Sa mancam sanatos!

Habib
13 Nov 2007, 15:26
multe vedete spun ca isi mentin silueta mancand sanatos, dar toata lumea priveste altfel mancarea sanatoasa..................
voi mancati sanatos?
finica
13 Nov 2007, 15:33
multe vedete spun ca isi mentin silueta mancand sanatos, dar toata lumea priveste altfel mancarea sanatoasa..................
voi mancati sanatos?

Eu una nu ... nu am cum. A manca sanatos inseamna a manca fara grasimi, fara prajeli, fara colesterol, sa mananci preponderent fiert sau gratar si mai deloc prajit, sa nu manaci dulciuri, etc ...
Iar eu una nu pot respecta aceste interdictii .... caci ce gust ar mai avea mancarea fara un pic de prajeala, sau sa ratez soricul de pe purcelul de Craciun, sa nu mananc parjolute, sarmalute, tochitura, dulciuri? Mi se pare imposibil .... o viata am si daca nici pe asta nu o traiesc dupa cum am chef, atunci ....:-\
Tzitzi_mic
13 Nov 2007, 21:08
Cred ca inseamna sa mancam fructe, legume(sau numai astea), carne slaba, fara sare, grasimi, fara dulciuri,paine, zahar, cafea..etc. Eu una nu ma pot tine de nici un lucru din asta-nu-mi plac legumele, nu prea mananc fructe(in afara de compot de visine si ananas:) care au zahar). Nu pot manca fara sare(mai bine nu mai mananc deloc). Tin doar treaba cu carnea slaba-in sensul ca nu gatesc cu grasimi(unsoare, ulei mult), mancam carne de pui, peste. Dintre legume:) mananc ciuperci,cartofi.Preferam painea neagra cu seminte-multicereal-deci mancam si paine..:-< Ador pastele fainoase...ceea ce nu-i sanatos:)). Nu mananc chipsuri,snacksuri si din astea-asta e sanatos. Nu-mi plac biscuitii-ceea ce e sanatos..Beau cafea(nesanatos), nu beau Cola(sanatos), nu prea beau alcool(doar bere neagra-are vit B:)) sanatos si vin rosu-bun pt inima:)))<:-P ..si ar mai fi tot felul de lucruri si chestii sanatoase pe care le stiu dar nu le respect..;;) :*
mam
13 Nov 2007, 21:30
dk v-as pune regimu meu "antialergic - sanatos" cred ca m-ati intreba dar eu ce mai mancac :)
mam
13 Nov 2007, 21:35
va zic in mare:

carne:
interzise:

porc (oricat de slab);
peste, icre, fructe de mare and so on....
orice fel de mezel + afumatura
conserve
vanat permise:

miel, oaie, berbec, capra...
vitel, vaca, bivolita
pasare - curcan, gasca, rata, gaina, cocos, pui, porumbel
iepure alb de casa numai - la gratar, in supe sau ciorbe acrite

orice fel de prajeli interzise

legume + fructe sunt ok (cu exceptia celor alergene normal :) )
mam
13 Nov 2007, 21:40
branzeturi + :

altele interzise: unt, smantana, frisca, branza topita, mucegaita, de burduf, schwaitzer, afumaturi; alune, seminte, nuci, fistic, alcool prelucrat....

altele permise:
lapte dulce, batut, iaurt (interzise cele cu fructe)
cas proaspat de oaie, vaca, capra
telemea proaspata de oaie, vaca, capra
cascaval proaspat
ulei masline
condimente dulci (ex: cimbru, oregano... interzise cele pikante - ex boia iute)
mam
13 Nov 2007, 21:46
shi dulciuri si nu numai:

interzise: cacao, ciucalata ( :(( ), ness, cafea, ceaiuri, prajituri cu crema cioco, praj de cofetarie; eugenii, grisine, pufuleti, napolitane, pricomigdale, halvita, halva, biscuiti, guma de mestecat :); sucuri preparate industrial acidulate + ne

permise


praj de casa (fara unt, cioco, frisca sau creme colorante): ex: placinte - branza, carne, visine....
saleuri, coltunasi, papanasi ( =P~ ) cornulete, cozonac
cioco alba :(, dulceata de casa
sucuri nat de fructe si leg (portocale, manadrine, lamaie, gref cu apa minerala, plata)
miere de albine
paste fainoase - gris - orez cu lapte si dulceatza
mere coapte cu dulc fainoase - nici o restrictie + paine alba, neagra....

cam asta ar fi....
cinezee
14 Nov 2007, 00:53
Mam , am vazut Pestele la carne interzisa , de ce ? !

stii cumva si explicatia , eu sunt mare iubitoare de peste iar asta m-a facut curioasa :-?

Multumesc anticipat ptr raspuns >:D<


eu de fel nu mananc prajit si multe din ce este acolo din cauza regimului ptr ulcer ,asadar intr-o oarecare masura sa "zicem " mananc destul de sanatos

DAR , pe de alta parte ganditi-va ca toate legumele si fructele sunt "marite " cu ingrasaminte , restul produselor contin multi aditivi si destule E-ri ( permise sau ne permise ) ,asadar oricat s-ar incerca, mancarea din zilele noastre nu este prea sanatoasa , parerea mea

tot la sanatos , ar trebui sa se renunte la : cola ,tigari si orice produs de fast food sau sucuri acidulate .
Habib
14 Nov 2007, 08:36
Mam , am vazut Pestele la carne interzisa , de ce ? !

stii cumva si explicatia , eu sunt mare iubitoare de peste iar asta m-a facut curioasa :-?

Multumesc anticipat ptr raspuns >:D<


eu de fel nu mananc prajit si multe din ce este acolo din cauza regimului ptr ulcer ,asadar intr-o oarecare masura sa "zicem " mananc destul de sanatos

DAR , pe de alta parte ganditi-va ca toate legumele si fructele sunt "marite " cu ingrasaminte , restul produselor contin multi aditivi si destule E-ri ( permise sau ne permise ) ,asadar oricat s-ar incerca, mancarea din zilele noastre nu este prea sanatoasa , parerea mea

tot la sanatos , ar trebui sa se renunte la : cola ,tigari si orice produs de fast food sau sucuri acidulate .



ai mare dreptate cu fructele si legumele ''nesanatoase''
nici cele de ''tara'' nu mai sunt cum erau odata!!!!!!!!!!
finica
14 Nov 2007, 08:41
Chiar .... totusi tu ce mananci ......? :-\
mam
14 Nov 2007, 09:15
Mam , am vazut Pestele la carne interzisa , de ce ? !

stii cumva si explicatia , eu sunt mare iubitoare de peste iar asta m-a facut curioasa :-?

Multumesc anticipat ptr raspuns >:D<


eu de fel nu mananc prajit si multe din ce este acolo din cauza regimului ptr ulcer ,asadar intr-o oarecare masura sa "zicem " mananc destul de sanatos

DAR , pe de alta parte ganditi-va ca toate legumele si fructele sunt "marite " cu ingrasaminte , restul produselor contin multi aditivi si destule E-ri ( permise sau ne permise ) ,asadar oricat s-ar incerca, mancarea din zilele noastre nu este prea sanatoasa , parerea mea

tot la sanatos , ar trebui sa se renunte la: cola ,tigari si orice produs de fast food sau sucuri acidulate .

pestele - mi s-a spus (de catre mai multi medici) a avea cea mai toxica carne.... (apa - poluare - and so on - traieste in acelasi mediu poluat de cand se "naste" si pana e pescuit....) mie, in regimul meu, imi este interzis

stiu, legat de fructe si legume, INSA dk nu ai tu gradina sa le faci la tine, nu ai incotro.... mananci ce e pe piatza


sucurile + fast food sunt si pe lista mea, logic ca sunt interzise nu numai pentru ca au tot felul de coloranti, conservanti, dar aduc si un aport f mare de colesterol (inclusiv banalii biscuiti)
mam
14 Nov 2007, 09:23
pai f mult gratar -> pui, curcan; salate la greu, cereale cu laptic, iaurt, branzica proaspata, paine secara prajita :D cu unt si miere, fructe, legume, sucuri doar ce fac eu in casa, papanasi (=P~), ciocolata de copii mici cu mult lapte, bine ca mai calc si stramb si mai pap si cate un mezel - muschi porc sau piept de curcan ( INSA fara salam, parizer si alte chestii de genu asta), ficatei, cate un ou fiert....

trebuie totusi sa fie un echilibru.... am citit undeva ca sa mananci sanatos trebuie sa ai grija ca in farfurie (in decursul unei zile) sa ai "toata gama posibila de culori"

am ce sa pap :)
Habib
14 Nov 2007, 09:25
eu stiam ca pestele e cel mai sanatos aliment..........si ca nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica, in cantitati ponderate, binenteles..............la unele persoane poate sa le faca rau, nu neg asta!!!!!!!!!!!
depinde de organismul fiecaruia.........
mam
14 Nov 2007, 10:02
eu stiam ca pestele e cel mai sanatos aliment..........si ca nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica, in cantitati ponderate, binenteles..............la unele persoane poate sa le faca rau, nu neg asta!!!!!!!!!!!
depinde de organismul fiecaruia.........


parerile sunt impartite. multi considera ca este o carne toxica, multi ca este cea mai putin toxica, presupun ca adevarul este undeva la mijloc....

adevarul meu este ca pana acum (din experienta mea) nu am avut probleme cu pestele, bine, nici nu mananc in cantitati industriale.... si cum am zis si mai sus consider ca cel mai sanatos este sa ducem o viata echilibrata.... si un pic de peste si un pic de ciocolata.... :)
BDiana
14 Nov 2007, 10:43
eu stiam ca pestele e cel mai sanatos aliment..........si ca nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica, in cantitati ponderate, binenteles..............la unele persoane poate sa le faca rau, nu neg asta!!!!!!!!!!!
depinde de organismul fiecaruia.........

In principiu ar trebui sa fie foarte sanatos, ai dreptate... Dar asta nu mai e adevarat cred de 100 de ani, din cauza poluarii, dupa cum spunea si Mam ... Mai ales pestele oceanic care se afla sus in lantul trofic (mananca alti pestisori + traieste mai mult), aduna foarte multe metale grele (mai ales metil de mercur) care-s super toxice. De aceea, toata lumea si in special femeile insarcinate, ar trebui sa evite:
- peste spada
- rechin
- macrou regal
- tilefish
- ton

Pare-se ca somonul ar fi safe din punctul de vedere al mercurului, insa dupa scandalul cu somonul de crescatorie care era hranit cu coloranti cancerigeni eu nu mai am incredere...

Si nu in ultimul rand, mi se pare o barbarie sa mananci mult peste si fructe de mare, stiind ca majoritatea pestilor comestibili sunt pe cale de disparitie si ca pentru a culege 1kg de creveti sunt omorate 5kg de alte vietati nefolositoare ("culegerea" se face prin racairea fundului marii)

So, nu zic ca sa nu mai mancam peste niciodata, dar si aici, ca in orice alt aspect al vietii, trebuie moderatie :) Asa ca sunt 100% de acord cu Mam , trebuie sa mancam de toate, fara exagerari, in special sa limitam consumul de carne, grasime, branza fermentata... Cat mai multe "plante" proaspete, fructe si legume (de preferinta netratate si nemodificate), iaurturi (fara adaos de zahar si arome).

Punctul unde eu devin extrema se refera la orice adaos artificial pe care incerc din rasputeri sa le evit... Nu vreau coloranti, conservanti, potentiatori de gust, arome "identic naturale" :), pesticide, straturi antiadezive pe vasele in care gatesc etc...
Habib
14 Nov 2007, 11:03
So, nu zic ca sa nu mai mancam peste niciodata, dar si aici, ca in orice alt aspect al vietii, trebuie moderatie :) Asa ca sunt 100% de acord cu Mam , trebuie sa mancam de toate, fara exagerari, in special sa limitam consumul de carne, grasime, branza fermentata... Cat mai multe "plante" proaspete, fructe si legume (de preferinta netratate si nemodificate), iaurturi (fara adaos de zahar si arome).

Punctul unde eu devin extrema se refera la orice adaos artificial pe care incerc din rasputeri sa le evit... Nu vreau coloranti, conservanti, potentiatori de gust, arome "identic naturale" :), pesticide, straturi antiadezive pe vasele in care gatesc etc...

asa putem spune de toata carnea care o mancam, si puiul mananca tot felul de prostii, de porc nici nu mai vorbesc, etc...................acum orice mancam contine coloranti, E-uri, PROSTII.................
BDiana
14 Nov 2007, 11:16
asa putem spune de toata carnea care o mancam, si puiul mananca tot felul de prostii, de porc nici nu mai vorbesc, etc...................acum orice mancam contine coloranti, E-uri, PROSTII.................
Da, ai dreptate, din pacate asta e o mare problema in Romania... Am vazut si eu acum cand am fost in tara, ca produsele naturale si gustoase romanesti nu mai sunt decat o poveste de adormit copii... E foarte greu (daca nu imposibil) sa faci rost de mancare sanatoasa... Poate o solutie (dar care nu e disponibila decat pt. putini) e sa cumperi numai de la taran, dar unul pe care-l cunosti si ai incredere ca nu da porcarii de mancare la animale... Oricum, chiar daca nu poti controla calitatea carnii, poti limita consumul de semipreparate, de "snackuri" etc... Poti citi ingredientele pe ambalaj. Poti prefera mancarea gatita in casa fara adaos de substante chimice gen Vegeta , fara "grasimi vegetale hidrogenate" (vezi margarina), fara coloranti alimentari...
cinezee
14 Nov 2007, 11:18
Dianaa Mamm multumesc de lamuri , stiam ca e poluata apa bla bla si alte alea , dar iaca am mai primit o lectie un motiv in plus ca sa fiu fanul tau DIANAAA multumesc =D> :*:*
BDiana
14 Nov 2007, 11:27
Eu nu inteleg mania cu Vegeta si cu margarina. Toata lumea consuma aceste 2 produse in prostie...

Ce s-a intamplat cu traditionalele condimente naturale, pe care ti le amesteci tu in casa cum vrei? Dar cu untul?!

Eu inteleg ca e untul mai greu de intins pe paine, dar asta nu mi se pare un motiv suficient pt. a manca porcarii... Cat despre persoanele care se amagesc cu ideea ca margarina te ajuta sa-ti pastrezi colesterolul scazut (chiar am vazut ca a aparut o noua reclama pe tema asta) e pur si simplu o minciuna sfruntata! Desi nu contine acizi grasi saturati responsabili cu cresterea generala a colesterolului (atentie! si a celui "rau" - LDL dar si a celui "bun" - HDL ), ca untul, contine acizi grasi trans (obtinuti prin gidrogenare), care numai il scad pe cel bun, asa ca se produce fix dezechilibrul nedorit: prea mult LDL in comparatie cu HDLul... Ca sa nu mai vb de ceilalti aditivi din margarina. Bleax
cinezee
14 Nov 2007, 11:31
stii ca la faza asta suntem pe aceeasi lungime de unda Diana si eu nu ii inteleg pe astia de consuma vegeta si alte artificiale din astea :-&:-&
Habib
14 Nov 2007, 11:50
legumele nu mai au gustul care-l aveau o data , si din aceasta cauza lumea foloseste vegeta................iar margarina e un inlocuitor ieftin al untului
cinezee
14 Nov 2007, 11:54
nu e bun de loc inlocuitoru ,eu mananc unt de ani de zile ,iar daca legumele sunt fara de gust , sunt mii de condimente aromate mult mai bune si mai sanatoase decat porcaria aia chimica vegeta :-"
mam
14 Nov 2007, 12:03
si eu am vaz acelasi lucru, insa acest lucru l-am obs la pers mai in varsta (probabil din obisnuinta, sau datorita costului mai mic - eu de ex pe un pachet mic de unt dau 8 RON) insa din cate stiam eu, vegeta, delikatu si margarina sunt si cangericene....
cinezee
14 Nov 2007, 12:11
asta stiam si eu Mam :|
BDiana
14 Nov 2007, 12:16
legumele nu mai au gustul care-l aveau o data , si din aceasta cauza lumea foloseste vegeta................iar margarina e un inlocuitor ieftin al untului
Dar de ce Vegeta si nu ceapa, usturoi, cimbru, piper, ienibahar, rozmarin, chimen, targon.....

Fac pariu ca daca majoritatea persoanelor care s-ar apuca sa faca mici in casa nu va folosi condimentele separate amestecate atunci, ci va cumpara un pliculet de condimente pt. mici de la magazin.

Cam cat de ieftina e margarina? La juma' de pret? Din punctul meu de vedere mai bine mananc de 2 ori mai putin unt si tot nu mananc margarina (bine, eu oricum nu suport mirosul, o recunosc imediat). In plus, am vazut o gramada de familii in care nu sunt probleme financiare majore care consuma totusi margarina, fix pe motivul ca se intinde usor.
mam
14 Nov 2007, 12:19
:)) dar nici nu se mai agita sa puna plicu, acum sunt pachete gata preparate (mici, pastrama, frigarui, snitel) cu condimente gata puse....
cinezee
14 Nov 2007, 12:20
pai e mai comod asa ,cica are "toate ingredientele " ptr aroma bleahhhh >:P
mam
14 Nov 2007, 12:23
dap, toate ingredientele pentru o "aroma" artificiala, cancerigena and so on, si dupa aia ne miram de ce ne apar tot felul de probleme de sanatate si de ce din ce in ce mai multe pers dezvolta alergii - dermatite - urticarii si nu numai....
cinezee
14 Nov 2007, 12:32
Eu prefer aromele insirate de Diana de ani de zile , cand a aparut in rom vegeta am incercat si eu ,dar cand am vazut ce continut mare de sare are , am renuntat total la ea ,in ziua de azi pun sare si piper la mancare ( ca pe vremea bunicilor ) curry si cimbrul sunt favoritele mele ,rozmarin nu stiu la ce mere dar imi place cum miroase ;))
mam
14 Nov 2007, 12:37
Eu prefer aromele insirate de Diana de ani de zile , cand a aparut in rom vegeta am incercat si eu ,dar cand am vazut ce continut mare de sare are , am renuntat total la ea ,in ziua de azi pun sare si piper la mancare ( ca pe vremea bunicilor ) curry si cimbrul sunt favoritele mele ,rozmarin nu stiu la ce mere dar imi place cum miroase ;))

+ busuioc si oregano - chiar dk par la fel, au o aroma un pic diferita, hmm...=P~ mi-ati facut pofta de paste cu ciup si cond, poate trec pe la retete fara carne sau de post sa v-o zic ;)
cinezee
14 Nov 2007, 12:39
am folosit mereu busuioc si ca aroma in casa si in mancaruri ..mai ales ca numele meu de fata a fost chiar BUSUIOC :D
BDiana
14 Nov 2007, 12:44
Dadada, nici nu stiu cum am uitat ceva asa de important... Mie-mi place mult mai ales busuiocul proaspat, adaugat la sfarsit peste paste / pizza. Chiar mi-am cumparat seminte ca sa am in casa intr-un ghiveci...
alexuta
16 Nov 2007, 14:25
eu am elimnat usor usor prajeala, grasimile. Nu mai suport de exemplu borsul de gaina cu doua degete de grasime deasupra :-&
Vara mancam foarte multe salate si carne la gratar; acum, in anotimpurile mai reci fac multe supe creme din legume, cereale (care sunt foaaaarte sanatoase si indicate).
Nu folosesc decat ulei de masline, unt deloc la prajit. Doar uns pe paine cu sare :D

Nu fac oale de mancare pt toata saptamana, gatesc in fiecare seara dar asta pt ca dureaza cel mult 30 de minute ...
BDiana
16 Nov 2007, 15:20
Voiam sa spun o chestie care mi s-a parut initial surprinzatoare: am facut acum vreo 2 ani un mic studiu despre acizii grasi si am aflat ca daca e sa prajesti, mai sanatos e sa sa folosesti un acid gras saturat (unt, untura) decat unul nesaturat (ulei). De ce? Pai pt. ca acizii grasi nesaturati sunt mai putin stabili si se descompun datorita caldurii ridicate, dand nastere la diversi compusi toxici. Grasimile saturate sunt insa mult mai stabile si nu se distrug prin incalzire.

Bineinteles, consumul de grasimi animale (saturate) trebuie limitat, in special pe motive de colesterol -> boli cardiovasculare.

Deci, regulile de baza sunt:
1. cat mai putina prajeala
2. pt. prajit se folosesc grasimi saturate (unt, untura)
3. pt. salate se folosesc uleiuri crude, de preferat presate la rece
higgs
16 Nov 2007, 16:18
Haha, asta inseamna ca sunt barbara :)) Prefer de 100 de ori peste decat pui. Carnea de pui mi se pare una din cele mai plictisitoare la gust. Consumam peste cam de doua-trei ori pe saptamana (exceptie ultimele saptamani ;)) ), merg la piata, il aleg cu mana mea, evitam sa mancam pestii pe cale de disparitie, de ex cod. Nu cred ca toti pestii sunt toxici, sorry Diana ca te contrazic, insa eu cred ca pestele este sanatos. Nu cred in generalizari si nu sunt panicoasa din fire. Cred si sper ca suntem destul de echilibrati cand consumam ceva.
BDiana
16 Nov 2007, 16:36
Mai, si eu mananc peste sau creveti din cand in cand... De fapt mai rar acum ca nu-i place sotului. Nici n-am zis ca toti pestii sunt toxici ci m-am referit la cei care sunt "sus in lantul trofic". :) Ma rog, nu e vorba de panica, dar din moment de FDA recomanda oprirea / limitarea consumului acelor pesti pe care i-am listat in perioada sarcinii, trebuie sa stie ei ceva (cred ca FDA pot fi acuzati de multe, numai ca-s panicarzi nu :) )...
In plus, cred ca-ti dai seama ca faptul ca eviti sa mananci cod nu ajuta cu mult, pt. ca nici codul nu era pe cale de disparitie acum 50 de ani... Acum nu se prea mai gaseste cod, asa ca lumea incepe sa manance alti pesti, si istoria se va repeta. Codul nu e singurul exemplu de acest fel... Mai e si heringul, si sturionul, si crapul salbatic...
higgs
16 Nov 2007, 18:18
:)) Hai ca transformam discutia din ce este sanatos sa mancam in ce este sanatos pentru planeta :)). Cred ca acum este offtopic, insa poate la subiectul dedicat, putem face o lista cu pestii pe cale disparitie. Stiu de cod, tuna, rechin etc, insa nu stiu ca heringul este pe cale disparitie. Heringul face parte din mancarea traditionala olandeza :)) Mai citesc si postez mai tarziu liste :D
P.S. Despre perioada de sarcina, nu stiu, nu am avut inca ;)
corinutza79
26 Nov 2007, 19:39
...Nu stiu cum se face ca de foarte multe ori chestiile artificiale si nesanatoase sunt muuult mai gustoase decat cele cu ingrediente naturale si sanatoase! Pana la urma cred ca cel mai mult conteaza nu sa nu mananci deloc chestii artificiale, ci sa nu mananci des. Ca nu cred ca sunt multe persoane care pot renunta definitiv la prajituri de la cofetarie sa la delicioase bomboane de ciocolata gen Rafaello...=P~
vio
27 Nov 2007, 11:11
...Corect..cred ca nici o exagerare nu e buna! Eu sunt genu care prefer sa merg la piata sa iau legumele de la agricultori direct chiar daca nu arata prea "bine" decat sa le iau de la supermarket....Dar in schimb daca daca azi am chef de frisca vegetala nu o sa renunt pt ca nu e sanatoasa.(ca daca le analizam la rece...nici grasimile animale nu sunt ok pt ca au alte probleme..etc, si ajungi sa nu mai mananci nimic)
Ce sa zic..succes la mancat cat mai sanatos :).
BDiana
27 Nov 2007, 11:14
Stiu de cod, tuna, rechin etc, insa nu stiu ca heringul este pe cale disparitie. Heringul face parte din mancarea traditionala olandeza :))
Ai dreptate, am gresit. Heringul nu e pe lista :)
BDiana
27 Nov 2007, 11:18
De acord si eu. Moderatie + informare . Una e sa STII ca nu sanatos si totusi sa alegi sa mananci din cand in cand pt. ca-ti place (vb. ta, pana la urma nici aerul nu e sanatos sa-l respiram, ca e poluat), insa altceva e sa nu stii ce inseamna sau si mai rau sa crezi ca e mai bine si sa cauti intentionat produsele respective. Spun asta si din cauza campaniei publicitare pro-margarina din media romaneasca, conform careia ar fi minunat sa te indopi cu grasimi vegetale hidrogenate...
otilix
27 Nov 2007, 11:20
De acord si eu. Moderatie + informare . Una e sa STII ca nu sanatos si totusi sa alegi sa mananci din cand in cand pt. ca-ti place (vb. ta, pana la urma nici aerul nu e sanatos sa-l respiram, ca e poluat), insa altceva e sa nu stii ce inseamna sau si mai rau sa crezi ca e mai bine si sa cauti intentionat produsele respective. Spun asta si din cauza campaniei publicitare pro-margarina din media romaneasca, conform careia ar fi minunat sa te indopi cu grasimi vegetale hidrogenate...

sotul meu zice ca daca vrea sa manance vaselina ia o cutie din aia speciala , nu margarina cu gust de vaselina ca oricum iese mai ieftin si la fel de nesanatos.
diana31
9 Dec 2007, 15:04
=)) =)) =)) =)) =)) =D> =D> =D> =D> =D>
SUPER COMPARATIA
Habib
14 Dec 2007, 11:04
fetelor, m-am hotarat ca o zi pe saptamana sa mananc numai fructe si legume....................vineri.......si-asa tin post vinerea .........si face foarte bine organismului.......
http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002013F.gif
otilix
14 Dec 2007, 15:27
fetelor, m-am hotarat ca o zi pe saptamana sa mananc numai fructe si legume....................vineri.......si-asa tin post vinerea .........si face foarte bine organismului.......
http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002013F.gif

felicitari. mi-am mai propus si eu, dar ma pierdeam dand tarcoale pe lg o ciocolata sau un iaurt.;))
otilik
13 Feb 2008, 19:09
fetelor am vazut ca multe vor sa slabeasca,ce ar fi sa scriem aici ceea ce putem manca ca sa aratam bine.eu am slabit intr-o luna 3-4 kg mancand sanatos si facand sport....
o prima reteta ar fi ciupercutze la gratar cu salata verde;-) asta am papat eu azi....
CristinaMM
13 Feb 2008, 19:17
Suna foarte bine! Cum ai facut ciupercutele, cu usturoi?
otilik
13 Feb 2008, 19:19
nu.am pus foarte putin ulei de masline pe gratar,am taiat ciupercile in jumatate si le-am pus sare.atat.au iesit chiar foarte bune;-)
Jasmine
13 Feb 2008, 19:20
Si noi mancam sanatos,dar asta nu inseamna numai racituri sau chestii rapide.Adica daca fac friptura la cuptor eu consider ca e sanatoasa,sau pun legumele in ciorba aproape de final si nu fierb mai mult de 20 min,la foc mic. Eu consider ca cele mai sanatoase sunt legumele si fructele in stare cruda.
otilik
13 Feb 2008, 19:21
da cu usturoi cum sa le fac?oare merg facute pe gratar si stropite cu mujdei dupa sau cum?:-\
otilik
13 Feb 2008, 19:22
da asa e.dar friputra la cuptor cum o faci?adica pui ulei?sau o faci cu apa?
CristinaMM
13 Feb 2008, 19:23
Pai pe gratar pui ciuperca in asa fel incat sa poti pune ceva in palarie: usturoi, branza (merge aia mai iute) si alte chestii. Ma mai interesez, promit! :)
Jasmine
13 Feb 2008, 19:24
Eu las ciupercile intregi si-mi place si zeama pe care si-o lasa... http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020156.gif hai ca m-a luat o poftaaaaa....
Jasmine
13 Feb 2008, 19:25
Pai nu pun ulei ca poate are o urma de grasime.Pun vin si sos de soia...
otilik
13 Feb 2008, 19:27
hmmm tura urmatoare fac ciuperci cu ceva in palarie...vad eu ce:-? usturoi,branza.....cica merg cu cascaval...dar e cascaval..nu e prea indicat in regimuri.
eu tai ciupercile ca sa se faca mai repede;))
Jasmine
13 Feb 2008, 19:27
Mai bune sunt simple pe gratar sau cu sare si piper,eventual putin patrunjel si inainte de servire stropite cu putin usturoi cu apa(ca suntem la mancaruri sanatoase:-" )...O nebunie...
Jasmine
13 Feb 2008, 19:29
Poti sa le faci fara,sau cu branza si verdeata...
otilik
13 Feb 2008, 19:30
hmmm deci trebuie carne putin mai grasa?adica de vita e buna?si cu vin si sos de soia...hmm da ce pofta m-a luat
otilik
13 Feb 2008, 19:32
maine imi fac asa....ce bine suna..stropite cu usturoi cu apa...super
mayday
13 Feb 2008, 19:34
Noi mai facem frigarui de legume... punem la marinat in ulei de masline cu ierburi felii de vinete, ardei, dovlecei, ciuperci... apoi facem frigarui si pe gratar cu ele!;)) Le mincam cu peste... tot la gratar!<:-P
Jasmine
13 Feb 2008, 19:36
Nu trebuie sa fie mai grasa,e de ajun o particica de grasime,cat o nuca pe o bucata de carne(eu fac 2 bucati-cca 1 kg).Si fara grasime e si mai buna,sa stii.Daca vrei poti sa pui si putina apa,rozmarin si cimbru...
bushi
13 Feb 2008, 19:46
1 painea facuta in casa din faina de secara cumparata de la plafar. Se face repede si are un gust foarte bun. Asa am eliminat o parte din chimicale.
2 am renuntat la zahar sucuri artificiale dulciuri
3 folosesc numai ulei de masline extravirgin
4 fara prajeli
5 fara fast food
6 fara conserve
Pentru mine asta inseamna sanatos
Retete nu pun acum pentru ca sunt la cura de slabire si nu vreau sa-mi fac pofta :D
otilik
13 Feb 2008, 19:52
eu vreau sa aflu niste retete care se fac repede si simplu:D ca-s in pana de idei si de o sapt mananc numai ciuperci si branza
Habib
14 Feb 2008, 12:40
incearca salatele............se fac usor si sunt gustoase..........depinde de care preferi.................dar cred ca sunt cel mai simplu de facut..........................poti incerca legume la cuptor cu diverse condimente..........
BDiana
14 Feb 2008, 13:07
- Piept de pui la gratar si salata de varza alba, morcov, rosiute, mere, cu sos de ulei si otet (sau lamaie).
- Rizotto cu ciuperci
- Legume indiene
...
Jasmine
15 Feb 2008, 15:46
Peste pe pat de sare la cuptor cu garnitura de cartofi copti in coaja si muuuuult patrunjel...

Uite si poze(sunt mai de mult):
bushi
15 Feb 2008, 16:25
Salata 1 : morcov ras, mar si telina. Poti inlocui maioneza cu un sos facut din iaurt un strop de miere lamaie si mustar.
Salata 2 : pui fiert, varza tocata, cubulete de cartof fiert, morcov ras fasii de masline, porumb fiert si smantana(am furat reteta de la un restaurant
mayday
15 Feb 2008, 16:36
Asta cu mincatul sanatos e cu doua "taisuri" dupa parerea mea... pentru ca, mai intii, sanatos inseamna echilibrat.... iar in al doilea rind fara porcarii chimice (insecticide, E-uri etc)...

Noi cumparam multe produse "bio", mai ales fructe... Am aflat de curind (ignoranta in ceea ce priveste subiectele astea e destul de mare) ca insecticidele cu care sint tratati pomii fructiferi se concentreaza in coaja fructelor! Deci, daca nu mincati mere "bio", e mai bine sa le decojiti!:">
cinezee
15 Feb 2008, 16:44
ca bine spui tu Mayday, din pacate nu stim cat de "bio " sunt tinand cont ca pamant e imbibat de ingrasaminte , iar restul sunt stropiti cu insecticide precum pofmii fructiferi

ideea este macat sa cauti a manca in mod mai sanatos si atentie la felul cum imparti orele mesei

Jasmine
15 Feb 2008, 17:02
http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002006A.gif Nu pot sa cred...Si in mere??? Si unde-s fructele-astea bio??
BDiana
15 Feb 2008, 17:05
ca bine spui tu Mayday, din pacate nu stim cat de "bio " sunt tinand cont ca pamant e imbibat de ingrasaminte , iar restul sunt stropiti cu insecticide precum pofmii fructiferi

ideea este macat sa cauti a manca in mod mai sanatos si atentie la felul cum imparti orele mesei


BIO este un standard care implica nu numai absenta pesticidelor / insecticidelor la suprafata, dar si o anumita calitate a solului, culturi "durabile" etc. In Elvetia, BIO inseamna:

The BIO SUISSE standards differ from the minimum requirements of the EU in several important respects. Especially noteworthy are the following:

The whole farm operation must be converted to organic production. If animals are kept on the farm, these must comply with organic standards (EU or IFOAM) even if not marketed as organic.
The minimum conversion period under organic certification is of two complete calendar years. No reduction or retrospective approval of the conversion period is possible. Even operators who are organic since several year, may in some cases be recognized only as in conversion by Bio Suisse.
Farm operations must set aside at least 7% of their agricultural area to enhance biodiversity.
There are stringent limits regarding the use of fertilisers and copper products.
Requirements regarding crop rotation are defined in detail.
BIO SUISSE defines processing standards for different products. Additives and processing aids are only allowed if listed in the BIO SUISSE STANDARD.
BIO SUISSE products may not be exported by air plane.
All operators in the productio chain must be Bio Suisse approved (every supplying farm, any processor) and the Bio Suisse approved products must be kept strictly separate from any other "organic-only" products.
cinezee
15 Feb 2008, 17:11
ai dreptate aici Diana , dar in ro cam cat ar putea fi "bio"
conceptul in sine aveam eu ceva idea cam cum este , sunt convinsa ca se si pastreaza regulile ptr acest concept

ma gandesc in ro , daca ar exista in adevaratul sens al cuvantului produse bio

poate daca stai la tara , te ai apucat de gradinarit ptr uzul personl , in cazul acesta trebuie sa te documentezi si specializezi , ai pune ingrasaminte naturale ca pe vremuri , cu balega si alte alea , ar putea fi bio

intrebarea este : cati mai fac asa in ziua de astazi :-\
BDiana
15 Feb 2008, 17:13
intrebarea este : cati mai fac asa in ziua de astazi :-\
Evident, nu stiu cati. Insa, daca mai multa lume se preocupa de problema, poate ca o sa apara si producatori...
Jasmine
15 Feb 2008, 17:15
Pana si ai mei la tara dau cu insecticide pe legume si fructe.Am sa le zic sa nu mai dea,sau sa dea inainte de inflorire si coacere...:-SS
cinezee
15 Feb 2008, 17:19
asta imi doresc eu de ani de zile , sa vad produse bio in Ro , dar , cum la noi mult se importa la ora actuala , de produs nici nu se mai prea vorbeste sau daca eceva bun pleaca la export

iar in zona unde stau in bucuresti , piata nici macar tarani nu mai are ,deja sunt vanzatori care deja aduc produse din bazele de legume si fructe

de multe ori ma gandesc cu parere de rau , la taranii de acum vreo 20 si ceva de ani , cand rupeai rosia mirosea asa de frumos era gustoasa , cartoful era bun

asta e , din pacate nu mai este =P~

ptr mine asta ar fi mancatul sanatos ,plus eliminat carnea de porc mezelurile nu am treaba cu ele

si lista poate continua
Jasmine
15 Feb 2008, 17:37
Pt mine inseamna cat mai multe legume si fructe in stare naturala,salate, carne fiarta sau la cuptor,mai putin la gratar cu lemne;pt a-si pastra proprietatile legumele trebuiesc fierte la foc mic si nu mai mult de 15-20 min. Lactate,branzeturi....Si,vorba voastra,lista poate continua...
BDiana
15 Feb 2008, 17:42
pt a-si pastra proprietatile legumele trebuiesc fierte la foc mic si nu mai mult de 15-20 min.
Si mai bine se pare ca e sa le faci "a la vapeur".
calina
15 Feb 2008, 17:42
Eu reusisem sa-mi fac un mod de viata cu mancat f sanatos, si ma simteam extraordinar...dupa care am ajuns anorexica:D .Noroc ca am reusit sa nu degenerez foarte tare si am scapat intr-o faza incipienta. Iar de atunci am mancat din ce in ce mai nesanatos si acum mi-am pierdut majoritatea obiceiurilor bune. Am tot incercat sa slabesc iar, sa ma simt bine in pielea mea (ar tb sa dau jos cam 15 kg)..insa nu mai reusesc!!!!!Parca mi-am epuizat toata vointa si ambitia atunci!:(
mayday
15 Feb 2008, 17:50
No, acu' nu cred ca e cazul sa panicam!;)) Problema "grava" (sustin industriasii mincarii) e ca nu s-ar putea hrani toata planeta doar cu produse bio... am auzit si voci care sustin contrariul, dar destul de slabe (lobby-urile alimentare sint foarte puternice!)...

Am multe de zis pe tema asta, mi se invalmasesc in cap!8-}

Doua lucruri la repezeala...

Consumul de sare! Un domn de la Inserm (Institutul national de sanatate si cercetare medicala francez) a scos de curind un studiu despre consumul de sare in Franta care se pare ca e de cel putin doua ori superior celui recomandat (nu mai stiu daca 3 sau 4 grame e norma zilnica)... Concluzia e interesanta, sarea fiind "buba" multor boli cardio-vasculare (cauza nr 1 de mortalitate in Franta si probabil nu numai). Mai grav e ca sursa principala nu e sarea pe care o adaugam noi in mincare, ci cea deja prezenta in produse... De la piine, pina la pizza sau brinza sau supe la cutie! In prezent, e o mica "batalie" pentru a impune producatorilor o limita, daaaar lobby-ul e mare, dupa cum ziceam!;)) Sarea "da gust" si vinde!;))

Iaurtul! Am citit de curind un articol medical (sper sa regasesc referinta!) care stabileste o corelatie semnificativa intre consumul de lactate (in special de iaurt) si cancerul organelor genitale... Motivul ar fi hormonii de crestere cu care sint hranite vacutele si care s-ar regasi in special in lapte! Japonezii sufera semnificativ mai putin de boala asta fata de europeni, iar consumul de lactate e muult mai mic! Evident, rezultatele de genul asta trebuie privite cu multa grija, modelele respective nu pot tine cont de toti factorii care pot interveni si semnificativitatea rezultatului nu e intotdeauna corecta! ;-)
Jasmine
15 Feb 2008, 17:51
Nasol...Eu nu cred ca mancai chiar sanatos atunci,sau poate nu ce trebuia si de-aia ai avut probleme.Iar solutia nu cred ca trebuia sa fie trecerea in tabara 'nesanatoasa' ci completarea modului de viata cu ce iti lipsea...Ca nici lacto-vegetarienii nu se imbolnavesc,dar au grija sa manance din toate cate ceva...
calina
15 Feb 2008, 17:56
Intr-o prima faza mancam foarte sanatos si corect, dupa care am luat-o razna. Oricum nu promovez sub nici o forma, Doamne fereste, tulburarile de alimentatie[-X . Si tu ai dreptate in tot ceea ce spui, dar trecerea asta de la anorexie la mancat aiurea si mult este cunoscuta, se intampla pur si simplu, probabil e tot o parte din boala. Cert este ca acum imi tot caut un echilibru si nu reusesc:)

Si on topic: mancat sanatos:
- legume fierte sau in abur (clar NU cartof, sub nici o forma)
- carne fiarta sau la gratar
- multe salate
- multe fructe, dar nu dupa masa sau chiar inainte de masa
- apa plata, ceai...
- dulciuri usoare (gen inghetata)
Hmm, cam astea ar fi pe scurt.
cinezee
15 Feb 2008, 17:58
Mayday , tocmai ma gandeam ca eu nu ma dau in vant dupa iaurt , ete ce bine fac

cat despre sare , eu cam manac fara sare, knor si alte chestii din alea nu pun in mancare , nu imi prea place painea , supa la plic nu pap , pizza nici atata

ma gandeam la ce ai scris tu si ceea ce fac eu , asadar ce bine fac

mie imi a duce soacra-mea pui de la tara crescuti sanatos implicit si oua , fierb si din zeama aceea fac supa

Multumesc de info Mada >:D<
Jasmine
15 Feb 2008, 18:05
Intr-o prima faza mancam foarte sanatos si corect, dupa care am luat-o razna. Oricum nu promovez sub nici o forma, Doamne fereste, tulburarile de alimentatie
Mie cartoful mi se pare sanatos,nu e indicat in curele de slabire,dar eu nu l-as exclude din alimentatie...

Un articol interesant despre valoarea cartofilor: http://www.eva.ro/dietafitness/articol209-print.html
mayday
15 Feb 2008, 18:06
Intr-o prima faza mancam foarte sanatos si corect, dupa care am luat-o razna. Oricum nu promovez sub nici o forma, Doamne fereste, tulburarile de alimentatie

Eu nu prea-s adepta mincatului "sanatos" de genul asta!;-) De fapt, cred ca o mincare foarte variata si fara excese (prea dese!:-p) poate fi foarte sanatoasa... Noi mincam carne (dar variind peste, vita, miel, pui, rata, porc), fructe si legume (la toate mesele), bem vin in fiecare zi (apropo, se zice ca un pahar de vin zilnic e benefic, in timp ce o betie din cind in cind e foarte grava!:D), grasimi si dulciuri... Avem doar grija sa nu exageram si sa fie din toate pe masa (+++ pentru legume, fructe si fainoase complete)... :x
mayday
15 Feb 2008, 18:08
Mayday , tocmai ma gandeam ca eu nu ma dau in vant dupa iaurt , ete ce bine fac

Ideea nu e sa nu mai maninci iaurt, ci sa nu maninci mai mult de trei-patru pe zi, in fiecare zi!:">

Linkul de care ziceam :
http://209.85.135.104/search?q=cache:y7skNu9NTH8J:www.cniel.com/Publicat/Questions_sur/pdf/QS_25.pdf+lactic+products+cancer+prostate&hl=fr&ct=clnk&cd=20&gl=fr
BDiana
15 Feb 2008, 18:11
Uite Cinezee, ca ma intrebai ce e "a la vapeur": e un mod de fierbere in vapori de apa. Exista "aparate" electrice (prima poza) pt. asa ceva, insa se poate face si pe aragaz. Iti trebuie un fel de sita in care stau legumele si care se pune deasupra unui vas cu apa care clocoteste (a doua poza). Aburii fierbinti de apa fierb legumele fara sa "spele" toate mineralele etc. continute.
BDiana
15 Feb 2008, 18:17
Ideea nu e sa nu mai maninci iaurt, ci sa nu maninci mai mult de trei-patru pe zi, in fiecare zi!:">

Linkul de care ziceam :
http://209.85.135.104/search?q=cache:y7skNu9NTH8J:www.cniel.com/Publicat/Questions_sur/pdf/QS_25.pdf+lactic+products+cancer+prostate&hl=fr&ct=clnk&cd=20&gl=fr
Sau poti manca iaurt BIO :D
Si eu cred ca mancarea diversa e buna, si pe cat posibil, evitate interventiile "artificiale".
De exemplu, stiu oameni care vor sa manance sanatos, si evita grasimile de orice fel. Dar grasimile sunt bine pt organism, vitale chiar... Creierul are nevoie de acizi grasi... :)
Jasmine
15 Feb 2008, 18:18
E o idee buna...Am sa fac si eu asa.Mai putin cu cartofii care trebuiesc fierti in apa sa elimine amidonul...
cinezee
15 Feb 2008, 18:21
Ideea nu e sa nu mai maninci iaurt, ci sa nu maninci mai mult de trei-patru pe zi, in fiecare zi!:">

Linkul de care ziceam :
http://209.85.135.104/search?q=cache:y7skNu9NTH8J:www.cniel.com/Publicat/Questions_sur/pdf/QS_25.pdf+lactic+products+cancer+prostate&hl=fr&ct=clnk&cd=20&gl=fr

voi citi articolul , eu rar mananc iaurt, recunosc nu ma prea dau in vant dupa el =P~

Multumesc frumos Diana
BDiana
15 Feb 2008, 18:21
Pai si ce-are amidonul?
calina
15 Feb 2008, 18:21
Ingrasa, cred;;)
Jasmine
15 Feb 2008, 18:27
Cartofii contin f mult amidon si organismul nostru nu-l poate asimila in stare cruda,de aceea trebuie gatiti bine.Eu prefer fierti,desi si copti sunt buni...:D
BDiana
15 Feb 2008, 18:27
:) Pai e ok, daca nu mananci cartofi in prostie...
Pai da, dar fierti in vapori sunt tot fierti...
Jasmine
15 Feb 2008, 18:42
http://content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020146.gif Ai dreptate....
mayday
21 Feb 2008, 12:55
Aseara am revazut "Super Size Me"! M-a reconfortat in decizia de a nu minca la Mc Donalds... ;))
cinezee
21 Feb 2008, 13:01
eu nu sunt de loc fan mec , am incercat canva sa gust si nu mi-au parut de loc interesante produsele lor , dar imi place shake-ul de la ei , dar nu cunosc cat de sanatos este
mihu
21 Feb 2008, 13:15
Noi am inceput serios sa mancam salate si alte chestii sanatoase...Am mancat de 2 zile o pulpa de pui dar parca nici aia nu imi mai place...Nu sunt chiar genul de persoana care nu se va mai atinge de cate ceva"nesanatos" pt ca sunt pofticioasa...insa..o sa incerc sa ma limitez...la Mc eu mai merg cu sotul meu...rar dar tot mi se mai face pofta de o portie de cartofi prajiti...sau cine stie ce....Daca faci totul cu moderatie....nu are de ce sa nu iti iasa....
Pana una alta imi place de mor salata verde cu porumb=P~cu putina sare si ulei de masline...chiar azi cred ca vom face o supa de salata=P~
Jasmine
21 Feb 2008, 14:45
Noi mancam multa mancare chinezeasca,acasa sau la restaurant.Este una din cele mai sanatoase bucatarii din lume,indiferent cum este gatita mancarea...
BDiana
21 Feb 2008, 15:30
Mai, stiu ce zici, dar de vreo saptamana mi-e o pofta nebuna un meniu gretos de la McDo... :D O sa ma strecor intr-o zi pe furis (Al meu nici nu vrea sa auda de cand a facut o toxi infectie cu febra si tot tacamul de la un bigmac)...
Jasmine
21 Feb 2008, 15:32
Noroc ca eu nu mananc asa ceva,nu-mi plac si nu poftesc.La Mac mananc inghetata,cartofi prajiti si salate...In rest sa n-aud de tocaturi sau soia...:-& Nici macar KFC nu-mi place .(In schimb shaorma....mmmhhhhmmm... )
orhidutza
21 Feb 2008, 16:25
eu nu is tare convinsa de treaba asta... la cat glutamat de sodiu am vazut prin sosurile de soia...
mayday
21 Feb 2008, 16:38
Ai dreptate!;-) Mincarea chinezeasca e foarte ok, dar preparata bine, fara glutamat & stuff! Din cite imi povestea mai demult un bucatar chinez, ei "adapteaza" mincarea la gusturile occidentale... ;))

La fel e si cu japonezii... care in 90% din cazuri sint chinezi!:-"

Va pun doua linkuri legate de "Super Size Me". Daca inca nu l-ati vazut (are vreo patru ani), merita!;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Size_Me
http://www.youtube.com/watch?v=V168xofxgu0
BDiana
21 Feb 2008, 18:13
Mie nu-mi era clar pana de curand ce e ala MSG, asa ca va spun si voua ce am aflat:

MSG, sau glutamat monosodic, este folosit foarte mult in bucataria asiatica (mai ales chinezeasca) dar si in diverse semipreparate europene (mezeluri, supe instant) sau chiar poate fi adaugat carnii crude in SUA. Este un "flavour enhancer", ceva care face mancarea si mai yummy, si mai vandabila.

Un link foarte interesant despre MSG: http://www.msgtruth.org/whatisit.htm

By the way, glutamati se gasesc in multe alimente in forma naturala, si iata aici o lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/Glutamic_acid_%28flavor%29#Natural_occurrence
Jasmine
22 Feb 2008, 14:14
Eu nu folosesc glutamat de sodiu decat foaaaaarte putin iar sosurile nu le mananc pe paine...Oricum ar fi,sigur e mai sanatoasa o furnica in copac decat o ciulama de ciuperci....:-"
paradise
23 Feb 2008, 16:42
nu gatesc nimic azi...dar diseara fac doar o salata cu rosii si castraveti
apropo, voua nu va e frica sa mancati rosii si castraveti acum iarna?
va intreb pt ca stiu ca sunt fortate sa se coaca si nu sunt chiar naturale...lui stef i-a fost foarte rau de la niste rosii mancate iarna si de atunci nu mai mananca decat vara cand e sezonul lor! eu mai poftesc....=P~
diana31
23 Feb 2008, 18:32
si eu mai cumpar cate o data iarna rosii de pofta dar nu am patit sa-mi fie rau de la ele.......sigur lui i s-a intamplat de la rosii?;-)
issa
24 Feb 2008, 10:30
Noi luam mai mereu, cel putin castraveti avem tot timpul in casa, rosii i-au doar dintr-un anumit fel si nu gasesc mereu, dar niciodata nu ne-a fost rau de la ele:-s
ALEX21A
24 Feb 2008, 10:42
poftim??8-|

haha.......noi mancam tot anul.......inclusiv iarna>rosii,castraveti,pepene.......orice....tot ce gasim>capsuni.........pretul e semnificativ mai mare,dar........ce,crezi ca vara mananci mai natural??:)) :)) :))

macar placebo sa fie......e bine si asha........

acum vb ff serios din 2 perspective>
1. ai mei se ocupa cu comertul,inclusiv fructe-legume......si crede ma,mancam la greuuuuuuuuuuuu!!!! inclusiv vara import........(chipurile romanesti=)) )
2.ai mei au avut gradina mare pana de curand.......iar zona respectiva.toti oamenii din asta traiesc>solare.....cultivarea de legume>rosii,castraveti,vinete,ardei............de toate.....siiiiiiiii............dc nu le dai cu ingrasaminte de cu iarna,inclusiv pe zapada-pregatesti pamantul....apoi ele stropite(de la azot......nitriti pana la.......) se mai fac 'din parti'....niste gagalici........asha ca...........apoi rosiile se coc instantaneu>de aia sunt lemnoase sau verzi,si sunt mai frecvent vara decat iarna..........asha ca..........:D
Ritzi
24 Feb 2008, 13:03
poftim??8-|

haha.......noi mancam tot anul.......inclusiv iarna>rosii,castraveti,pepene.......orice....tot ce gasim>capsuni.........pretul e semnificativ mai mare,dar........ce,crezi ca vara mananci mai natural??:)) :)) :))

macar placebo sa fie......e bine si asha........

acum vb ff serios din 2 perspective>
1. ai mei se ocupa cu comertul,inclusiv fructe-legume......si crede ma,mancam la greuuuuuuuuuuuu!!!! inclusiv vara import........(chipurile romanesti=)) )
2.ai mei au avut gradina mare pana de curand.......iar zona respectiva.toti oamenii din asta traiesc>solare.....cultivarea de legume>rosii,castraveti,vinete,ardei............de toate.....siiiiiiiii ............dc nu le dai cu ingrasaminte de cu iarna,inclusiv pe zapada-pregatesti pamantul....apoi ele stropite(de la azot......nitriti pana la.......) se mai fac 'din parti'....niste gagalici ........asha ca...........apoi rosiile se coc instantaneu>de aia sunt lemnoase sau verzi,si sunt mai frecvent vara decat iarna..........asha ca..........:D


te contrazic....ai mei s-au facut "fermieri" ;;) de cativa ani...si au plantat tot soiul de legume, inclusiv din cele mai "pretentioase", broccoli de ex., si nu dau cu ABSOLUT nici un ingrasamant pe ele...intr-adevar, nu au cine stie ce dimensiuni, nu sunt umflate cu pompa, dar asa legume gustoase eu nu am mai mancat de cand mama m-a facut ;)) e valabil si pentru fructe...nu se compara toate capsunele cumparate pe bani grei de la supermarket cu "ghighilicele", dar extrem de parfumatele capsune din gradina alor mei ;;) ;;) ;;) si de facut se fac, dar nu gigantice, nici nu trebuie, daca ma intrebi pe mine :-"

dupa ce am mancat capsune de la ei zile in sir, miroseam a capsune prin toti porii, transpiram si respiram capsune ;;) deci...depinde si cum esti obisnuit, daca ai mancat artificiale toata viata, nu simti diferenta, daca nu, o simti, si inca in ce fel :-":-"
issa
24 Feb 2008, 13:05
Ai tai au produse eco:D Stiu ei ce stiu, oricum sunt mai scumpe decat cele umflate si crescute cu ingrasaminte;;)
Ritzi
24 Feb 2008, 13:08
exact ;;) sunt extrem de norocoasa, la noi si daca vrei sa cumperi produse eco, tot te fraieresc astia..dai bani gramada si satisfactie ioc :-&
diana31
24 Feb 2008, 14:21
satisfactie poate ai......dar un gust natural sigur nu.......:-s :-s :-s
paradise
24 Feb 2008, 21:56
satisfactie poate ai......dar un gust natural sigur nu.......:-s :-s :-s

ai dreptate! poate ca rosia aia care o cumparam e foarte rosie, dar nu are niciun gust!
azi am mancat de pofta salata de rosii+castraveti+ceapa+salata verde...vreau sa va spun urmatorul lucru: castravetele avea un gust de plastic! si unul foarte aromat...:-? ....acum, intrebarea care se pune: mancam legume si fructe proaspete constienti ca ne fac rau, dar fiind proaspete le mancam oricum ca sa "mancam sanatos" sau nu mai mancam deloc?
sincer, iarna mananc cu incredere doar portocale si banane...asta parca e sezonul lor...vara am cumparat doar portocale seci, iar iarna rosii fara gust de rosie! bineinteles, nimeni nu ma pune sa cumpar, dar daca poftesc....ce sa fac?
am auzit ca in anglia sunt groaznici la carne...cica miroase de la chimicalele pe care le dau la pui/porci ca sa creasca mai repede...rya, asa e? in schimb poti manca cu incredere legume si fructe....:-?
cezara25
25 Feb 2008, 07:57
si eu mananc tot timpul anului tot felul de legume si fructe: rosii, castraveti, ridichii, salata verde, pepene, capsuni etc. si daca sunt fortate sa se coaca ce-i cu asta parca alea de le cumparam in toiul verii sunt mai naturale!!!!!!!:-p
ALEX21A
25 Feb 2008, 08:22
da,randu.....ins aia tai nu produc pt comercializare..pt comert.cantitati f mari,cum fac cei de la piata........de unde mg sa cumparam noi........e cu totul altceva>ai tai cultiva pt consum propriu............e cu totul altcevaL-) .........asta e singura scapare>cei care stau la curte(bunici,parinti.....) si cultiva pt ei,pt familie,mi se pare normal sa fie eco........
BDiana
25 Feb 2008, 12:48
Se putea sa nu-mi dau eu cu parerea? :D

Cred ca sunt 3 aspecte ale problemei:

1. Gustul: De obicei, fructele/legumele de iarna sunt mai putin gustoase decat cele de vara, pt. ca fie sunt crescute in sera, fie sunt transportate de departe si sunt culese crude ca sa nu se strice pe drum. Nu exista o legatura foarte stransa intre cultura bio si gustul plantei. Aici, rosiile bio pe care le gasesc iarna cunt mai rele decat cele ne-bio, probabil pt. ca se minimizeaza consumul de energie si nu le lasa sa se coaca suficient.

2. Organic vs. cu ingrasaminte si pesticide: Asta este factorul care poate influenta direct sanatatea consumatorului, deci dupa mine e important sa incercati sa gasiti bio, chiar daca sunt mai scumpe. Cu cat va exista cerere mai mare, cu atat vor intra mai puternic si pe piata romaneasca.

3. Ecologia: in afara de favorizarea productiilor ecologice, trebuie evitata risipa de energie (transport de lunga durata, sere, etc).

Concluzie: Trebuie favorizate legumele de sezon, de productie locala si organica.
BDiana
25 Feb 2008, 12:50
Apropo, stiti ca multe dintre rosiile si ardeii (aia frumos colorati) nu sunt crescuti in pamant? :) Plantele cresc in "uzina", in flux de apa cu nutrienti.
Jasmine
25 Feb 2008, 12:54
Eu evit sa iau ardei din aia cat capul meu.Ii prefer pe cei mai mici si mai verzi sau cei lungi.De obicei ii miros si daca au miros ii cumpar,daca nu-nu. La fel si rosiile,castravetii....Ba chiar si salata...
paradise
25 Feb 2008, 16:40
patania unei prietene: a cumparat pt a face ardei umplut ardei...iarna...dupa ce i-a terminat din gatit nu mai ramasese de ei decat o coaja foarte subtire....se topisera sau evaporasera, teleportasera eu mai stiu? :D pulpa ioc...=;
cinezee
25 Feb 2008, 17:04
eu iarna nu manac nici un fel de legume , mai ales ca multe sunt de import sau crescute la rapid , plus ca sunt extrem de scumpe , iar piata in zona unde stau eu, e scumpa rau de tot la pret

asa ca , prefer ce imi permite stomacul , chiar nu am voie cruditati =P~
danni
25 Feb 2008, 17:22
Mayday, eu sunt si nu sunt de acord cu filmul (experimentul) respectiv. Daca mananci in fiecare zi la orice restaurant (cu toate ca Mc Donalds nu e restaurant) risti sa te ingrasi foarte mult.
Mie mi se face pofta de vreo 3-4 ori pe an de un meniu din ala "gretos" de la Mc (cum zicea Diana :D ), destul de rar, nu cred ca ma afecteaza in vreun fel.
mihu
22 Jul 2008, 11:02
Noi am renuntat cam 90% de o perioada la carnea de porc si am inceput sa incercam sa mancam mai sanatos. Cred ca e momentul sa mai facem un pas, sa incercam acum sa mancam si mai sanatos...problema e ca atunci cand ma gandesc la ce as putea sa fac de mancare, imi vin in cap numai legume fierte in aburi si peste sau piept de pui la gratar :D Ce retete stiti sa fie si bune la gust dar sa fie si sanatoase? :-?
miresicamica
22 Jul 2008, 11:12
Am mai zis in ceva topic de mama ca este bolnava,si medicul ia zis despre mancare,si carnea de porc are 75%colesterol,iar carnea de peste 125%colesterol;)) asa ca trageti voi concluziile.Daca stai sa te gandesti nu mai este sanatos sa mananci nimic.
BDiana
22 Jul 2008, 11:17
Am mai zis in ceva topic de mama ca este bolnava,si medicul ia zis despre mancare,si carnea de porc are 75%colesterol,iar carnea de peste 125%colesterol;)) asa ca trageti voi concluziile.Daca stai sa te gandesti nu mai este sanatos sa mananci nimic.
Cred ca depinde despre ce peste vorbesti... :)
miresicamica
22 Jul 2008, 11:21
Vorbeam despre carnea de peste,tot ce inseamna carne de peste.
Jasmine
22 Jul 2008, 11:29
Mayday, eu sunt si nu sunt de acord cu filmul (experimentul) respectiv. Daca mananci in fiecare zi la orice restaurant (cu toate ca Mc Donalds nu e restaurant) risti sa te ingrasi foarte mult.
Mie mi se face pofta de vreo 3-4 ori pe an de un meniu din ala "gretos" de la Mc (cum zicea Diana :D ), destul de rar , nu cred ca ma afecteaza in vreun fel.
Se poate si mai rar...foarte rar....deloc,adica...:)>- :D
map
22 Jul 2008, 11:29
probabil despre somon:D
Jasmine
22 Jul 2008, 11:30
Vorbeam despre carnea de peste,tot ce inseamna carne de peste.
N-am stiut....:-\
BDiana
22 Jul 2008, 11:33
Vorbeam despre carnea de peste,tot ce inseamna carne de peste.
Nu toti pestii sunt la fel... E ca si cand ai zice ca toate carnea provenind de la mamifere are aceeasi cantitate de colesterol. Daca faci un search rapid pe net, o sa vezi ca pestele contine intre 0.5mg si 1.2mg colesterol / g de carne.

Cu carnea de porc / vita etc. problema e nu numai ca are continut de colesterol mare (sau comparabil cu a unor pesti) ci si ca are multi acizi grasi saturati, care sunt convertiti de organismul uman in colesterol, in timp ce pestele nu are aproape deloc. Ba mai mult, pestele contine omega-3, care cica ajuta la scaderea colesterolului...
Jasmine
22 Jul 2008, 11:36
Grasimea de peste parca e cea mai sanatoasa,nu?Pt creier!Am vazut eu un experiment pe discovery:un barbat a mancat timp de 1 luna numai peste si la sf aproape ca si-a dublat iq-ul.dar avea si carente de....de toate in organism....#-o
map
22 Jul 2008, 11:43
In general fructele si legumele din paleta de culori negru-violet-rosu-verde sunt foarte bogate in antioxidanti (nu ma refer doar la coaja, ci la continutul fructului/legumei). De exemplu: afine, mure, zmeura, capsuni. In special afinele.

Brocoli, nu numai ca are fibre, dar are si antioxidanti garla, ca si varza de bruxelles, si varza sunt alimente anticancerigene (ma rog, cat pot si ele ca nu-s medicamente). Fat-ul din nuci si alune e fat bun, mai ales daca sunt mancate crude.

Ardeiul gras rosu are de 3 ori mai multa vitamina C decat o portocala, kiwi are de 2 ori mai multa vitamina C.

Rosiile, si orice fruct/leguma de culoare rosie, au un bust de antioxidanti daca sunt usor gatite - nu ma refer la prajiri insa! abur sau gratar.

Fasolea e proteina generoasa chiar daca da gaze:D:D:D

Noi am taiat carnea de porc si de vita, rar mancam carne de peste (maxim 1 data la 2 saptamani). Legume la abur, supe, fara prajeli in ulei, unt, sau alte nebunii, poate puse in cuptor sau pe gratar. Rar mancam pui la rotisor, fara a ne atinge de pielita. E buna carnea alba de la pui (pieptul si aripile, nu copanele). E foarte sanatos si revigorant.
map
22 Jul 2008, 11:44
Excesul de peste poate duce la exces de seleniu in organism.
BDiana
22 Jul 2008, 11:49
Excesul de orice poate duce la dezechilibre. :)
map
22 Jul 2008, 11:50
Apropo de afine, a fost acum vreo 2 saptamani o stire despre un studiu facut pe porci: le-au dat sa manance afine, in echivalentul doua cups pentru om, si le-a scazut colesterolul incredibil de mult:D

http://www.pigprogress.net/news/id1602-57204/blueberries_lower_pig_cholesterol_levels.html
evenstar
22 Jul 2008, 11:58
Am mai zis in ceva topic de mama ca este bolnava,si medicul ia zis despre mancare,si carnea de porc are 75%colesterol,iar carnea de peste 125%colesterol;)) asa ca trageti voi concluziile.Daca stai sa te gandesti nu mai este sanatos sa mananci nimic. Exista doua feluri de colesterol... Iau cu copy/paste dintr-un articol:

Colesterolul "bun" si colesterolul "rau"

Totalul de colesterol din sange se compune din colesterol LDL si colesterol HDL. Valorile mari de LDL sunt considerate drept "rele", pentru ca LDL-ul se depune in artere si duce la arterioscleroza. Valorile mari de HDL sunt considerate in schimb, drept "bune", pentru ca HDL-ul combate depunerile de calcar pe peretii vaselor. Cand valoarea totala a colesterolului depaseste 200 mg/dl, medicul e dator sa masoare separat valorile LDL-ului si ale HDL-ului, pentru a aprecia mai corect riscul instalarii arteriosclerozei. Nivelul de LDL mai mare de 160 mg/dl este considerat crescut, iar cel de peste 190 de mg/dl, ca periculos. Valorile HDL-ului sunt considerate prea scazute, cand coboara sub 40 mg/dl.

Pestele contine HDL, care e colesterol "bun". Porcul contine LDL.
Oricum, eu as schimba medicul. Cum ar putea contine ceva 125% altceva? 8-} (orice ar fi acel "ceva")
map
22 Jul 2008, 12:01
Nu toata lumea stie sa adune!!!
miresicamica
22 Jul 2008, 12:14
E foarte usor sa scrii pe internet tot felul de articole.Este vorba despre un medic nutritionist si nu te mira ca ajung la spital oameni in ultimul stadiu sau foare bolnavi,desi ei zic ca mananc sanatos dupa retete si prostii de prin presa,Nu va doresc sa ajungeti bolnavi,dar sunt si medici care stiu despre ce vb.Mi-am spus si eu parerea si nu trebuie sa sariti asa,aici nu se poate spune nimic ca toata lumea sare in sus.
BDiana
22 Jul 2008, 12:24
E foarte usor sa scrii pe internet tot felul de articole.Este vorba despre un medic nutritionist si nu te mira ca ajung la spital oameni in ultimul stadiu sau foare bolnavi,desi ei zic ca mananc sanatos dupa retete si prostii de prin presa,Nu va doresc sa ajungeti bolnavi,dar sunt si medici care stiu despre ce vb.Mi-am spus si eu parerea si nu trebuie sa sariti asa,aici nu se poate spune nimic ca toata lumea sare in sus.
Hai, nu te supara pe noi... Nu am sarit cu rautate, dar dr. ala chiar nu are dreptate... Sau poate s-a exprimat ambiguu... Nu poti pune toti pestii in aceeasi oala. :)

Uite un citat din revista FDA-ului (Food and Drug Administration al americanilor, care e o organizatie cat se poate de serioasa, nu vorbe aruncate aiurea sde un "internaut" iresponsabil):

"Consider fish. Most fish are lower in saturated fat than meat. Some fish, such as mackerel, sardines, and salmon, contain omega-3 fatty acids, which are being studied to determine if they offer protection against heart disease."
map
22 Jul 2008, 12:33
http://www.webmd.com/cholesterol-management/news/20040823/blueberries-may-lower-blood-fatcholesterol

Nu sunt prostii de prin presa sau aiurea de pe internet, sunt experimente si studii facute de USDA, un departament care se ocupa cu reglementarea sigurantei alimentelor si medicamentelor in state. N-or fi ele litera de lege, dar in mod sigur nu e folclor scris de reporteri ca sa ocupe spatiul pe pagina ziarului sau minutele la stiri, si sincer n-am auzit de sectorul de cercetare medicala in tara sa testeze lucruri din astea. In general eu personal nu vorbesc sa ma aflu in treaba, mai intai ma informez, si pe urma informez la randul meu pe cine vrea sa afle.

Am toata simpatia pentru tine si pentru parintii tai, nu e cazul sa te superi pe mine. Am vrut doar sa subliniez ca exista alimente care sunt deosebit de benefice organismului uman dar care probabil nu sunt asa de populare in tara. Si sunt peste tot uscaturi, chiar si printre medicii romani care determina procentaje ridicole. O fi vrut sa spuna ca pestele contine 125% din doza zilnica poate, nu ca in sine are 125% colesterol (si foarte probabil anumiti pesti, nu toti).
miresicamica
22 Jul 2008, 12:52
Nu m-am supi:*
map
22 Jul 2008, 12:56
Nu m-am supi:*

Asa! >:D<Si pune-i pe babaci la regim de brocoli si afine!

Reteta: la abur vreo 1o minute, dupa care scosi, stropiti cu ulei de masline, lamaie, nuci crude, poate un pic de branza de vaca degresata sau telemea (dar foarte putina!).
BDiana
22 Jul 2008, 12:59
Suna bine reteta ta! Dar cine convinge si babacii sa manance asa ceva?? =)) Daca i-as da asta bunica-mii, mi-ar da cu brocoliu-n cap. 8-}
map
22 Jul 2008, 13:01
Si mie mi s-au parut bizari prima oara:D

Soacra mea are un regim din asta drastic de hranire si slava domnului de 5 ani nu a revenit cancerul de san. Pana la urma e un exercitiu de vointa (eu ma mai scap la spanakopita din cand in cand:D:D:D) doar ca, daca tot am stat toata noaptea, ma duc sa joc tenis la perete de la 8:D:D:D
miresicamica
22 Jul 2008, 13:08
=P~ Nu suna rau.:)>-
evenstar
22 Jul 2008, 13:34
E foarte usor sa scrii pe internet tot felul de articole.Este vorba despre un medic nutritionist si nu te mira ca ajung la spital oameni in ultimul stadiu sau foare bolnavi,desi ei zic ca mananc sanatos dupa retete si prostii de prin presa,Nu va doresc sa ajungeti bolnavi,dar sunt si medici care stiu despre ce vb.Mi-am spus si eu parerea si nu trebuie sa sariti asa,aici nu se poate spune nimic ca toata lumea sare in sus.

Iubita, eu am dat un copy/paste dupa un articol pentru ca-s la birou si nu ma simteam in stare sa scriu aceleasi lucruri. Dar ceea ce ti-am citat eu acolo este un fapt cunoscut in lumea medicala, nu o "prostie de prin presa"... ca asa numitul "colesterol" este de doua feluri, LDL si HDL, ca sanatatea depinde de raportul dintre cele doua tipuri de colesterol, ca HDL-ul continut printre altele de peste este benefic organismului si reduce riscul de boli cardiovasculare...

Eu zic sa nu te pripesti cu concluziile - am aflat toate chestiile astea pentru ca tatal meu are probleme cardiace mari, a suferit o interventie chirurgicala cardiaca in urma cu ceva vreme, si viata lui, nu doar greutatea, depinde de controlul strict al colesterolului din sange... In 2 spitale europene de renume i s-a recomandat, nicidecum nu i s-a interzis, sa manance peste, tocmai pentru continutul ridicat de HDL.

Imi pare rau daca te-ai simtit ofensata ca am facut acel comentariu la adresa medicului parintilor tai, dar ori e prost informat, ori nu a stiut sa explice... Hai, peace!:)>-
miresicamica
22 Jul 2008, 13:38
>:D< Peace
mihu
22 Jul 2008, 14:06
Nu suna rau reteta ta...
daca mai aveti si alte retete din astea va rog sa mi le ziceti...o sa scriu si eu de indata ce o sa ma apuc...de ceva de acest gen.

Pentru inceput ar trebui sa ma dotez cu un vas care fierbe legume cu aburi.
Ioana85
22 Jul 2008, 14:07
Mihu, e foarte bun si poti sa faci si carne, peste, orez... nu e gustul extraordinar, dar sunt ok.
otilik
10 Feb 2009, 21:18
si eu sunt de scord cu tine,grasimea de peste este foarte buna.este indicat sa consumam peste indiferent de cat de gras este acesta...
de ceva timp si eu am trecut la mancare sanatoasa....si pentru ca e sanatoasa;)) si pentru ca vreau sa mai slabesc vre-o 2 kg.as dori sa fac din asta un mod de viata dar e foarte greu...pentru ca sunt gurmanda.m-am saturat de gratar de pui si peste...mai nou si de ciuperci...ce as mai putea gati cu pui si sa fie fffff gustos?;;)
eu am si probleme cu capul...mereu am senzatia ca imi este foame si ca ma doare stomacul:-s
cinezee
10 Jun 2009, 00:29
Citind postul tau am stat si m-am gandit daca , toate cele enumerate de tine mai au vreo calitate in cazul in care toate legumele si fructele sunt stropite cu substante de ingrasaminte ptr aspect si marime

Stau si ma gandesc de ceva timp ce aliment ar mai fi sanatos pe piata romaneasca In general fructele si legumele din paleta de culori negru-violet-rosu-verde sunt foarte bogate in antioxidanti (nu ma refer doar la coaja, ci la continutul fructului/legumei). De exemplu: afine, mure, zmeura, capsuni. In special afinele.

Brocoli, nu numai ca are fibre, dar are si antioxidanti garla, ca si varza de bruxelles, si varza sunt alimente anticancerigene (ma rog, cat pot si ele ca nu-s medicamente). Fat-ul din nuci si alune e fat bun, mai ales daca sunt mancate crude.

Ardeiul gras rosu are de 3 ori mai multa vitamina C decat o portocala, kiwi are de 2 ori mai multa vitamina C.

Rosiile, si orice fruct/leguma de culoare rosie, au un bust de antioxidanti daca sunt usor gatite - nu ma refer la prajiri insa! abur sau gratar.

Fasolea e proteina generoasa chiar daca da gaze:D:D:D

Noi am taiat carnea de porc si de vita, rar mancam carne de peste (maxim 1 data la 2 saptamani). Legume la abur, supe, fara prajeli in ulei, unt, sau alte nebunii, poate puse in cuptor sau pe gratar. Rar mancam pui la rotisor, fara a ne atinge de pielita. E buna carnea alba de la pui (pieptul si aripile, nu copanele). E foarte sanatos si revigorant.
Am renuntat definitiv la painea alba , care nu se compara cu cea care era cu ani in urma la noi pe piata , miezu e sfaramicios , iar a 2-a zi deja nu prea mai este buna painea , daca stau s ima gandesc pana si paine are n adaosuri si e-ri , cat despre paine asa zisa neagra am inteles ca si aia are agenti de colorare si ca nu ar fi ea ASA CUM TREBUIE SA FIE

ma intreb unde mai putem gasi in bucuresti hrana sanatoasa si naturala indiferent de aspect , ca nu marimea produsului ma intereseaza ci CALITATEA LUI
compact
10 Jun 2009, 08:17
M, daca nu au sigla BIO nu ai de unde sa stii daca sunt sau nu stropite etc.

dar macar daca eviti alimentele nocive chiar daca ar fi BIO (de ex carnati din carne de porc) poti sa spui ca mananci ~sanatos ;))
alinagr
10 Jun 2009, 09:46
Am dat copy replicii tale fiindca am gasit o replica interesanta : daca nu au sigla BIO nu ai de unde sa stii daca sunt sau nu stropite etc.
Si la mine la tara se stropesc legumele/pomii/recolta;fie pentru mana,fie pentru daunatori.Deci oricum nu e BIO. Plus ca pamantul trebuie (uneori)ingrasat - alte chimicale.Cand ai pasari/porci de regula li se da concentrate,pentru a grabi cresterea-alte chimicale.

Nici de la tarani(na,eu nu sunt taranca,dar am gradina) nu mai gasesti BIO
annie_val23
8 Jul 2009, 16:57
maioneza dietetica


am amestecat un galbenus de ou cu o lingurita de mustar ,apoi am adaugat o lingura de ulei de masline.dupa ce s-a incorporat uleiul bine, am adaugat cam 200 ml de iaurt dietetic .
in reteta originala spune sa pui si smanatana si zeama de la jumatate de lamaie dar eu nu am mai pus...smanatana ca nu am vazut rostul, si lamaie pt ca deja e acra maioneza de la iaurt.
nu are gustul chiar ca maioneza adevarata dar merge,cu legume sau cartofi fierti >:D<
Copyright Miresici.ro © 2014
Powered by SEFArchive (Version: 0.0.2)