dieta in 3 culori

Vrei să arăți de milioane în ziua cea mare, dar te deranjează câteva kilograme în plus? Nu te demoraliza, avem soluția! E vorba de dieta în 3 culori, o metodă sănătoasă de a slăbi 1-2 kg pe săptămână.

Atenție! Înainte de a începe orice dietă, îți recomandăm să discuți despre aceasta cu medicul tău de familie!

Cum funcționează dieta în 3 culori?

Planul e foarte simplu: în prima zi de dietă se consumă doar alimente albe; în a doua zi doar verzi; în a treia zi doar roșii. După aceste 3 zile, ciclul alimentar se reia până duminică, „ziua curcubeu”, când poți mânca orice. Poți repeta acest ciclu timp de 2-3 săptămâni, apoi fă o pauză.

Ce anume poți consuma?

Ziua albă

În prima zi, poți consuma lactate, pește alb și legume precum cartofi, țelină, rădăcină de pătrunjel, andive, praz, conopidă, varză, ceapă și ciuperci. Făinoasele și cartofii conțin un nivel ridicat de amidon și carbohidrați, lactatele îți furnizează calciu, iar peștele e bogat în acizi Omega-3.

Sugestie de meniu pentru ziua albă

Mic dejun: un iaurt de băut + o felie de pâine sau o cană de lapte + o felie de pâine cu puțin unt

Prânz: pește fiert sau la grătar + o salată de andive sau o supă crema de legume albe cu puțin unt

Cină: paste cu legume albe sau cu brânză

Ziua verde

În a doua zi, poți consuma legume verzi, ceai verde și sucuri de legume. Acestea ajută la îmbunătățirea funcționării și curățării ficatului, reglează digestia și îmbunătățesc imunitatea.

Sugestie de meniu pentru ziua verde

Mic dejun: un măr verde + un ceai verde

Prânz: mâncare de spanac + supă cremă de broccoli sau mâncare de fasole verde + salată verde

Cină: salată bogată de legume verzi

Ziua roșie

În a treia zi, poți consuma carne roșie, fructe și legume. Legumele roșii sunt bogate în antioxidanți care protejează organismul de boli cardiace, fructele sunt bogate în vitamina C și magneziu, iar fierul din carne echilibrează funcțiile organismului.

Sugestie de meniu pentru ziua roșie

Mic dejun: salată de sfeclă + 50 gr carne roșie sau 50 gr prune uscate + un pahar de suc de grapefruit, coacăze, mure, zmeură sau căpșuni

Prânz: carne slabă fiartă sau la grătar + ardei roșu gras și 250 ml suc de coacăze ori supă de roșii

Cină: salată de legume + un fruct

După cum vezi, această dietă nu este foarte restrictivă. Așa cum am menționat și mai sus, nu îți recomandăm să ții dieta mai mult de 2 săptămâni; dacă vrei să slăbești mai mult, fă măcar pauză de o săptămână înainte de a relua dieta.

Bineînțeles, după încheierea dietei trebuie să te ferești de efectul yo-yo. Evită în continuare alimentele procesate și optează pentru cele proaspete, gătește mai des acasă, evită alcoolul și dulciurile și nu uita de importanța sportului!

Sursă foto: iStock

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here