Un organism ce beneficiaza de un regim alimentar echilibrat nu va simti aceste pofte fiind in permanenta “alimentat”. Evita sa mai poftesti la acele “bombe calorice” asigurandu-ti zilnic mese echilibrate.

##Imparte portiile
Pentru a evita sa simti adesea senzatia de foame, incearca sa imparti o portie obisnuita in mai multe portii mici. Spre exemplu, daca obisnuiesti sa mananci o portie de supa si un sandwich la masa de pranz, mananca sandwich-ul la masa de pranz, iar supa cateva ore mai tarziu. O alta varianta este sa mananci jumatate din sandwich si jumatate din supa la masa de pranz, lasand restul pentru mai tarziu.

##Satura-te cu alimente bogate in fibre
Daca simti senzatia de foame de indata ce te asezi la masa, cel mai probabil vei alege portii mari sau doua feluri de mancare. Pentru a evita acest lucru incearca sa iti potolesti foamea cu legume bogate in fibre inainte de masa.

##Rasfata-te ca un copil
Uneori confundam pofta de mancare cu un sentiment de privare. Daca ai renuntat de curand la multe dintre alimentele tale preferate, cu siguranta simti adesea ca iti este foame chiar si atunci cand nu iti este de fapt. Totodata vei simti ca iti este pofta de alimentele la care ai renuntat fortandu-te sa mananci ce “trebuie”.

Aminteste-ti cum mancai atunci cand erai copil: prima data alimentele preferate si apoi cele care nu erau tocmai pe gustul tau. Mananca numai alimentele pe care le doresti cu adevarat si lasa restul deoparte.

##Mananca suficient la ora mesei
Regulate si sanatoase, gustarile sunt o modalitate foarte buna de a tine apetitul sub control. Cu toate acestea, gustarile nu sunt recomandate tuturor. Daca mananci trei mese pe zi, trebuie sa te asiguri ca ai manancat suficient la fiecare masa cat sa nu ti se faca foame intre mese.

Daca urmezi o dieta care include gustari intre mese, adu prin acestea tocmai acele calorii care lipsesc din regimul tau alimentar. Include proteine cum ar fi oua, carne slaba sau peste la fiecare masa.

##Mananca incet
Aminteste-ti ca este nevoie de pana la 20 de minute pana ce creierul tau sa primeasca semnalul ca ai mancat si esti satula. Cu cat mananci mai incet cu atat mai bine. Alege acele alimente care necesita o mestecare mai lunga. Iata cateva idei de alimente care iti pot prelungi durata fiecarei mese:

• morcovi

• branza slaba

• floricele de porumb

• mere cu scortisoara la cuptor

• orezul alb

• creveti

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here