Din copilărie visăm la ziua nunţii, iar scenariul este mai ceva ca unul de film hollywoodian cu buget substanţial, make-up profesional şi efecte speciale care flatează trăsăturile feţei şi „taie“ din kilograme. Din păcate, precum bine spune o vorbă românească, socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, astfel că formele apetisante de vedetă de cinema sau de catwalk şi tenul de păpuşă creat cu straturi fără număr de make-up nu se traduc la fel de uşor şi-n realitate.

Dar la ce chinuri nu este dispusă să se supună o viitoare mireasă pentru a fi picture perfect în Marea Zi! Astfel că cele mai multe dintre noi recurg la diete draconice bazate pe rosul a cinci frunze de salată pe zi şi la ore lungi de antrenamente milităreşti la sală doar pentru a intra într-o rochie de mireasă cu talie minusculă, aşa cum îi șade bine oricărei prinţese respectabile.

Din păcate, aceste diete sărace în calorii dublate de antrenamente dure reprezintă o alegere cât se poate de nefericită, pentru că anemia avansată din ziua nunţii te poate ameţi prea mult pentru a te bucura cu adevărat de fericitul moment; ca să nu mai punem la socoteală că privarea de nutrimente poate duce la depresie sau dezechilibre hormonale care se pot manifesta prin stări inexplicabile de anxietate sau nervozitate. Mai mult, unele mirese se recompensează în ziua nunţii pentru lunile de chin înfruptându-se din toate bunătăţile, acum că s-a terminat calvarul, dar cum organismul este slăbit, nunta se poate termina cu proaspăta soţie scoasă pe braţe din sala de bal nu de către mire, ci de infirmieri.

„Principiul de funcționare a corpului nostru este aproape același ca al maşinilor: nu alimentezi cu un combustibil bun, mașina nu pornește. Astfel, fiecare proces metabolic al celulelor noastre funcționează pe bază de glucoză, pe care corpul nostru și-o extrage din alimentație. Dietele draconice au, statistic vorbind, o durată de viață foarte scurtă, iar cele care apelează la ele și nu la o schimbare a stilului de viață se vor regăsi foarte curând în postura de a face excese, înbuibându-se cu alimentele strict interzise în timpul dietei“, explică Ana Ghica, health coach.

Sper că am reuşit să te conving să nu recurgi la regimuri nebunești, ci să adopţi o dietă completă cu un meniu nutritiv, sport şi odihnă, cele trei ingrediente ale unui proces de slăbire fără efecte adverse şi care dă rezultate de durată.

Pregăteşte terenul pentru o nouă viaţă

Înainte de a-ţi sufleca mânecile pentru a te pune pe slăbit, relaxează-te şi reevaluează motivele pentru care ai luat această decizie. Nu este vorba de o rochie de mireasă cu trei numere mai mică, ci de faptul că vrei să te simţi mai bine în propriul corp şi sunt sigură că nu-ţi doreşti ca acest sentiment să dureze o singură zi, ci o viaţă întreagă.

Cu acest gând pozitiv şi constructiv în minte, porneşte la atac punând mai întâi la bătaie câteva arme psihologice. Cu maximă sinceritate, identifică motivele pentru care ai ajuns să ai câteva kilograme în plus. Te asigur că nu este nici „glanda“, nici faptul că eşti gurmandă sau că natura nedreaptă te-a blagoslovit cu un metabolism care digeră cu viteza melcului. Adevărul este că mai toţi folosim mâncarea pentru a obloji frustrări şi stres, pentru a scăpa de plictiseală sau a ne energiza când suntem obosiţi şi tindem să nu fim conştienţi de numărul de calorii pe care-l înghiţim zilnic.

Acestea fiind spunse, monitorizează-ţi obiceiurile alimentare pe durata unei zile şi dă-ţi seama unde este buba. Apoi, asigură-te că bei cei doi litri de apă regulamentari, pentru că deshidratarea poate fi confundată de multe ori cu foamea. Găseşte apoi o activitate destresantă care să combată stările în care ai nervi și stres: sportul, grădinăritul (chiar şi de balcon), croşetatul, cititul sau dansatul sunt perfecte pentru a te simţi fericită şi fără griji fără să mai apelezi la prăjitura hipercalorică, hamburgerul-chimicală sau la cutia de îngheţată.

Cu ce se mănâncă o dietă sănătoasă

Nu există femeie pe acest pământ care să aibă probleme de greutate şi să nu fi visat măcar o dată că o zână bună va veni și, cu bagheta ei fermecată, va face kilogramele în plus să dispară şi odată cu ele şi coşurile, celulita şi vergeturile. Din păcate, o zână care să producă modele Victoria’s Secret nu există (dacă ştie cineva de existenţa ei, spuneţi-i că o aştept la cafea de 30 de ani), iar dietele care promit marea cu sarea, 10 kilograme în minus într-o săptămână şi o viaţă veșnic fericită sunt în cel mai bun caz precum vrăjile din povestea Cenuşăresei – durează o noapte, apoi te vei întoarce frustrată la vechea tu.

Există o metodă prin care poţi slăbi sănătos şi fără recidive

Am conceput împreună cu health coach-ul Ana Ghica un set de reguli de bază pentru ca în doar trei luni să dai jos tot surplusul de kilograme fără să te înfometezi sau să te frustrezi că nu ai voie nimic bun. Iată regulile de aur ale unei diete care se va transforma pe nesimţite într-un stil de viaţă sănătos şi care are darul de a te face super-fericită:

ü Mănâncă la fiecare trei ore. Pune-ţi mobilul să sune la fiecare trei ore şi împarte astfel de-a lungul zilei cele trei mese principale şi trei gustări (iaurt, fructe, biscuiţi integrali, batoane din fructe şi cereale, etc.). Pentru a şti cum să mănânci corect în timpul unei mese principale, împarte mental o farfurie care să fie compusă din 60% legume, 10% carbohidraţi (cereale) şi 30% proteină (vegetală sau animală).

– Observă cu atenţie care sunt semnele că-ţi este foame cu adevărat. De cele mai multe ori mâncăm din cu totul alte motive decât foamea, astfel că uităm cum cere de fapt organismul mâncare şi confundăm alte semnale ale corpului cu cele de foame.

– Gătește cu cât mai multe legume dulci precum morcov, cartof dulce, păstârnac sau ceapă și cu condimente de tipul nucșoarei, scorțișoarei și cardamonului – te vor ajuta să te ții departe de zahăr.

– Descarcă o aplicaţie cu reţete light, de dietă, şi experimentează! De asemenea, explorează raionul cu legume şi fructe exotice pentru a încerca noi gusturi şi texturi. Dacă eşti la dietă nu înseamnă că ar trebui să te privezi de gust.

– Nu te înfometa niciodată! Dacă faci asta, te vei înfrupta din tot ce este interzis în foarte scurt timp, iar frustrarea va fi de proporţii.

– Renunţă la tot ce este preparat din făină albă, zahăr procesat sau face parte din categoria fast food. „Înlocuiește făina albă cu cea integrală, orezul alb cu cel integral şi pastele cu quinoa“, recomandă health coach-ul.

– Nu face o tragedie dacă ai mâncat ceva interzis o dată. „O prăjitură nu înseamnă că pui automat un kilogram sau că trebuie să iei dieta de la zero”, adaugă Ana.

– Aliază-te cu o prietenă dacă simţi că ai nevoie de ajutor pentru a face faţă provocării unei diete îndelungate. Este mai uşor să duci la bun sfârşit un proiect dacă faci echipă cu cineva.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here