele, peștele, fructele de mare, ficatul de vită și pui, lactate suc 2% grăsime, ceapă, usturoi, cafea și ceai neîndulcite, oțet, muștar, sare, condimente.

În faza 2, adică etapa de croazieră, zilele de proteine pure vor fi alternate cu cele de proteine pure și legume. Cum spuneam mai sus, în această etapă slăbești ceva mai greu, cam 1 kilogram pe săptămână. Dar nu sună deloc așa rău, nu?

Alimentele permise în această etapă sunt aceleași ca în prima, plus legume (în afară de cartofi, orez, porumb, avocado și păstăi), și este recomandat ca acestea să fie consumate crude, fierte, preparate în abudr, dar niciodată prăjite.

În faza 3, adica etapa de consolidare, pentru fiecare kilogram dat jos, trebuie să ții dieta timp de 10 zile. Astfel, nu vei pune la loc kilogramele în plus.

Pe lângă proteinele pure și legumele din celelalte etape, în aceasta poți introduce în alimentație și 2 felii de pâine integrală zilnic, o porție de carbohidrați pe spătămână, dar și pizza, cartofi prăjiți sau înghețată,

În faza 4, adica etapa de stabilizare, este nevoie ca o zi pe săptămână să mănânci doar proteine pure (doctorul Dukan recomandă ca această zi să fie joia).

De asemenea, exercițiile fizice sunt și ele importante.

Este important de reținut că înainte de a începe orice dietă, este recomandat să ceri sfaturi unui nutriționist, pentru a afla dacă aceasta este potrivită pentru organismul tău.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here