regimul crono

Cu cât se apropie mai tare nuntă cu atât simți că vrei că totul să fie perfect. Ți se pare că nu ai silueta care trebuie așa că te-ai apucă de o dietă. Îți propunem una simplu de ținut. 

Ce este regimul crono?

Specialiștii în diete au inventat cronobiologia alimentară, cu ajutorul căreia studiază cum ritmul nostru bilogic influențează modul de utilizare al alimentelor pe parcursul unei zile. Acesta nouă știință a fost de folos pentru a demonstra că zaharurile cu absorbție rapidă consumate la micul dejun cresc atenția, în schimb ce, la prânz, o scad. 

După ce principiu funcționează? 

Aceste informațîi au fost ambalate sub formă regimului cronos, care te ajută să slăbești mâncând orice, cu condiția să respecți anumite ore. De exemplu, grăsimile consumate la orele serii se depun mult mai repede, așa că este indicat să renunți la o cină cu fripturi, ciorbe sau mezeluri. Pune aceste alimente pe masă la micul dejun, pentru că organismul tău știe să le transforme în energie. 

Inventatorul acestui regim este medicul Simon Delabos, care s-a bazat pe următorul principiu: corpul nostru are un ritm propriu, iar noi trebuie să ținem cont de nevoile lui naturale, care sunt diferite în fiecare perioada a zilei. De aceea, el recomandă să mâncăm mai mult dimineață, la prânz ceva mai puțîn, iar seară aproape deloc.

Cum trebuie să mănânc? 

Respectând princiiple dietei crono, micul dejun trebuie să fie cea mai bogată masă a zilei. Este foarte important să mănânci încet și să mesteci bine alimentele, pentru că în felul acesta senzația de sățietate se va instala mai repede. Poți consumă brânză slabă, dar nu mai mult de 100 de grame, două-trei felii de pâine, de preferat din cereale integrale și cu semințe, puțîn unt. O altă varintă ar fi să mănânci cerale integrale cu lapte, câteva fructe. Îți poți face o salată din salată verde, în care să adaugi câteva nuci, migdale, semințe de susan. Oul fiert cu puțînă brânză poate fi o alternativă. Cafeaua este de preferat să o bei fără zahăr. Nu folosi îndulcitori, pentru că aceștia îți pun în pericol sănătatea.

La masă de prânz trebuie să consumi alimente bogate în proteine. Carnea slabă pe grătar este de baza la această masă. Este și foarte ușor de preparat, așa că nu vei stă foarte mult în bucătărie. Drept garnitură poți alege diverse salate, orez fiert sau legume pe grătar. Pâinea și deșertul nu au ce caută în meniul tău. 

Cu patru ore înainte de cină, poți lua o gustare ușoară. Fructele sunt de baza, așa că poți să ronțăi mere, pere, pepene, cireșe. Orice fruct ai la îndemână este bun! Atenție însă la cele bogate în zahăr, pe care nu trebuie să le consumi în cantități foarte mari.   

Am voie să mănânc la cină?

Regimul cronos cere că la cină să nu consumi decât un singur fel de mâncare. 

Medicul Simon Delabos nu recomandă acest regim cardiovascularilor și nici celor care au probleme cu colesterolul. Dacă nu suferi de aceste afecțiuni, atunci poți să urmezi regimul cronos fără probleme. Marele sau avantaj este că nu vei mai ronțăi între mese și rezultatele se vor vedea în cel mai scurt timp. Vei mânca în fiecare zi la aceeși ora, iar organismul tău se va obișnui cu acest program și va fi gata mai repede să digere ceea ce tu îi oferi. 

Căutare dosare în instanță pe termene.ro pentru a vedea daca este vreo problemă cu aceasta dietă.

 

 

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: Unsplash

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here