Cat dau nasii la o nunta? (pagina 8)

soareiuliant
27 May 2011, 17:59
Doar atat? Pai eu spun sa renuntati ca doar ati vazut ca toti oamenii isi doresc sa cunune,sa fie nasi,ii dau banii pe afara din casa...Ce urat,ce diferenta intre finii care au dorit sa dea banii inapoi nasilor si voi,care uitati de oamenie si o valorificati in bani.Pacat de nasi ca nu stiu ce fini au,dar pana la urma cine se aseamana se aduna!
hellen_floryn
27 May 2011, 19:46
foarte urat k ai subliniat acest aspect aici. sunt altii care se multumesc doar cu ”prezenta” nasilor la nunta, n-ar trebui sa conteze pt voi acest aspect, iar dak da, in privat sau cel mult sa zicem k nu le-ati mai lua un asa cadou dak nu va convine, si sa fiti chit pe chit ....
alexutza_23
27 May 2011, 19:54
doar atat? vai ce urat... si in conditiile astea ii mai aveti ca si nasi ca masina de spalat nu le-o mai luati, nu? eu zic sa va reorientati...
si eu care credeam ca nasii trebuie sa fie parinti spirituali, prieteni buni...nu sa-i alegem dupa grosimea portofelului
Tu ai vb serios?
Eu nu cred ca nasii ar trebui alesi dupa cati bani au sa dea la nunta!!!:-p
alisuka
27 May 2011, 20:08
Cu litere mici specifica ca ce a vrut sa spuna......
Arcee
27 May 2011, 20:29
Vezi ca nu mi-ai citit tot mesajul. Mai era ceva mai jos cu litere mai mici. Incercam sa fiu un pic ironica :))
alexutza_23
27 May 2011, 22:09
Am vazut si literele mici...dar, totusi stateam in dubii...8-|:-p
Arcee
27 May 2011, 22:22
Nu ai de ce...:-p
tutu2love
29 May 2011, 14:44
Dragele mele,

Am nevoie de opinia voastra .................pls,pls. Noi nasim anul asta prima oara si suntem foarte emotionati, nu prea stim noi toate obiceiurile si indatoririle in calitate de nasi dar invatam din mers.Vreau sa stiu cum vi se pare suma de 3000 RON ca dar de nunta pt Bucuresti si un cadou pt finuti in jur de 600-700 Ron
CeliBia
29 May 2011, 15:11
Nu stiu cum o fi in Bucuresti, dar suma mi se pare peste foarte bine... Si peste suma si cadou? La noi nu se prea obisnuieste asa, adica daca dai bani nu mai dai si cadou, sau daca chiar vrei sa le faci pe ambele nu pui suma de dar asa mare si iei un cadou mai mic, in fine mi se pare o cheltuiala foarte mare ce zici tu aici. Pentru ca pe langa asta mai ai si alte cheltuieli "obligatorii": tinuta ta si a nasului, transportul, biserica, lumanarile si stiu ca in zona voastra mai este si voalul, esarfa, parfum si cosmetice, turta etc (astea la noi nu sunt)

Însã tu stii cel mai bine ce buget ai... Batfa :*
tutu2love
29 May 2011, 16:57
Multumesc mult pentru raspuns si incurajari, sper ca si finutzi sa fie multumiti.Noi ii cununam cu tot sufletul si oricum ne dorim sa fim alaturi de ei mereu, asa ca ii mai putem ajuta financiar si moral si in alte momente cand vor avea nevoie de noi.In Bucuresti se obisnuieste sa sa dea si un cadou din partae nasilor, oricum vrem sa le oferim un cadou pe care sa-l aiba amintire de la noi.Pup si o zi frumoasa!:*
tutu2love
29 May 2011, 17:01
Casa de piatra si petrecere super frumoasa, am vazut ca te casatoresti sambata. Sa aveti parte de cei mai frumos pe lume si sa va iubiti mereu!
CeliBia
29 May 2011, 17:07
Multumesc din suflet. Abia astept pana sambata :x
anamariamierloi
30 May 2011, 11:58
Asta este parerea mea,puteti sa ma criticati oricat,povestea este lunga si complicata pentru a ma face sa gandesc asa! Vi se pare normal ca sa-si faca lista cu ce cadou doreste de nunta si nu sunt deloc ieftine si pe noi nici macar nu ne intreaba ce vrem?Ei isi doresc masina de spalat,bucatarie,canapea noua....pana la urma cine se gandeste la bani,noi sau ei?Ei pentru ce ma nasesc?Sa le mobilez si utilez casa?
marllenska
30 May 2011, 12:21
Fetele n-au de unde sa stie cum sta treaba de fapt... Ele te-au criticat exact pt ce ai spus...
anamariamierloi
30 May 2011, 13:33
Prefer sa fie cineva care ma cununa din inima fara obligatii financiare din partea ambelor parti decat sa se ridice cu pretentii si ei sa nu ofere nimic.El a zis ca vrea sa se duca la lautari sa le zica ca nasu a murit decat sa le dea dedicatii :-& Sigur vrea sa-mi strice nunta....nu stiu ce sa fac,sa plang sau sa rad de situatia asta.Voi ce spuneti?Sa zic pas sau sa merg in continuare cu ei?Voi ati mai patit asa ceva?
marllenska
30 May 2011, 13:40
Nu prea am inteles ce vrei sa spui, dar eu cred ca ai luat-o tragic rau de tot... Lasa-i ca pe ei... DACA nu te poti reorienta spre altcineva, sa te cunune, si dupa va vedeti de treaba fiecare...
marllenska
30 May 2011, 13:44
Pe mine m-au lasat balta nasii cu 2 luni inainte de nunta pt ca i s-a parut ei ca as fi spus eu nu stiu ce... O aberatie... Si nici macar nu am avut o discutie, si-a exprimat nemultumirea el, in numele ei, la telefon... Asta a fost tot. Si cand ma asteptam mai putin am intalnit 2 oameni extraordinari care s-au oferit ei sa ma cunune... Asa ca... BANII nu conteaza absolut deloc!!!!!!!!!!! Ba din contra, de la bani se strica cele mai multe relatii...
anamariamierloi
30 May 2011, 16:10
Poate aveau un alt motiv ca sa va faca papucii.Mie mi se pare normal sa-ti zica in fata ce are de zis,nu la telefon
poneyalma
30 May 2011, 17:56
Eu vad lucrurile intr-un singur mod: finii nu trebuie sa-si aleaga nasii din motive finaniciare (ca e nasu' bogat sau ca ma va ajuta pe viitor ca are o functie buna sau mai stiu eu ce), iar nasii nu trebuie sa naseasca pentru a li se mobila casa, a li se lua masini de spalat, si plasme pe perete).
Ce nu inteleg e la ce va tot ganditi???!!! Nu va plac - alegeti-va altii. Daca relatiile dintre voi, acum, inaite de nunta, sunt cum sunt - nasul nu vrea sa se implice financiar in nunta dar asteapta "mobilare si utilare" de apartament de la voi, voi ii vedeti ca niste indivizi care vor sa va strice nunta ... - cum credeti ca vor evolua relatiile dintre voi peste 2-3 ani??? In bine? Hmmm ... don't think so! Pana la nunta mai aveti timp sa va reorientati. Gasiti-va nasi pe sufletul vostru - nici voi nu asteptati mai mult decat va pot ei oferi si nici ei sa nu va ceara mai mult decat le puteti voi oferi!
mihaela28
2 Jun 2011, 16:52
Bai, nu stiu cum reusiti unele dintre voi sa va alegeti nasii de cununie, nu inteleg care sunt criteriile dupa care va orientati dar parerea mea este ca voi cu nasii vostri va cam meritati;)
mihaela28
2 Jun 2011, 17:07
Multumesc fetelor! Strict banii din plic: 2000 Ron.
alexutza_23
2 Jun 2011, 19:22
Aha...multumesc pt raspuns!!!:*
topolin0
8 Jun 2011, 17:07
Buna fetele,

Vom fi si noi nasi anul urmator, si am o intrebare legata de traditii... ce anume trebuie nasa sa ofere miresei, mai ales pentru ca, in calitate de parinti spirituali, sunt anumite gesturi reprezentative din punct de vedere moral? Nasa mea a vrut sa-mi plateasca voalul, lumanarile, biserica, esarfa la dezlegatul miresei si o oglinda; eu nu am cerut nimic, dar am acceptat tot ce a cosniderat ea ca este reprezentativ pentru cel ce cununa.

Nu am dicutat cu cei pe care-i cununam despre detalii, nu stiu daca finuta va accepta tot la ce ma gandesc eu, nici nu vreau sa ma impun eu si sa creez presiune pe eveniment, dar as vrea sa fiu oarecum mai sigura de ceea ce ar trebui sa fac...

Asadar, va rog sa-mi spuneti care altele ar mai fi "indatoririle" :D... sa stiu si eu ce propuneri fac...

Multumiri!
monicaalina
8 Jun 2011, 22:24
eu iti pot spune ce ii iau eu finei(am vb si cu ea si mai stiu si eu ce mi a luat mie nasa)deci:gentuta cu toate cele in ea,farduri,rimel,ruj,perie de par,crema,voalul,bijuteriile,oglinda,turta si pt ei 2 lumanarile,taxa la biserica,icoana,cadouri de cun civila si darul.cred ca nu am uitat nimic:)>-
chimista
8 Jun 2011, 23:08
Nu vrei sa-mi fii si mie nasa ca esti darnica ...glumesc eu nu sunt din zona dar am avut ocazia sa merg la o nunta in buzau si am vazut ca nasa vine si cu gentuta...la noi in sud ...nasa cumpara: voal,esarfa de dezagtit buchetul si lumarile si mai platesc biserica, si cadou la fini dar asta daca vor ei nu e o "traditie"
soareiuliant
9 Jun 2011, 09:37
Exact acelasi lucruri am sa cumpar si eu....
madalinapt
27 Jun 2011, 08:39
Ce frumos! Mai rar asemenea fini! Nota 10!
monicaalina
28 Jun 2011, 17:20
mai sa stii ca fina nu vrea deloc sa ma puna la cheltuiala dar eu o fac din placere,o stiu pe fina de cand aveam 5 anisori amandoua si ne jucam cu papusile:D,in fiecare zi ma gandesc ce surprize sa le fac si la nunta,ce cadouri de astea personalizate sa le mai fac...am o lista intreaga,mi e drag de ei:D:-p
girafa
11 Jul 2011, 17:41
ultimul zvon cu referire la cat dau nasii
2500lei
voi ce stiti?
dar ai mei sunt cam lefteri
asa ca nu stiu dc dau nici 1000-1500lei
nu ma astept la prea mult
soareiuliant
11 Jul 2011, 21:26
Eu cred ca este destul,cat poate sa iti ofere un om atat ar tb sa te multumeasca.Sunt curioasa tu daca vei nasi vreodata si daca o vei face cati bani vei da viitorilor fini.Legat de ultimul "zvon",cel de 2500 de lei,imi imaginez ca cam atat ti ai dori tu ca aici pe miresici sunt mai multe "zvonuri",unele incep de la 500 de lei...
lorena18
11 Jul 2011, 23:50
noua nasii ne-au dat 1500 lei.
dreamcatcher
12 Jul 2011, 00:24
girafa... nu se stie cum nasii tai pot face un mic tur pe miresici...mesajul tau e foarte injositor. pacat ca nunta ta va fi o afacere, si nu un motiv de bucurie.
ralucasweet
12 Jul 2011, 08:44
Eu as vrea sa vorbesc deschis cu voi fetelor pt ca in definitiv nu am nimic de piedut ca sa fiu sincera. Cand m-am gandit pe cine o sa numesc nasi, neavand prieteni tineri care sa fie casatoriti si sa ne fie alaturi am decis sa-i punem nasi pe prietenul cel mai bun din copilarie al socrului meu si pe sotia lui. Primul lucru care mi-a venit in minte legat de povestea cu nasitul a fost ca am castigat niste parinti, niste oameni care imi vor fi alaturi exact cum au spus si ei mai ales la greu. Nasul meu a zis ca el ca sa accepte sa ne fie nas pune o conditie: sa pastram mereu lagatura, sa fim sinceri, sa fim alaturi unii de alti. Nici o secunda nu m-am gandit la bani, m-am gandit decat ca acesti oameni poate o sa fie ca parintii pe care noi nu i-am avut din partea sotului. Banii sunt neimportanti cel putin pt mine, (si nu sunt nici fata de bani gata, nu sunt casatorita cu un baiat de bani gata, castig un salariu decent) insa cele mai importante sunt relatiile interumane mai ales in timpurile pe care le traim, cand toata lumea este extrem de egoista si nu prea se mai pune pret pe sinceritate, demnitate si bun simt. asa ca miresicilor care se gandesc la banuti le transmit asa: banii poti sa-i faci si tu insa prieteni si oamenii care sa-ti fie alaturi, asta este ceva mai greu de cumparat.
madalinapt
12 Jul 2011, 16:40
Ai foarte mare dreptate! Felicitari pentru modul cum gandesti!
alexutza_23
13 Jul 2011, 12:59
Pana la urma fiecare nasi dau si ei cat pot...tinand cont ca ei oricum au o gramada de cheltuieli de facut cu noi...imbracaminte, biserica, lumanari...Si acu vorbesc si in calitate de viitoare mireasa si in calitate de viitoare nasa...sper ca la sfarsit sa fie bine si toata lumea multumita...
Sincer, eu cred ca este foarte costisitor in ziua de azi sa cununi...dar, cum pe noi ne-a cununat cineva, si noi la randul nostru trebuie sa cununam pe cineva...stiu ca asa se zice...
rusei_cristiana
27 Jul 2011, 11:20
Buna,
Ti-am raspuns la mesaj pentru ca si noi nasim dar la anu, si s-a nimerit sa fie doua perechi de fini la interval de 1 luna. Eu zic ca te-ai gandit bine, si eu ma gandeam tot la aceasi suma, ptr ambele perechi, dar am asa o oarecare teama ca nu o sa fie multumiti prima pereche, pentru ca fac nunta la un restaurant mai cu pretentii
Nu stiu ce o sa fac, ma gandeam sa vb cu ei sa le zic care este situatia si cat putem sa le oferit si sa le mai da sansa sa se mai gandeasca daca nu is multumiti
Oare procedez bine, sper sa gasesc pe cineva dintre voi sa imi dea cateva sfaturi.
Distractie placuta la nunta si sa va fie intr-un ceas bun
Cristina_Bezoianu
27 Jul 2011, 11:34
noua nasii ne-au dat 600 ron si 100 eur ....si ne-au mai dat binecuvantarea in Biserica , niste umeri pe care sa plangem cand suntem la necaz si o viata pe care si-ar dori sa o petreaca alaturi de finutii lor
andrea85
27 Jul 2011, 11:36
noua nasii ne-au dat 600 ron si 100 eur ....si ne-au mai dat binecuvantarea in Biserica , niste umeri pe care sa plangem cand suntem la necaz si o viata pe care si-ar dori sa o petreaca alaturi de finutii lo r

Cel mai de pret lucru, ceva ce nu poti cumpara cu banii. Bravo voua, ca aveti asemenea nasi. :)=D>=D>
geanygl21
27 Jul 2011, 11:41
foarte frumos ai spus; de ar mai fi oameni sa gandeasca ca tine, lumea ar fi mai buna.
Sa fiti sanatosi toti 4 sa va bucurati unii de altii :)
poneyalma
27 Jul 2011, 15:10
Voi vorbiti serios sau nu??? 3000 de lei e o suma foarte mare. Ca sa nu mai spun ca mai costa si biserica, florile etc, dupa fiecare caz in parte. Mi se pare foarte aiurea sa-i intrebi daca le convie suma pe care le-o dati la nuta. In definitiv e un dar si stiti cum se spune ... "Calul e dar nu se cauta la dinti". Pot sa faca nunta si la palatul Snagov, oricum ar fi 3000 de lei e o suma foarte mare.
GabiMiki
27 Jul 2011, 15:13
Foarte frumos, sa va traiasca asemenea nasi .
GabiMiki
27 Jul 2011, 15:14
Voi vorbiti serios sau nu??? 3000 de lei e o suma foarte mare. Ca sa nu mai spun ca mai costa si biserica, florile etc, dupa fiecare caz in parte. Mi se pare foarte aiurea sa-i intrebi daca le convie suma pe care le-o dati la nuta. In definitiv e un dar si stiti cum se spune ... "Calul e dar nu se cauta la dinti". Pot sa faca nunta si la palatul Snagov, oricum ar fi 3000 de lei e o suma foarte mare.
De acord, 3000 e o suma mare ...
Cristina_Bezoianu
27 Jul 2011, 15:26
multumim....imi doresc din tot sufletul sa am si eu parte de fini , asa cum suntem noi...sa nu-i intereseze partea noastra materiala ci mai mult ceea ce le putem oferi neconditionat.

legat tot de darul nasilor nostri de la nunta, am avut n discutii in grupul de prieteni, pt ca venise vorba la un mom dat ca de asta nu mai naseste lumea in ziua de azi, ca finii au inceput sa aiba tot felul de pretentii , plus ca , citez : nasii trebuie sa dea cel mai mult la o nunta .....vai de mine...sa cad de pe scaun, cand mi s-a spus asta, nu alta....cand scot porumbelul cu cat ne-au dat noua nasii, au fost niste reactii de genul....cuuuum ??? wtf ???? hai frateeeee....


deci, dragele mele...cu astfel viitori fini, vai de saracii nasi


andrea85
27 Jul 2011, 15:47
multumim....imi doresc din tot sufletul sa am si eu parte de fini , asa cum suntem noi...sa nu-i intereseze partea noastra materiala ci mai mult ceea ce le putem oferi neconditionat.

legat tot de darul nasilor nostri de la nunta, am avut n discutii in grupul de prieteni, pt ca venise vorba la un mom dat ca de asta nu mai naseste lumea in ziua de azi, ca finii au inceput sa aiba tot felul de pretentii , plus ca , citez : nasii trebuie sa dea cel mai mult la o nunta .....vai de mine...sa cad de pe scaun, cand mi s-a spus asta, nu alta....cand scot porumbelul cu cat ne-au dat noua nasii, au fost niste reactii de genul....cuuuum ??? wtf ???? hai frateeeee....


deci, dragele mele...cu astfel viitori fini, vai de saracii nasi

Eu abia astept sa pot fi nasa la o nunta...indiferent de banii din plic, o sa incerc sa-i ajut cat mai mult si sa le fiu mereu alaturi. Pentru mine asta conteaza.
corciovita
27 Jul 2011, 16:09
eu am facut nunta in iunie, la 3 saptamani am nasit o pereche de finutzi care imi e tare draga iar in septembrie pe 18 vom avea si a doua pereche de fini :D, sunt tare bucuroasa ca pot face asta si sper s ne intelegem cu ei si sa fie multumiti de noi.

Cristina_Bezoianu imi place tare mult cum gandesti si sper sa avem si noi cuvinte de lauda cum vorbesti tu despre nasi

p.s finutza de septembrie e gravida, deci la anu botezu :D de lucru asta sunt ff fericita si mandra parca ar fi al meu :)
cricri83
27 Jul 2011, 17:07
fetelor ce sa va zic ca noi nu avem pretentii de la nasi absolut nimic (flori, voal etc noi le luam plata la biserica deja e stabilita noi sa dam) Pretentia e doar sa fie alaturi de noi si vor fii atat!
rusei_cristiana
27 Jul 2011, 18:50
Ce bine ar fi sa am si eu parte de fini ca voi, sper sa fie asa sa se nasca o adevarata prietenie, bazata pe respect si intelegere
madalinapol
27 Jul 2011, 18:53
si bravo lor k stiu sa aprecieze asemenea nasi!
rusei_cristiana
27 Jul 2011, 18:58
multumim....imi doresc din tot sufletul sa am si eu parte de fini , asa cum suntem noi...sa nu-i intereseze partea noastra materiala ci mai mult ceea ce le putem oferi neconditionat.

legat tot de darul nasilor nostri de la nunta, am avut n discutii in grupul de prieteni, pt ca venise vorba la un mom dat ca de asta nu mai naseste lumea in ziua de azi, ca finii au inceput sa aiba tot felul de pretentii , plus ca , citez : nasii trebuie sa dea cel mai mult la o nunta .....vai de mine...sa cad de pe scaun, cand mi s-a spus asta, nu alta....cand scot porumbelul cu cat ne-au dat noua nasii, au fost niste reactii de genul....cuuuum ??? wtf ???? hai frateeeee....


deci, dragele mele...cu astfel viitori fini, vai de saracii nasi

Da si eu am auzit fel de fel de discutii ca nasii trebuie sa de-a atat , ca le-a dat nu stiu ce cadou si multe alte povestioare, ca si cum ai fii si tu obligat sa dai cat da si altii
Eu sper sa fie o nunta frumoasa si sa ne simtim bine cu totii
duduiuta
30 Jul 2011, 19:09
Buna fetelor,si noi vom fi nasi anul viitor si vreu sa zic ca si noi la suma de 3000 de lei ne-am gandit.Eu nu cred ca atunci cand esti rugat sa nasesti, finii se gandesc la bani(sau cel putin asa sper).De aceea nu cred ca ar trebui sa iti faci probleme si ar trebui sa le oferi exact atat cat poti si cat crezi ca e ok. Nasii mei nu au cinstit deloc si noi ne-am ocupat de toate cheltuielile,tocmai pt ca stiu cum e si asta le-am propus de la inceput .Banii nu au contat, ci ajutorul lor intr-un moment atat de important pentru noi. Daca tu vrei sa vorbesti cu ei e ok;eu cred ca problemele astea trebuie rezolvate inainte de nunta,tocmai pentru a nu avea surprize neplacute.
In rest va urez spor la nasit si distractie placuta:).
pancita
2 Aug 2011, 17:00
Ganditi-va ca fiecare dintre noi, suntem finii cuiva si suntem sau vom fi nasii unor fini. si sa ne comportam cu nasii cum am vrea sa se poarta si finii cu noi. o zi buna. si sa aveti o gandire/traire corecta.
simelle
3 Aug 2011, 11:38
VOI LA CE CADOU V-ATI GANDIT PENTRU NASI? Astept parerile voastre, noi am zis ca dupa nunta, o sa le facem ceva cadou mai consistent, desi nasa a insistat de multe ori ca nu vrea sa primeasca nimic, ca ei ne cununa si atat.
Arina3891
3 Aug 2011, 11:45
Este aici un subiect pe tema asta: http://www.miresici.ro/showthread.php?t=113
paoolac
3 Aug 2011, 11:55
Eu nus tiu cat e de important cat dau nasii la nunta. Pentru mine nu a fost. Eu am ramas fara nas inainte cu o luna de nunta ! Nasii nu erau din aceeasi localitate ca si noi si nu stiam ce se intampla mai exact cu ei. Aveau bani, dar nu asta era motivul pentru care i-am ales. El era prieten cu sotul din copilarie si ne vizitam adesea. eram prieteni. insa, inainte de nunta, ei au avut ceva probleme, noi nu stiam exact, pana ce ea, cea care trebuia sa ne fie nasa, l-a lasat pe el. s-au despartit cu o luna inainte de nunta noastra. Lui i-a fost cred, rusine sa ne zica, sa mai dea ochii cu noi, am vorbit la tel... si asta a fost.
Cu o luna inainte eram din poarta in poarta, din tel in tel... mai erau trei sapt pana la nunta. totul era platit si aranjat.
Pana cand niste oameni cumsecade, care acum sunt parintii nostri spirituali, pentru care am cel mai mare respect, ne-au salvat dintr-un simplu tel. Nu ne cunosteam, doar sotul meu se cunostea cu el. I-a spus la tel ca are neoie de un nas, ca suntem in pragul nuntii, ca nu avem neoie de nimic, doar sa ne cunune. Nasul, vorbind la tel cu sotul meu, i-a facut un semn lu' nasa, aratandu-i verigheta lui de pe deget si cu o privire mai trista, nasa a dat din cap afirmativ si ne-au spus sa venim la ei sa mai vorbim. (astea ni le-eu povestit mai tarziu):)
Iubitii nostri nasi, care in duminica aceea isi desfaceau bagajele ca venisera de la mare. In 5 minute eram la ei cu o sampanie si un buchet de flori. Ne-am cunoscut, si ne-au cununat, noi fiind a treia pereche de fini. Nu am avut nici o pretentie de la nasa, care a platit lumanarile, insistand, pentru ca era prietena cu fata de la florarie si cred ca le-a luat mai ieftin. Mi-a luat un serviciu de farfurii de 6 persoane, la care tin foarte mult penru ca e de la ea, si mi-a luat lucrurile pentru legat, fiindca ea a vrut. Oricum, mi le luasem si eu in paralel. Oricum , trusoul meu era gata.
Cand a venit vorba de bani, le-am spus ca nu vrem deloc, am insistat. Sotul meu nici serviciul ala de masa nu l-a vrut. Nu am vrut sa ii lasam sa ne ia nimic. La nunta ne-au dat 10 mil. Si sotul meu a vrut sa le inapoieze banii. Nu l-am lasat fiindca era un gest urat.
Ne intalnim la sarbaori, la zile aniversare, nasa mea ea acum plecata in afara. Nu m-a interesat cat mi-a dat si credeti-ma ca nu conteaza. Banii se cheluie, sa fac... importanti sunt oamenii si relatia dintre noi.
Intotdeauna cand ne duce la ei le ducem cadori frumoase, flori frumoase intotdeauna, sotul meu spunanad mereu ca sunt.. "salvatorii nostri".
Nu stiu cati oameni ar face gestul lor, dar stiu ce inseamna sa ramai in prag de nunta fara nas.
Si credeti-ma ca nu conteaza banii. Absolut deloc.
monicaalina
4 Aug 2011, 20:39
Eu nus tiu cat e de important cat dau nasii la nunta. Pentru mine nu a fost. Eu am ramas fara nas inainte cu o luna de nunta ! Nasii nu erau din aceeasi localitate ca si noi si nu stiam ce se intampla mai exact cu ei. Aveau bani, dar nu asta era motivul pentru care i-am ales. El era prieten cu sotul din copilarie si ne vizitam adesea. eram prieteni. insa, inainte de nunta, ei au avut ceva probleme, noi nu stiam exact, pana ce ea, cea care trebuia sa ne fie nasa, l-a lasat pe el. s-au despartit cu o luna inainte de nunta noastra. Lui i-a fost cred, rusine sa ne zica, sa mai dea ochii cu noi, am vorbit la tel... si asta a fost.
Cu o luna inainte eram din poarta in poarta, din tel in tel... mai erau trei sapt pana la nunta. totul era platit si aranjat.
Pana cand niste oameni cumsecade, care acum sunt parintii nostri spirituali, pentru care am cel mai mare respect, ne-au salvat dintr-un simplu tel. Nu ne cunosteam, doar sotul meu se cunostea cu el. I-a spus la tel ca are neoie de un nas, ca suntem in pragul nuntii, ca nu avem neoie de nimic, doar sa ne cunune. Nasul, vorbind la tel cu sotul meu, i-a facut un semn lu' nasa, aratandu-i verigheta lui de pe deget si cu o privire mai trista, nasa a dat din cap afirmativ si ne-au spus sa venim la ei sa mai vorbim. (astea ni le-eu povestit mai tarziu):)
Iubitii nostri nasi, care in duminica aceea isi desfaceau bagajele ca venisera de la mare. In 5 minute eram la ei cu o sampanie si un buchet de flori. Ne-am cunoscut, si ne-au cununat, noi fiind a treia pereche de fini. Nu am avut nici o pretentie de la nasa, care a platit lumanarile, insistand, pentru ca era prietena cu fata de la florarie si cred ca le-a luat mai ieftin. Mi-a luat un serviciu de farfurii de 6 persoane, la care tin foarte mult penru ca e de la ea, si mi-a luat lucrurile pentru legat, fiindca ea a vrut. Oricum, mi le luasem si eu in paralel. Oricum , trusoul meu era gata.
Cand a venit vorba de bani, le-am spus ca nu vrem deloc, am insistat. Sotul meu nici serviciul ala de masa nu l-a vrut. Nu am vrut sa ii lasam sa ne ia nimic. La nunta ne-au dat 10 mil. Si sotul meu a vrut sa le inapoieze banii. Nu l-am lasat fiindca era un gest urat.
Ne intalnim la sarbaori, la zile aniversare, nasa mea ea acum plecata in afara. Nu m-a interesat cat mi-a dat si credeti-ma ca nu conteaza. Banii se cheluie, sa fac... importanti sunt oamenii si relatia dintre noi.
Intotdeauna cand ne duce la ei le ducem cadori frumoase, flori frumoase intotdeauna, sotul meu spunanad mereu ca sunt.. "salvatorii nostri".
Nu stiu cati oameni ar face gestul lor, dar stiu ce inseamna sa ramai in prag de nunta fara nas.
Si credeti-ma ca nu conteaza banii. Absolut deloc.
=D>=D> bravo asa fini,asa nasi,mi a placut fff mult povestea ta,sa dea doamne doamne sa ramaneti asa toata viata.nici pe mine nu m a interesat cati bani mi au dat,pt ca nu pt asta i am ales
Jonesy
5 Sep 2011, 17:56
Eu nu am deschis macar discutia despre bani. Nu conta. Nu era vorba despre bani, ci despre niste oameni dragi, eu ii cunosc din copilarie, care au spus dintotdeauna: cand te mariti, eu te cunun. Sotul meu este mai dificil, greu isi gaseste oameni pe gustul lui. Norocul a facut ca nasul sa ii placa. Asa ca totul a fost simplu.

Eu am vrut ceva mai neconventional, care implica bani mai multi decat si-ar fi permis familia lor. De aceea am spus de la inceput fara obligatii, ei platesc ce doresc si cat doresc sa plateasca, sa considere ei ca si-au facut datoria de nasi. Nu voiam sa ii fac sa se simta prost, nu am refuzat nimic, dar nici nu am cerut nimic. Voalul meu, de exemplu, a costat aproape 200 de euro. nasa a spus ca e de datoria ei, asa ca i-am spus sa imi dea exact cat doreste ea pe el, fara sa ii spun vreodata cat a costat.
La nunta, nu am cerut dar. Insa toti invitatii erau foarte apropiati, asa ca au insistat sa ne ofere ceva. Atunci nasul si cavalerul au pus pe o masa un teanc de plicuri albe. Unii au pus inauntru si cartonasul cu numele de la masa, altii nu. Nu stiu si nici nu vreau sa stiu daca vreunul dintre plicuri a fost de la ei si care.
M-am bucurat atat de tare de eveniment, ca restul nu mai conteaza. Iar mutra lui nasu' incotosmanit cu costum, vesta, cravata de matase si batista la buzunar, neaparat ultimele 2 asortate la rochia nasei, toate astea la 35 de grade, au facut toti banii din lume.
Sh3nia
17 Sep 2011, 22:26
Mie personal mi se pare foarte ok suma si daca pe langa asta le mai oferiti si sprijinul vostru si sfaturile voastre..si veti ramane langa ei mereu de acum incolo...este perfect!Sa va traiasca finutii:x
Sh3nia
17 Sep 2011, 22:45
:) Felicitari!!!M-am bucurat atat de tare de eveniment, ca restul nu mai conteaza. Iar mutra lui nasu' incotosmanit cu costum, vesta, cravata de matase si batista la buzunar, neaparat ultimele 2 asortate la rochia nasei, toate astea la 35 de grade, au facut toti banii din lume.:xFoarte fain!!Bravo:-p
lorena18
23 Jan 2012, 14:13
daca sunt miresici foste nasici pe aici, spuneti-mi si mie cat ar fi bine sa dea nasii la o nunta?!voi cat ati dat? si ce cadouri ati cumparat finilor?
larryssa83
23 Jan 2012, 21:39
Cred ca rezultatul sondajului te poate ajuta sa iti faci o ideee despre cat dau nasii la o nunta.
In ceea ce priveste cadoul, noi le-am luat ceea ce i-am auzit ca le lipseste.
lorena18
24 Jan 2012, 09:32
Cred ca rezultatul sondajului te poate ajuta sa iti faci o ideee despre cat dau nasii la o nunta.
In ceea ce priveste cadoul, noi le-am luat ceea ce i-am auzit ca le lipseste.

ms de pontul cu sondajul.nu-l bagasem in seama :">
BubuBlonda
16 Feb 2012, 01:36
nici eu nu am discutat cu nasii de bani si chiar le-am zis din start ca nu avem pretentii dau cat pot si e mai important pentru noi sa ne fie aproape cu sfaturi si sustinere sincer nu prea ma gandesc si nu ma stresez prea mult cu banii tot ce ma rog e sa0mi vina nr de invitati propus ca asa sigur nu iesim pe minus dar la urma urmei e o nunta si un prilej de bucurie si nu o licitatie si apropo urasc nuntile cu strigare care oricum vad ca nici nu mai sunt la moda iupiiii :d
raluk_smb
16 Feb 2012, 15:31
La noi la nunta nasii au daruit 350 de euro+2 ceasuri al caror pret trecea cu brio de 1000 de euro si am fost foarte fericiti,pt ca pretuim mai mult ceasurile decat daca ne-ar fi dat banii ca nu ne duceam noi sa ne cumparam ceasuri de atatia bani si acum le avem amintire de nunta si le purtam cu drag:)
Aaaaa ....si la noi nu s-a strigat mi se pare foarte urat sa fortezi mana inviatilor si sa ii faci sa se simta stanjeniti din aceasta cauza!
durnea_andreea
5 Mar 2012, 14:54
Consider ca in ziua de astazi este neisemnificativa suma oferita ca dar,ci simplul fapt ca au acceptat sa va fie nasi!E mare lucru!
danna83
19 Mar 2012, 16:32
eu sunt de parere k parintii si nasii sunt cei care tre sa dea ceva mai mult pt k ei sunt cei care ridik masa dak ei nu te onoreaza cu mai mult apoi ce pretentie sa ai la ceilalti meseni, si intre noi fie vorba in zilele noastre nasii dau mult la masa dar dupa ce se termina toata paranghelia mirii ii dau o parte din bani inapoi adik se inteleg, mie cel putin mi se pare ok a-ti pute si voi sa faceti asa bineinteles bu trebuie sa stie toata lumea ce vorbiti voi cu nasii pt k pana la urma nu au mesenii de unde sa stioe dak nasii v-au lasat sau nu toti banii............ va pupik
Asa o fi dar mie mi se pare grosolan si nu as putea fi de acord cu asa ceva niciodata, o nunta nu e doar despre bani. "ce pretentie sa ai de la ceilalti invitati?" Pai fiecare da cat poate, de ce trebuie sa am pretentii? Ridicarea mesei... lucrurile astea sunt antice, imi pare rau dar nu pot sa fiu amabila, sunt prea multe idei in commentul tau care ma duc departe de ideea de nunta ci mai degraba la "strangere de fonduri". Clar la o nunta sunt cheltuieli mari, dar de ce trebuie sa fortez mana invitatilor "ridicand masa"?
durnea_andreea
20 Mar 2012, 13:23
corect!o vedem noi daca va mai avea aceeasi parere cand vor nasi si ei!!:gen_07:
marlyncharm
20 Mar 2012, 16:28
Oamenii de acest gen nu vor nasi niciodata,sunt prea interesati si avari!
SweetMona
21 Apr 2012, 01:39
Si din pacate oamenii de felul asta sunt din ce in ce mai multi...s-a ajuns sa faci o afacere din nunta. Am fost anul trecut la o nunta unde totul a fost '' ieftin '' , mancare...muzica...bautura...tort..sala...si unde oamenii din bun-simt/ ...rusine / obligatie..au dat ok la masa...si au strans o mica avere...nici macar in luna de miere nu au plecat numai sa nu cheltuie.
m_andreea_s
26 Apr 2012, 12:26
Noi vom fi nasi anul acesta pentru prima data si le facem cadou finilor fotograful la nunta..ne-am gandit ca decat sa le dam bani care se cheltuie macar asa au amintiri frumoase si le acoperim un aspect destul de important (si scumput, de ce sa nu recunoastem :">) in organizarea nuntii. Problema mea e ca nu stiu ce suma trebuie data preotului de catre nas dupa slujba :-?..help!:">
Cristina888
26 Apr 2012, 12:29
Asta depinde de la preot la preot si de la biserica la biserica, nu este ceva universal valabil. Singura solutie ar fi ca voi sau finii sa intrebati direct preotul de la biserica unde veti cununa.
m_andreea_s
26 Apr 2012, 13:03
Ma gandeam ca nu e o regula general valabila. Noi suntem plecati din tara si vom ajunge chiar inainte de nunta, deci cam tarziu sa intrebam noi preotul si finilor cred ca le rusine sa ne spuna, de aceea intrebam asa orientativ de o suma:">
laura_b22
26 Apr 2012, 13:14
Din cate am inteles,nasii nostri vor plati preotului 800 lei,nunta fiind in Rosiori.
Cel mai ok e sa le spuneti finilor ce anume platiti si ei va spun cat costa.
Si noua ne era jena sa le spunem nasilor cat costa anumite lucruri,dar ne-au spus din start:noi platim biserica,voalul si lumanarile.Voi alegeti ce va place,daca vreti va dam banii inainte sa va fie mai usor.
Poate vei gasi o varianta similara cu finutii :*
Cristina888
26 Apr 2012, 14:24
Poate fetele din Deva te pot ajuta mai mult, incearca sa intri pe topicul pe regiuni si sa intrebi. In Bucuresti preturile sunt foarte diferite de cele din provincie. Pe noi de exemplu biserica ne costa 800 RON, iar niste prieteni foarte buni au dat la Ploiesti 300 RON.
m_andreea_s
26 Apr 2012, 14:32
Nunta va fi la Sibiu, am scris la topicul respectiv dar cum nu prea e activitate m-am gandit ca aici primesc mai repede raspuns:">. Ca sa raspund la intrebarea topicului, nasitul pe noi ne va costa in jur de 2 mii euro8-}
Cristina888
26 Apr 2012, 14:35
Wow....atat de mult? Ati inclus in estimarea asta si cheltuielile pentru haine sau strict ce veti achita voi ca nasi?
m_andreea_s
26 Apr 2012, 14:46
E destul de mult dar o facem cu drag:). Pai am calculat asa: 650 euro biletele de avion, 650 euro darul de nunta (adica fotograful), vreo 150 euro cred ca ar fi ok pentru preot...plus lumanarile (nu stiu cat o sa fie,le ia fina impreuna cu restul de flori-buchete,aranjamente,trebuie sa vorbesc cu ea sa-mi spuna cat costa), tinutele noastre, coafat, machiaj...plus vreo 500 euro de cheltuiala sa avem la noi 2 saptamani cat vom sta in tara...ufff se aduna cam multe8-|8-}
Cristina888
26 Apr 2012, 14:54
Acum am inteles de unde aceasta suma si se explica. Eu initial am crezut ca 2000 de euro va vor costa pe voi cheltuielile nasilor si darul pe care il veti da la restaurant si de asta am fost asa mirata :D
anca_nicoleta
27 Apr 2012, 10:34
Buna fetelor!acum pe 9 iunie facem nunta si viitorul meu sot vrea sa cununam la o luna pe un coleg de la el de la munca.Eu cand am accepta sa le fiu nasa i-am zis lui al meu sa vb cu finu sa le zica ca acceptam da fara prea multe pretentii, adica nu e vb ca nu ne facem datoriile de nasi( biserica, lumnari,voala,floare,turta, oglinda ,esarfa, dar la masa etc) , ma referam ca fara fite, si aflu acum ca fina mea are pretenti sa ii cumparam lumanari de la Uniri ,(ea vrea cu trandafiri pe rotund ca asa a avut fratele ei la nunta) ca asa e datina.I-am luat oglinda si nu e buna, ca e prea mica, ei sunt de la tara din Giurgiu si au obiceiuri sa aibe oglinda mare sa se plimbe cu ea prin sat, asta ca asta cu oglinda, da faza cu lumnarile m-a cam deranjat pt ca sincer nici eu nu s fi dat pt mine atatia bani pt lumanari ,noi le-am zis nasilor sa ne i-a de unde vor si sa le fac cum vor ei ,important e si arate bine, pana la urma sunt doar niste flori care se usuca....nu mi se pare corect sa vina cu asfel de pretenti cand cu o luna inainte avem si noi nunta, plus ca noi nu am avut pretenti la ei....pana la urma nu stiu cum sa facem sa vb cu ei sa inteleaga ca nu procedeaza corect si sa nu se supere....pt ca din cate stiu nasi fac si cumpara ce trebuie la o nunta si dupa buzunarul lor...acum ca si miri trebuie sa te gandesti si la nasi tai...nu numai la mofturi si fite....poate ma puteti ajuta voi cu un sfat.:( noi cand ne-am ales nasi nu ne-am gandit niciodata ca ei trebuie i-a totul, ei ne-au intrebat si au zis ca ne i-a tot ce trebuie,dar am convenit sa plateasca doar biserica si sa faca lumanarile unde pot ei si cat au ei sa de la masa....si nici ei nu au pretentii, adica noi ni am ales pt ca sunt tineri si ni sunt dragi nu sa ne pentru bani...ne-am bucurat mult ca au acceptat sa ne fie nasi si asta conteaza cel mai mult....dar se pare ca de fini nu putem zice aceleasi lucruri........
laura_b22
27 Apr 2012, 10:49
Varianta ideala ar fi sa-i spui ce buget ai pentru fiecare lucru in parte.De exemplu,daca tu ai alocat 500 lei pentru lumanari ii spui,isi alege ce vrea ea.Daca vrea lumanari de 800 lei sa suporte diferenta.Eu asa as proceda....
Princess1308
27 Apr 2012, 11:15
Anca_nicoleta, recomandarea mea este ca, decat sa nu faci asta din suflet, mai bine nu o faci deloc. Sa fii parinte spiritual nu include si partea asta cu criticarea finilor. Nu ai vorbit prea frumos despre finii tai si cred ca te-ai simti jignita daca ai afla ca ei au pareri asemanatoare despre nasii lor. Mai bine renuntati decat sa continuati relatia asta de falsa prietenie...
Si a-propos de "nasi"... Cand este articulat, se scrie cu doi "i" in coada. "Pretentii" se scrie tot cu doi "i", indiferent daca e articulat sau nu. Iar "ia", ca prezent singular al verbului "a lua", se scrie fara cratima. Sa nu te superi pentru recomandari, nu le-am facut cu rautate.
macris
27 Apr 2012, 11:26
Eu consider ca este normal ca finii tai sa aibe niste pretentii cu privire la aspectul lumanarilor, oglinda si asa mai departe. DE exemplu, eu imi doresc ca lumanarile sa fie din cale si deci sunt mai scumpe decat garoafele sau mai stiu ce flori pe care (prin absurd) le-ar fi vrut nasii, din simplul motiv ca se incadreaza in bugetul lor. Este un eveniment pe care il astept de mult timp si vreau ca lucrurile sa fie conform dorintelor mele, nu ale nasilor sau parintilor. De asemenea mi se pare normal sa vorbiti cu ei si sa le spuneti care este bugetul vostru si masura in care ii puteti ajuta sa-si indeplineasca pretentiile iar daca nu se poate, sa nu fie cu suparare, sa plateasca ei diferenta. Ai discutat cu ei? le-ai spus propus sa acopere ei diferenta? Eu inteleg ca pe tine nu te-au interesat de unde au luat lumanarile nasii vostri, dar daca nu-ti plac? "sa arate bine" este relativ...
Cristina888
27 Apr 2012, 11:29
Din cate inteleg eu din ce ai scris, voi v-ati dori ca finii sa va lase pe voi sa cumparati ce vreti si cum vreti, fara nicio "pretentie" cum spui tu, ceea ce mie nu mi se pare ok. Este normal ca ea sa isi doreasca un anumit tip de lumanare, anumite flori si tot asa. Lumanarile trebuie sa se potriveasca cu intregul ansamblu al nuntii. Gandeste-te cum ar arata niste lumanari cu orhidee in mai multe culori pe langa niste decoratiuni in intregime rosii sau orice altceva. La fel si cu oglinda de care zici tu. Poate ar fi trebuit sa o consulti si pe ea inainte de a cumpara ceva, mai ales daca stiai care sunt obiceiurile acolo. Eu vreau sa cred ca nasii nu sunt doar niste persoane fata de care nu ai voie sa comentezi pentru simplu fapt ca te cununa.

Pe de alta parte, nu mi se pare ok nici din partea finei tale sa ia faptul ca nasii trebuie sa plateasca anumite chestii ca un fapt de la sine inteles si sa va aduca la cunostinta dorintele ei. Noi de exemplu ne vom lua fix ceea ce ne dorim, fara sa tinem cont de posibilitatile financiare ale nasilor in sensul ca daca ne vor placea niste lumanari de 1000 RON, nu voi renunta la ele pentru simplu fapt ca sunt prea scumpe. Noi vom vorbi cu nasii, ei vor da cat considera de cuvinta, fara vreo obligatie anume, iar noi vom achita restul.

In situatia ta cred ca este nevoie de maturitate si comunicare din ambele parti si cu siguranta veti ajunge la un numitor comun. Insa daca fiecare se supara "separat" ca sa zic asa si nu ii spune celuilalt ce il deranjeaza, cu siguranta nu veti avea o relatie prea stransa cu finii.
m_andreea_s
27 Apr 2012, 12:17
Anca_nicoleta, recomandarea mea este ca, decat sa nu faci asta din suflet, mai bine nu o faci deloc. Sa fii parinte spiritual nu include si partea asta cu criticarea finil or. Nu ai vorbit prea frumos despre finii tai si cred ca te-ai simti jignita daca ai afla ca ei au pareri asemanatoare despre nasii lor. Mai bine renuntati decat sa continuati relatia asta de falsa prietenie...
Si a-propos de "nasi"... Cand este articulat, se scrie cu doi "i" in coada. "Pretentii" se scrie tot cu doi "i", indiferent daca e articulat sau nu. Iar "ia", ca prezent singular al verbului "a lua", se scrie fara cratima. Sa nu te superi pentru recomandari, nu le-am facut cu rautate.
de aceeasi parere sunt si eu, daca considera nasitul o obligatie mai bine nu o face:)>-
Eu consider ca este normal ca finii tai sa aibe niste pretentii cu privire la aspectul lumanarilor, oglinda si asa mai departe. DE exemplu, eu imi doresc ca lumanarile sa fie din cale si deci sunt mai scumpe decat garoafele sau mai stiu ce flori pe care (prin absurd) le-ar fi vrut nasii, din simplul motiv ca se incadreaza in bugetul lor. Este un eveniment pe care il astept de mult timp si vreau ca lucrurile sa fie conform dorintelor mele, nu ale nasilor sau parintilor. De asemenea mi se pare normal sa vorbiti cu ei si sa le spuneti care este bugetul vostru si masura in care ii puteti ajuta sa-si indeplineasca pretentiile iar daca nu se poate, sa nu fie cu suparare, sa plateasca ei diferenta. Ai discutat cu ei? le-ai spus propus sa acopere ei diferenta? Eu inteleg ca pe tine nu te-au interesat de unde au luat lumanarile nasii vostri, dar daca nu-ti plac? "sa arate bine" este relativ...
a zis cineva cale????=P~=P~ eu am avut tot ce a tinut de flori numai cu cale ;)) scuze pt off
Din cate inteleg eu din ce ai scris, voi v-ati dori ca finii sa va lase pe voi sa cumparati ce vreti si cum vreti, fara nicio "pretentie" cum spui tu, ceea ce mie nu mi se pare ok. Este normal ca ea sa isi doreasca un anumit tip de lumanare, anumite flori si tot asa. Lumanarile trebuie sa se potriveasca cu intregul ansamblu al nuntii. Gandeste-te cum ar arata niste lumanari cu orhidee in mai multe culori pe langa niste decoratiuni in intregime rosii sau orice altceva. La fel si cu oglinda de care zici tu. Poate ar fi trebuit sa o consulti si pe ea inainte de a cumpara ceva , mai ales daca stiai care sunt obiceiurile acolo. Eu vreau sa cred ca nasii nu sunt doar niste persoane fata de care nu ai voie sa comentezi pentru simplu fapt ca te cununa.

Pe de alta parte, nu mi se pare ok nici din partea finei tale sa ia faptul ca nasii trebuie sa plateasca anumite chestii ca un fapt de la sine inteles si sa va aduca la cunostinta dorintele ei. Noi de exemplu ne vom lua fix ceea ce ne dorim, fara sa tinem cont de posibilitatile financiare ale nasilor in sensul ca daca ne vor placea niste lumanari de 1000 RON, nu voi renunta la ele pentru simplu fapt ca sunt prea scumpe. Noi vom vorbi cu nasii, ei vor da cat considera de cuvinta, fara vreo obligatie anume, iar noi vom achita restul.

In situatia ta cred ca este nevoie de maturitate si comunicare din ambele parti si cu siguranta veti ajunge la un numitor comun. Insa daca fiecare se supara "separat" ca sa zic asa si nu ii spune celuilalt ce il deranjeaza, cu siguranta nu veti avea o relatie prea stransa cu finii.
sunt de acord cu tine...fiecare mireasa isi viseaza nunta intr-un anumit fel si doreste sa-si indeplineasca visul :). Mie nici nu mi-ar trece prin cap sa cumpar ceva pentru nunta finilor fara sa ii consult inainte :">

anca_nicoleta, cred ca se impune o discutie sincera cu finii vostri despre asteptari si posibilitati din partea ambelor parti :)>-. Noi de exemplu le-am spus de la bun inceput nasilor ca nu avem nici o pretentie, ei au platit doar preotul (cand a mers nasul singur in altar, nu stiu ce suma a dat) si darul la masa, nimic altceva, restul mofturilor mele le-am platit noi :D
anca_nicoleta
27 Apr 2012, 12:32
Nu cred ca m-ai inteles prea bine, si scuze pentru greseli dar m-am grabit sa scriu! fac asta din suflet, dar eu spre deosebire de alti nu mi-as permite sa cer peste masura,daca imi place ceva in mod special imi cumpar singura.Ca exemplu eu imi cumpar singura si voal si floare si buchet si asta pentru ca sunt mai scumpe si ma gandesc ca nu este ok ca nasii mei sa plateasca pentru pretentile mele!Eu nu zic ca nu incerc sa ii cumpar ce ii place,dar cred ca locul de unde le cumpar, noi ar trebui sa decidem ca nasi, daca ea o va tine ca vrea de la Uniri ,eu ii dau cum au zis si celelalte fete cat imi permit si restul sa suporte diferenta daca tine neaparat sa aibe" lumanari de la Uniri".
macris
27 Apr 2012, 12:55
Cel mai bine ar fi sa vorbiti cu ei despre pretentii versus posibilitati. Sunt sigura ca daca sunt oameni de treaba, vor intelege. De asemenea, puteti sa mai discutati si cu nasii vostri, si ei sunt in masura sa va dea sfaturi bune.
Princess1308
27 Apr 2012, 13:08
Indiferent daca sunt lumanari de la Unir ii sau de la chioscul de pe ulita, ideea e ca trebuie sa ajungeti la un numitor comun. Daca faci asta din suflet, nu-ti mai vorbi finii de rau. Spune-le lor si rezolvati impreuna pretent ii le finilor. Daca eu nu te-am inteles, poate te-au inteles celelalte fete. Dar ti-au dat raspunsuri asemanatoare, deci s-ar putea sa-ti dea tie cu virgula pe undeva.
Si eu mi-am cumparat singura floarea de par, ne-am oferit sa platim si biserica, pentru ca e probabil cea mai scumpa din Bucuresti si nu vrem ca nasii nostri sa aiba bataie de cap. Dar nasii nostri nu ne-ar fi vorbit niciodata de rau.
anca_nicoleta
27 Apr 2012, 13:41
Eu nu ii vorbeam de rau.Am cerut doar un sfat pentru ca sincer nu stiu cum sa le zic pentru ca nu vreau sa se supere pe noi! Pai nasii vostri poate nu v-au vorbit de rau cum, nici nasii mei nu m-au vb din contra au insistat sa ne ajute cu cat mai multe lucruri , dar eu ii apreciez ca sunt langa noi si nu i-am ales din interes, dar gandestete ca nici tu nu ti-ai permis sa le ceri lor sa iti plateasca mofturile,adica ei ii stiu mai bine bugetul si probabil ati ajuns la un acord! Dar la mine cu finii nostri a fost ceva aiurea ca sincer am ramas fara cuvinte cand mi-a zis fina ca ea vrea sa mergem impreuna sa alegem lumanarile de la floraria din Uniri ca acolo si-a facut fratele ei si ia placut si ei!mai mult m-a deranjat ca totul a sunat ca o obligatie.... nici nu stiu daca ma intelege cineva de ce sunt suparata si ce m-a deranjat!in fine, nu mai conteaza ,voi incercam sa discutam cu ei si sa ajungem la un numitor comun....sa speram ca vom reusi!!!!
Princess1308
27 Apr 2012, 13:58
Cum am mai spus, noi am plati tot ce ar trebui sa plateasca nasii. Pentru ca normal, nu i-am ales pentru bani. Dar pe de alta parte, stiu ca, daca i-am deranja vreodata cu ceva, neintentionat, evident, ar veni sa ne spuna.
Eu o inteleg pe fina ta ca vrea flori de nu stiu si lumnari cum a vazut ea la Unirii . E nunta ei, e normal sa aiba ce vrea, in tonul nuntii si in limita bunului simt. Nu mi se pare un moft sa aleaga ea florile, in asa fel incat sa se potriveasca nuntii. Dar poti sa mergi cu ea, sa-i zici "Uite, atat e bugetul nostru si nu ne incadram. Nu vrei sa incercam altceva?" Daca intr-adevar vrea lumanarile alea, se va oferi sa plateasca ea diferenta.
Daca ai indoieli acum, inainte de nunta lor, dupa eveniment, toate problemele astea nu vor face decat sa se acutizeze. Asa ca mai bine rezolvati inainte, ca sa nu-i duceti in biserica, din postura de parinti spirituali, si sa ganditi rau despre ei sau sa aveti nemultumiri in privinta lor.
Cristina_Bezoianu
27 Apr 2012, 23:16
vreau sa-ti spun ca si eu le-am zis nasilor ca am o florarie la Unirii ( coincidenta) unde doresc sa-mi fac lumanarile. ei mi-au zis, aaa...ce super....daca cunosti persoana care o sa ti le faca e f ok...eu cunosteam si persoana DAR le-am si zis nasilor ca daca ies f scumpe la pret , diferenta pe care nu si-o permit ei , o platesc singura.
Si oricum, eu i-am pus in fata faptului implinit pt ca lumanarile goale mi le-am comandat de la Rm. Valcea, pt ca le-am dorit sculptate in partea de sus....cat a costat achizitionarea lor am suportat-o noi, finii ....le-am zis f clar ca este dorinta mea ca mireasa sa am astfel de lumanari si ca nu vreau sa-mi plateasca nimeni banii pe ele. Daca era sa-i pun pe nasi sa-mi plateasca "fitele" ar fi insemnat sa dea 10 mil numai pe lumanari, ori , sa-mi fie cu iertare dar mi se pare exagerat de scump.
Biu
27 Apr 2012, 23:22
vreau sa-ti spun ca si eu le-am zis nasilor ca am o florarie la Unirii ( coincidenta) unde doresc sa-mi fac lumanarile. ei mi-au zis, aaa...ce super....daca cunosti persoana care o sa ti le faca e f ok...eu cunosteam si persoana DAR le-am si zis nasilor ca daca ies f scumpe la pret , diferenta pe care nu si-o permit ei , o platesc singura.
Si oricum, eu i-am pus in fata faptului implinit pt ca lumanarile goale mi le-am comandat de la Rm. Valcea, pt ca le-am dorit sculptate in partea de sus....cat a costat achizitionarea lor am suportat-o noi, finii ....le-am zis f clar ca este dorinta mea ca mireasa sa am astfel de lumanari si ca nu vreau sa-mi plateasca nimeni banii pe ele. Daca era sa-i pun pe nasi sa-mi plateasca "fitele" ar fi insemnat sa dea 10 mil numai pe lumanari, ori , sa-mi fie cu iertare dar mi se pare exagerat de scump.

eu propun sa popularizam ideea ca nasii trebuie sa plateasca doar lumanarile, nu si aranjamnetele florale anexe :))
Roxynutza
27 Apr 2012, 23:59
Anca, sa stii ca si e sunt de acord cu majoritatea miresicilor care ti-au zis ca este normal sa fie decizia finilor. Daca voi ca nasi vreti sa va faceti datoria si sa cumparati ce tine de voi, atunci cel mai bine ar fi sa discutati cu finii si sa le spuneti de cati bani dispuneti voi pt toate acele lucruri.
Si nu iti dau dreptate in totalitate nici cu "locul de unde le cumpar, noi ar trebui sa decidem ca nasi". Lucrurile astea se discuta si se stabilesc de comun acord. Chiar daca tie ti se pare un detaliu oarecum neinsemnat, sa stii ca si lumanarile trebuie sa se integreze frumos in decor :)
Prin urmare, si sfatul meu este acelasi: ar trebui sa aveti o discutie deschisa cu finii vostri, sa vedeti ce vor ei, ei sa vada ce vreti / ce puteti voi si impreuna sa facel in asa fel incat toata lumea sa fie multumita :)

Ca exemplu, noi cu nasii procedam asa: lumanarile le facem la tipa care se ocupa de decorul salii, buchete etc. si nasii au spus sa le spun cat ma costa si ei ne dau banii, voaleta (eu nu am vrut voal) am comandat-o pe net si nasa mi-a dat banii pe ea, la fel si cu posetuta pe care mi-o da la dezgatit. Dar toate astea nu pt ca am avut noi vreo pretentie, ci pt ca in urma discutiilor cu ei ne-au spus ca este placerea lor si ca ei vor sa plateasca toate astea, pt ca face parte din traditia "nasitului" :) In felul asta toata lumea e multumita: nasii simt ca si-au facut pe deplin "datoria de nasi" si noi ca miri avem ce ne place.
BubuBlonda
28 Apr 2012, 01:15
vreau sa-ti spun ca si eu le-am zis nasilor ca am o florarie la Unirii ( coincidenta) unde doresc sa-mi fac lumanarile. ei mi-au zis, aaa...ce super....daca cunosti persoana care o sa ti le faca e f ok...eu cunosteam si persoana DAR le-am si zis nasilor ca daca ies f scumpe la pret , diferenta pe care nu si-o permit ei , o platesc singura.
Si oricum, eu i-am pus in fata faptului implinit pt ca lumanarile goale mi le-am comandat de la Rm. Valcea, pt ca le-am dorit sculptate in partea de sus....cat a costat achizitionarea lor am suportat-o noi, finii ....le-am zis f clar ca este dorinta mea ca mireasa sa am astfel de lumanari si ca nu vreau sa-mi plateasca nimeni banii pe ele. Daca era sa-i pun pe nasi sa-mi plateasca "fitele" ar fi insemnat sa dea 10 mil numai pe lumanari, ori , sa-mi fie cu iertare dar mi se pare exagerat de scump.

foarte frumos din partea ta. sincer si eu voi proceda la fel in sensul ca eu imi doresc buchet cu crini si chiar vreau lumanarile la fel ca si buchetul i-am spus nasei lucrul acesta dar nu i-am specificat de bani in sensul ca eu cu iuby am convenit clar ca platim noi lumanarile si daca ei vor vrea sa ne dea ceva bani pe lumanari bine..daca nu...iarasi bine :) nashica noastra e o finutza si saraca nu ar face nimic sa ne supere dar eu chiar ma chinui sa o implic si sa-i cer sfaturi i-am zis de la bun inceput ca de asta vrem de la ei ajutor spiritual, sfaturi si o legatura de suflet si nu partea financiara :) dar fiecare face de cuviinta insa da...mi se pare nerusinare eu ca fina sa-i comentez ei ca vreau lumanarile dintr-un magazin anume sau ca stiu eu ce acesorii trebuie sa le plateasca ei sau altele sincera sa fiu in afara de lumanari si biserica nici nu stiu ce "datorii" mai au nasii si recunosc ca nici nu ma intereseaza asa mult pt ca nu vreau sa impun nimic nimanui :) si chiar vreau sa ne cunune cu inima deschisa si sa fie mandrii de noi :X
marlyncharm
28 Apr 2012, 13:52
vreau sa-ti spun ca si eu le-am zis nasilor ca am o florarie la Unirii ( coincidenta) unde doresc sa-mi fac lumanarile. ei mi-au zis, aaa...ce super....daca cunosti persoana care o sa ti le faca e f ok...eu cunosteam si persoana DAR le-am si zis nasilor ca daca ies f scumpe la pret , diferenta pe care nu si-o permit ei , o platesc singura.
Si oricum, eu i-am pus in fata faptului implinit pt ca lumanarile goale mi le-am comandat de la Rm. Valcea, pt ca le-am dorit sculptate in partea de sus....cat a costat achizitionarea lor am suportat-o noi, finii ....le-am zis f clar ca este dorinta mea ca mireasa sa am astfel de lumanari si ca nu vreau sa-mi plateasca nimeni banii pe ele. Daca era sa-i pun pe nasi sa-mi plateasca "fitele" ar fi insemnat sa dea 10 mil numai pe lumanari, ori , sa-mi fie cu iertare dar mi se pare exagerat de scump.
Foarte frumos din partea voastra,sper ca viitorii mei finuti sa gandeasca la fel.
anca_nicoleta
30 Apr 2012, 21:48
Buna fetelor!Am rezolvat cu problema cu finii ,le-am explicat care este bugetul nostru si au inteles!asta ziceam si eu fetelor si eu inainte cu o luna si jumate de nunta finiilor o sa fiu miresica si ne este si noua dificil,dar noi am acceptat pentru ca am vrut sa ii ajutam, pt ca ne intelegem bine cu finu ,ca e prieten de munca cu viitoru meu sot.Ideea ca eu incerc sa ii indeplinesc si dorintele ei dar nu "sa ne impuna i-a de unde vreau eu lumanari si totul pe bani nostri"ca pe langa lumanari mai este si voal ,esarfa,oglinda,biserica, dar la masa, gaina ,furat etc si ne trebuiesc bani pt toate ,totusi ar trebui sa se gandeasca ca daca tot tine la traditia sa se rezume si ea,ca doar nu ma duc sa ma imprumut acum ca sa nasesc!Eu de la nasi mei nu am pretentii, suntem multumiti ca sunt tineri ,de treaba si fara fite ,ma bucur ca au acceptat sa ne fie nasi si pana si biserica cand am ales-o ne-am gandit sa nu fie una prea scumpa si daca ar fi fost cred ca i-as fi rugat sa platim si noi o parte ca asa mi se pare frumos"gandesc ca nu imi aleg nasii pt bani si fala...daca am dorinte sa imi cumpar ceva mai scump mi le platesc ,nu mi-as permite sa le cer nasilor pt ca nu mi se pare frumos sa procedez asa, nici mie nu mi-ar fi convenit sa ii aud pe nasii mei ca vor nu stiu ce cadouri scumpe ca vezi doamne ca ei ne nasesc si merita.........oricum bine ca am discutat si am rezolvat:) :)m-am linistit...acum traiesc emotiile pana la nunta mea si a lui iubi si :)abia asteptam .:):x
BubuBlonda
30 Apr 2012, 21:53
eu tocmai pt chestia cu banii am renuntat la traditia gainii iar la furat la noi in bucovina plateste mirele nu nasul :D si ai dreptate si mie mi se pare stupid de-a dreptul sa-i zic nasei de unde sa ia una sau alta si sa fac mofturi pe banii ei dar cand sunt indoieli e mai bine de discutat direct si de remediat orice neclaritate. comunicarea face totul in orice relatie de orice natura!!!!!!!!! spor si la miresit si la nasit :D:D:D
anca_nicoleta
30 Apr 2012, 22:09
Ei sunt de din Giurgiu si la ei acolo si nasii au pretentii.Adica ceva de genul"daca nasii dau 2000 lei la masa dar"si cumpara voal, floare, oglinda,esarfa, etc ei trebuie sa i-a cadou la nasi cam apropiat de suma data de nasi la masa. Noua ni se pare o tampenie si mai ales ca pe noi nu ne intereseaza cadourile, nu am ales sa ii nasim ca sa ne dea cadou cat dam noi la masa, tocmai ca le-am si zis dar probabil ca am crezut ca ne este rusine noua sa le cerem! Nu stiu cum gandesc altii, dar eu nu am mentalitatea ca nasii sa imi dea ,sa imi faca ,din toate datinile care sunt eu le-am zis nasilor nostri ca e suficient sa ne plateasca biserica si sa ne i-a lumanarilie si cat pot da ei la masa ,ca ne descurcam noi cu restul, chiar daca au insistat sa imi i-a si restul nu am acceptat, si asa este destula cheltuiala si sincer pt noi este importanta relatia de prietenie, intelegere si nu ne-am ales din interes, i-am ales ca ne sunt dragi si ne intelegem bine.
soareiuliant
1 May 2012, 12:05
Felicitari,sincer cred ca esti o raritate atat ca viitoare fina cat si ca viitoare nasa.Casa de piatra si multa intelegere in viitoarea relatie!
Rodica1988
1 May 2012, 20:31
Tocmai azi am purtat o discutie cu nasii nostri.Am avut inspiratia sa nu luam in seama traditia,si am calcat pe cadavre pentru a ne alege noi singuri nasii.Acestia sunt casatoriti de 3 ani,cu varsta apropriata de a noastra,care au trecut relativ prin fazele ce ne asteapta pe noi in urmatorii ani.Am vrut sa pot purta o discutie deschisa cu acestia ,fara menajamente ,sau subtilitati.Sa imi pot petrece concediile alaturi de ei,sa pot face petreceri .....Revenind ,am vorbit cu ei iar acestia si-au exprimat dorinta de a ne ajuta cu Biseria si lumanarile.Nici mai mult si nici mai putin.Nu mi-am ales nasi,sa ma umple de bani la nunta,si daca nu i-as fii inteles in privinta asta ,ar fii insemnat ca nu suntem finii potriviti pentru ei.La fel cum ei nu ne permit sub nicio forma sa mergem cu "plocon" (cadou) la ei.Celelalte,voalul ,florile si ce mai este de luat ,mi le iau si singura .Si sincer daca ar fii fost dupa mine,nu as fii fost de acord nici cu platitul la biserica sau lumanari.Nici pe mine nu ma dau banii din casa afara,numai ca daca vrei sa iti ajuti finii,sau pe oricine altcineva ,atat material ,cat si spiritual ,o faci din suflet ,nu pentru ca asa cere traditia.
anca_nicoleta
1 May 2012, 21:21
Buna seara! imi place cum gandesti si asa am gandit si noi cand ne-am ales nasii! Soacra mea tot spera ca vor fi din partea ei de acolo de la tara,ca vezi doamne traditia este ca nasii sa fie din partea baiatului.Da pe mine nu m-a interesat oricum nu i-am zis nimic de nunta cand am stabilit sa o facem decat dupa ce ne-am ales nasii ,si viitorul sot a fost de acord pt ca stia ce mentalitate am ca doar am discutat si i-am zis ca eu nu vreau nasii de la mama lui, cu pretentii ,cu cadouri, nici eu nu am pretentii de la ei ,da nici ei de la noi si tot asa....ma bucur mult ca i-am ales pe ei pt ca exact ca si la tine ei sunt cu un pic mai mari ca noi si sunt de treaba,putem vb ,putem sa mergem in vacante cu ei fara nici o retinere ca e bariera varstei si a obligatiilor noastre ca si fini.( sa avem grija ce vb si ca nu cumva sa ne contrazicem in ceva ca vezi doamne asta inseamna lipsa de respect si conceptii de genul asta care nu ne plac).Si exact ca si tine am procedat si noi.Cand nasii ne-au intrebat ce trebuie sa cumpere, sa faca pt ca ei sunt din Chisinau si au alte traditii ,noi le-am zis ca este suficient biserica si lumanarile , chiar daca auzisese ei si de voala,esarfa, turta le-am spus ca este suficient atat, pt ca nici noi nu le luam cadouri scumpe ,si asa au zis ca nu trebuie sa le luam nimic ca asa avem noi destule cheltuieli ,dar noi le luam pt ca asa vrem si macar cu atat sa ramana ca amintire de la noi.:)Sunt happy ca sunt nasii nostri si abia astept nunta ...mai este doar un pic:) si acum ca sa inchei cu un citat adevarat- "eu nu va doresc casa de piatra ci casa de rahat:)):)):)):)) ca sa nu isi m-ai bage soacrele nasul in ea sau alte persoane"".Bafta miresicilor!!!!!!:))
dianaruxi
4 May 2012, 22:23
Anca una la mana, dc vrea lumanari de la Unirii asta nu inseamna neaparat ca vor fi scumpe. Si doi la mana, dc are pretentii atunci sa si le plateasca singura. Eu mi-am platit singura tot - biserica, voal, lumanari, buchet etc. nasii au venit cu turta, ca au insistat ei, si ne-au dat cadou de nunta.
Eu am vrut sa platesc eu totul, nu am vrut sa bag pe niste oameni cu copii mici la datorii doar ca sa ma naseasca pe mine. Biserica, voal, lumanari, buchet, preot, decoratiuni la biserica si cadou de nunta, apai cine mai vrea sa naseasca in conditiile astea?
Izabelutz
11 May 2012, 12:19
Exact pe principiul asta am mers si noi: ne platim tot, ca sa nu-i supunem pe nasii nostri unor eforturi financiare pe care, pana la urma, nu sunt obligati sa le suporte. Ei ne cununa cu placere si noi suntem bucurosi sa i avem drept parinti spirituali. Cat si cum ne daruiesc, nu mai conteaza, important e ca avem alaturi niste oameni deosebiti! ;-)
alynamatey
11 May 2012, 18:49
noua ne fac nasii doar lumanarile si cosurile cu flori. avem 2 perechi de nasi deci fiecare cate 2 lumanari si cate un cos cu flori. m-a intrebat nasa ce aranjament sa faca sa fie cat de cat apropiat cu buchetul si i-am spus ca singura pretentie este da fie cu alb si rosu ca sa respecte culorile nuntii. i-am recomandat chiar sa fie cat mai mic aranjamentul de pe lumanari ca sa nu fie greu de tinut atata timp in biserica. nu vreau sa cheltuie bani multi cu nasitul. nici cosurile nu le-am vrut deloc dar au insistat ca asa e traditia. eu nu le vad rostul dar...in fine. in rest nu stiu cat tre sa dea nasii la o nunta cinste dar eu sunt de parere ca fiecare da cat crede de cuviinta si cat il duc puterile financiare mai ales acum in vremurile astea. tot ce imi doresc este sa imi fie aproape restul vietii, sa facem cat mai multe iesiri la munte la gratar ca toti 6 suntem amatori =))
BlueEyedGirl
11 May 2012, 21:24
Noi am vorbit cu nasii si intr-un final i-am convins ca nu suntem de acord sa ne plateasca nimic pentru nunta. Este nunta noastra, asa ca noi vom suporta totul. Suntem onorati ca ne sunt nasi si vrem sa se simta la fel de mandri ca le vom fi fini. Nu vrem sa le luam nici macar banii de cinste a mesei. Asa ca... In final, sper ca nasii vor da 0 lei la nunta si vom ramane in aceeasi relatie de nepretuit ca intotdeauna. Unele lucruri in viata chiar nu au pret! :x
Katiush
11 May 2012, 21:29
Faptul ca nasii vostri vor sa va plateasca ceva la nunta sau ca vor sa va dea un cadou fie ca e in bani sau poate nu, nu inseamna ca puneti un pret pe relatia voastra :)
Sunt intru totul de acord ca in traditia romaneasca se exagereaza cu plasarea cheltuielilor de nunta in curtea unora si altora, dar hai sa n-o dam intr-o extrema si sa insistam ca e nunta noastra si sa nu ii prindem cu bani ca le taiem picioarele si stricam prietenia :)) e bucuria lor sa va fie alaturi si daca isi vor dori sa faca asta si prin dar sau diverse cadouri mi se pare frumos sa ii lasati sa faca asa cum simt. Iti garantez ca nasii tai iti vor spune clar ca nici nu se pune problema sa vina cu 0 lei la nunta.
Si repet, daca se intampla asa nu inseamna ca nunta e mai putin voastra sau ca relatia voastra cu nasii e "pe bani".
simplueuu
11 May 2012, 22:52
Eu cred ca astea sunt ipocrizii si de fapt in spatele cuvintelor-"sa nu plateasca lumanarile,biserica,etc" se asteapta o suma frumusica in plic care oricum sa acopere toate astea si nu numai.E parerea mea si nu mi-o schimba nimeni!
my_sunshine
11 May 2012, 23:34
Ai mei vor sa fie nasi din toate punctele de vedere, si nici nu concep sa nu plateasca ei biserica si tortul, chiar daca nu exceleaza financiar. Au zis ca e placerea lor. In rest, cred ca prietenia si relatia cu ei conteaza.
BlueEyedGirl
12 May 2012, 09:36
Sunt de acord cu tine. Am ajuns la aceasta idee deoarece cand i-am cerut de nasi ne-au spus ca sunt incantati si onorati, insa trebuie sa ne precizeze ca nu vor putea sa ne ajute cu mai mult de 1000 ron. Tinand cont ca mama lui e foarte bolnava, tatal ei a decedat de doua luni, au copil de crescut si nu stau prea pe roze, noi ne-am bucura daca nu au cinsti cu nimic, ci doar ar fi alaturi de noi la nunta. Sincer, daca mi-ar cumpara o simpla rama foto care sa o avem amintire de la ei ar face mai mult decat zecile de mii primite in dar. Eu vreau sa am la nunta toti oamenii dragi sufletului meu indiferent de situatia financiara a acestora. Normal ca ii vom lasa sa ne faca un cadou daca insista pentru a nu-i face sa se simta prost. Am vrut doar sa inteleaga ca nu vrem sa ii coste nunta noastra sau sa ii afecteze financiar si mai mult... :*
Princess1308
12 May 2012, 09:41
Si noi ne-am oferit sa platim biserica (e foarte scumpa, probabil cea mai scumpa din Bucuresti). Ne-am gandit ca au si ei rate la casa si alte probleme pe cap. Dar evident, nu ne lasa. Le-am zis ca vreau lumanari simple, doar sa aiba niste trandafiri rosii pe ele. Nimic complicat, sa nu-si bata capul, sa nu dea gaura in buget. La cum ii stim, suntem siguri ca se vor da peste cap sa faca ceva frumos.
Cat despre plicul de la nunta, sincer, la cat ne-au ajutat, chiar ne-am simti mai linistiti daca nu ar da nimic. Datorita lor, am cheltuit mai putin in diverse etape ale pregatirilor. Eu consider ca ne-au dat deja :)
Risha
12 May 2012, 10:17
Nici noi n-am cerut nimic nasilor nostri, dar au insistat ei sa plateasca. Eu chiar mi-am comandat lumanarile pentru biserica si tot cu intentia sa le platim noi, insa nasa a insistat sa ma intrebe cat au costat ca sa mi le plateasca ea, din fericire oricum imi alesesem niste lumanari ieftine. In schimb de piscoturi si miere pentru biserica uitasem complet, noroc ca s-a gandit ea si a adus.
Acuma gandindu-ma retrospectiv imi dau seama ca ei au cheltuit destul de mult cu nunta noastra, dar in nici un caz nu mi-as fi dorit ca nunta sa fie o povara pentru ei, de aia nici nu le-am cerut nimic si ce au insistat ei i-am lasat ca sa nu-i supar.
Cand am fost la biserica sa ne spovedim am intrebat oricum preotul cat costa tot, ca sa nu avem surprize sa le ceara nu stiu cat.
antonia2011
12 May 2012, 11:16
Eu desi am 2 perechi de nasi nu am nicio pretentie de la ei. Abia acum aflu de la voi ca se obisnuieste ca ei sa plateasca biserica, lumanari...parca am mai auzit ceva si de voal..(eu oricum nu voi purta voal). E drept ca nici nu m-au intrebat, dar nici nu am pretentii de la ei. Asa cum spuneati: nu as vrea ca evenimentul meu sa fie o povara pentru ei.
BubuBlonda
12 May 2012, 17:05
de ce crezi tu ca toti oamenii fac nunta pt bani? nu sper ca nasii sa plateasca biserica lumanari etc etc si nici sa acopere in plic....sincer imi doresc ca toti cei care ne vin la nunta sa vina din placere pt a ne fi alaturi nu vreau sa nimeni sa faca eforturi financiare...noi ne chinuim sa strangem bani ca sa avem...si ce-o fi o fi...nu e o afacere ca daca era o afecere in a te marita ma maritam macar in fiecare an :-w
mona1986
24 May 2012, 23:06
Nasii, prin traducere sunt parinti de suflet, deci ei ar trebui, impreuna cu ceilalti parinti sa ajute la punerea temeliei viitoarei familii, prin urmare...
Princess1308
24 May 2012, 23:12
Dar sa ajute la punerea temeliei viitoarei familii o pot face si altfel decat cu bani. Noi vrem sa refuzam plicul de la nasi, pentru ca oricum ne-au ajutat enorm la pregatiri!
danaulescu
25 May 2012, 10:16
cred ca cel mai frumos cadou sau dar pe care il poti primi de la fini sau nasi este doar o relatie sincera,dezinteresata pt ca la urma ramai doar cu omenia,sprijinul...e mare lucru sa ai oameni pe care sa te bazezi!sa-i suni oricand si sa-ti raspunda prompt,restul nu mai conteaza!
danaulescu
25 May 2012, 11:52
esti norocoasa!sa-ti traiasca si voi pe langa ei!
maimumic
27 Sep 2012, 17:09
Peste o luna sunt nasa in provincie (nunta se tine la restaurant) si nu stiu cat tb sa dam noi ca nasi la masa. Meniul este de 1.500.000 vechi, iar noi ne respectam datoriile de nasi (lumanari, voal, diadema, bijuterii, oglinda ,turta...etc). cam cat credeti ca ar tb sa dam? ne gandeam la 20-25 mil. lei vechi dar nu vreau nici sa para prea putin. Ce credeti?:*
Princess1308
27 Sep 2012, 17:10
Eu zic ca trebuie sa dai in functie de relatia voastra, nu in functie de cat se da.
Nasii nostri ne-au dat un dar mare, 5000 ron, pe care nici n-am vrut sa-l primim. La cat ne-au ajutat, simteam ca trebuie sa le dam noi lor bani, in niciun caz invers :)
andrea85
27 Sep 2012, 19:02
Eu cred ca intr-o relatie buna de nasi si fini nu ar trebui sa exista un dar numit prea mic. Deci daca aveti o relatie buna si sincera, eu cred ca ei vor aprecia orice suma din partea voastra.
Roxynutza
28 Sep 2012, 06:48
Parerea mea este ca nu exista dar prea mare sau prea mic! Importanta e relatia voastra cu ei!
Iar despre "datoriile de nasi", imi pare rau ca le vezi ca pe niste datorii :( Toate acestea ar trebui sa reprezinte o placere, nu o datorie sau o obligatie.
maimumic
28 Sep 2012, 11:13
ma refeream la datorii ca la obiceiuri, adica "asa se face ", nu ca nu mi-ar fi facut placere .cu drag am facut totul si cu drag cunun, doar ca nu am o situatie materiala f buna si tocmai de asta am si intrebat cam cat dau nasii la o nunta (caci asa se si numeste subiectul), deoarece nu vreau nici sa fim pe langa. Si noi ne-am ales nasi fara posibilitati prea mari si nu ne-am gandit la cat vor da , dar sunt sigura ca si ei la randul lor au intrebat in stanga si in dreapta cat si cum. nasim nu din obligatie ci din placere si sunt sigura ca finii nu se vor supara nici daca dam 10 mil nici daca dam 30. tind sa cred ca si ei ne-au ales pe noi tot de drag....;;) multumesc pt raspunsuri:(
Princess1308
28 Sep 2012, 11:29
Daca e o relatie atat de apropiata, sunt sigura ca nu pentru bani v-au ales si nici nu-i intereseaza cat dati, vor fi multumiti si fericiti ca va au ca nasi si daca nu dati un leu. Sincer iti spun, am fi fost mai linistiti daca nasii nostri nu ar fi dat bani deloc. Au si ei credite, abia si-au luat apartament, au o gramada de cheltuieli si probleme, nu am vrut sa-i bagam la cheltuiala.
Roxynutza
28 Sep 2012, 12:24
Daca aveti o situatie apropiata atunci nu se pune problema sumei. Dati atat cat va permiteti :)
alllec
6 Oct 2012, 09:59
la nuntile la care am fost nasii au dat in plic 3000 - 4000 lei sau 1000 euro.
serkan
25 Oct 2012, 21:27
50 de euro...
marlyncharm
26 Oct 2012, 00:09
cat au,nu cred ca este ceva batut in cuie....
dianalungu
26 Oct 2012, 10:20
Socrii mei au nasit anul trecut si au oferit mirilor o excursie in Egypt de aprox. 6000 lei, 1000 lei in plic, 2 servicii de tacamuri la cununie ( ca sa aiba pentru 12 persoane) si le-au si adus la nunta vreo 25 de invitati. Bine, cheltuiala lor a fost mult mai mare cu vestimentatia lor, banii platiti la biserica (cred ca 1000 lei), fardurile pentru mireasa, voalul de vreo 500 de lei, etc. Au fost niste nasi generosi si au facut eforturi pentru asta, dar se si inteleg foarte bine cu finii, desi e o diferenta de 20 de ani intre ei :)
Princess1308
26 Oct 2012, 10:25
Mie, asa, la un calcul aproximativ, cat ma pricep eu (am fost la Uman, nu prea ma pricep la socoteli ;)) ), cu hainutele lor si cu lumarile (nu stiu daca le-ai inclus in pretul bisericii si nu le-ai trecut), i-a dus nunta asta la vreo 11 - 12 000 de lei? Mi se pare enorm. Dar daca au avut de unde sa dea si au dat din suflet, foarte bine ca au facut asa :) Bravo lor! :)
dianalungu
26 Oct 2012, 10:33
Buna, da, am uitat de lumanari si de buchetul miresei, plus masa de acasa, sunt multe. Cam asa au ajuns, cred ca pe la 13 000 - 14 000 ... Este mult, dar e frumos cand iti permiti sa faci asta . Sper sa am si eu bani in viata mea sa am multi finuti :D
Princess1308
26 Oct 2012, 10:36
Si noi am zis ca vom face la fel. Si nasii nostri ne-au ajutat enorm, nu numai financiar. Cand vom fi nasi, vrem sa fim ca nasii nostri si ca socrii tai (sper ca am retinut bine despre cine era vorba si nu scriu prostii) :*
andrea85
26 Oct 2012, 12:57
Frumos, mai rar am auzit pana acum de nasi atat de generosi. Frumos din partea lor! :)
dalia99
28 Oct 2012, 17:45
Eu nu mi-am pus niciodata problema cat vor da nasii la nunta. Din punctul nostru de vedere pot sa nu dea nimic,sunt prietenii nostrii cei mai buni , ne-au ajutat si ne-au sprijinit foarte mult, nu financiar ci moral desigur si ii consideram mai apropiati decat fratii nostri .
maryanna
29 Oct 2012, 12:04
Da, sa stii ca sa gandim si noi! Intr-adevar am ceva bani, dar nu pentru asta i-am ales! Oricum, ii alesesem de mult, cand nu aveau asa bani :D Important e sa ne intelegem, suntem si apropiati ca varsta, nu mai e ca pe timpuri, de iti impuneau parintii, si erau nasi batrani, doar cu numele practic, ca de ajutor de oricefel nu putea fi vorba!
maryanna
29 Oct 2012, 12:07
Da, chiar ok, si noi ne gandim la fel! Bine, probabil nasii nostri o sa dea mai mult, dar nu asta e important, e important ca ne sunt prieteni cu adevarat si dupa nunta o sa avem o relatie si mai puternica cu ei...Sper :D
laurici81
29 Oct 2012, 12:08
Si eu observ ca nu mai sunt la moda nasii "in varsta". Concret nasii (cam de aceeasi varsta) sunt cei cu care , eventual sa poti merge in luna de miere. Am fost sambata la o nunta la care nasi a fost o pereche care se casatorise cu doar 1 saptamana inainte deci banuiesc ca or sa plece ambele perechi in luna de miere. Legat de cat se da, nu cred ca este important, fiecare da dupa posibilitati.
alexandra_ale
29 Oct 2012, 13:46
Fetele si eu voi fi nasa anul vitor si abia astept sa treaca timpul sa vina momentul.
Eu nu cred ca este important cat se da la o nunta sau cat dau nasii la nunta, eu spun ca daca ma duc la o nunta ma duc cu drag pt persoanele care se casatoresc si la fel si la nunta mea am chemat pe cei care imi sunt aproape si care am stiut ca daca vin la nunta vin cu drag si niciodata nu m-am gandit cat va da fiecare mai ales nasii. Cei care au fost nasi la noi la nunta au fost prieteni foarte buni cu noi si sunt si in continuare bineinteles si i-am ales pt asta nu pt ca au sau nu bani. Lucrurile materiale sunt mai putin importanta.
Cat depere cat vom da la nunta finilor nostri nu stiu sa zic de pe acuma avnd in vedere ca nunta va fi anul viitor si atatea se pot intampla ca nu cred ca ere rost sa ma gandesc.
De ajutat ii voi ajuta cum pot si doar daca imi cer ei ajutorul pt ca si eu nunta mi-am facut-o asa cum mi-am dorit-o eu nu cum si-a dorit mama, soacra, nasa...etc.
raluka_v
5 Dec 2012, 18:57
Intr-adevar iti dau dreptate insa cu greu mai gasesti niste prieteni adevarati , multi fug de bani si responsabilitate :(
Colt.mihaela
4 Apr 2013, 20:33
Mai concret fetelor? Si eu voi fi nasica anul asta si sunt tare emotionata de pe acum...dar as vrea sa stiu mai la subiect.Toti ne angajam in cununat stiind bine dinainte ca trebuie sa le dam startul finilor in viata ajutandu-i financiar practic,nu ca nasii mei care nu au vrut sa imi puna nici un ban pe masa,au avut super-pretentii la dar si cand sa isi faca datoria s-au facut de ras.Dati si voi sume,ca toti ne simpatizam finii si nu vrem sa ne imbogatim de pe urma lor sau cv,doar asa orientativ...chiar ma intereseaza sume.multumesc!
crisbvis
4 Apr 2013, 21:09
Vad ca pe aici nu prea se vorbeste de sume concrete.O sa-ti raspund eu:noua nasii ne-au dat 1200 euro,mi s-a parut foarte mult,chiar daca au posibilitatea,dar totusi,stiu cat de greu e sa aduni atatia bani.Pe langa asta au platit lumanarile,buchetul meu si nasa a insistat tare sa imi plateasca si voalul.Nu am fost de acord,voalul m-a costat aproape jumatate cat rochia,mi s-a parut o suma prea mare pentru nasi si nu e obligatia lor sa imi plateasca mie mofturile.Per total,nunta noastra i-a costat pe nasi in jur de 3000euro.
In general,in zona de unde e sotul meu si unde am avut noi nunta,Iasi,la toate nuntile s-au dat 1000 euro.Asta in conditiile in care majoritatea perechilor de nasi lucrau in strainatate.In cazul unei familii care lucreaza in Romania,cu salar mediu,mi se pare destul de greu sa dai atata,cunosc un caz concret in care nasii au luat credit de la banca.
La nunta fratelui meu nasii au dat cat restul invitatilor si nu s-a suparat nimeni,atata au putut,atata au dat.
In concluzie,nasii dau cat vor si cat isi permit.
Colt.mihaela
5 Apr 2013, 01:09
Iti multumesc frumos ptr raspuns...esti norocoasa sa ai asemenea nasi.Nasii mei nici meniurile nu au vrut sa si le plateasca..ma rog...fel si fel de oameni.Intr-adevar ma gandesc sa le pun 1000 de euro finilor mei,plus lumanari,voal,poseta miresei care include si cosmeticele ,un cadou de casa noua(nu m-am hotarat inca ce va fi) si machiajul profesional al finei pe care as vrea sa i-l fac cadou care ajunge in jur de 250-300 de lei.Sper sa fie onorabil...oricum daca sunt baieti de treaba si dupa nunta ca atunci se vede adevaratul respect nu vor fi pierduti de la noi...
andreeaionela85
25 May 2013, 13:13
Buna fetelor anul viitor voi fii nasa.finii nostri ne-au chemat de nasi intro seara vb de nunti nea intrebat"vretii sa fitii nasii nostrii?"fara nici o problema sau sa le zic nu stiu vb mam uitat la sotu sotul la mine si am zis da.din aceea zi incepusem cu tot ce este legat de nunta invitatii rochia formatia trebuie facut aia ai grija cu aia vb din timp cu ala asa trebuie facut dincolo si in fiecare zi gasim ceva pt nunta (locuim impreuna) cu toate ca mai e un an si pana la nunta noi vb de toate alea, dar acu intro seara stateam toti 4la vorbe si la are fiina mea zice"pai daca trebuie nasi si din partea mea o luam pe varamea(nu a cunoscuto pana acu un an si vb doar pe facebook) aia din......ca are bani nu ai vazut ce masina si apartament si-au luat":O .Mie mia picat foarte rau si am zis mai in gluma mai in serios"tu iti iei nasii pt bani?"La care zice ea clar si au inceput sa rad dar mie numai de ras nu imi venea.Fetelor nu stiu ce sa cred dar ma simt naspa mau durut cuvintele ei. Voi ce credeti fetelor?
Pussycatsky
25 May 2013, 17:15
Mda, din pacate cam asa sunt multi oameni. Foarte nesimtiti si fara educatie. Nunta se transforma intr-o afacere pentru ei. Si vor ca toti sa dea muuultttii bani. Totul se invarte in jurul banului. Parerea mea este sa stai de vorba cu ea..si sa-i spui ce nu ti-a convenit in afirmatia ei..si ca daca vor nasi cu f multi bani, sa se mai orienteze. Eu una la faze de genu asta nu stau la discutii.
La anul o sa avem si noi nunta , si am stat de vorba cu nasii, le-am spus clar ca nu avem nici o pretentie din partea lor. Vrem doar sa vina de drag ..nu din obligatie sau sa inceapa sa faca imprumuturi. Doamne fereste...
atheaa_me
25 May 2013, 21:18
e aiurea cum a formulat clar...pentru ca e vorba dew viitoarea ei nasa fata de alta nasa..dar pe de alta parte as inetelge ca pe ceilalti ii ia musai ca trebuie..si ce bine ca au si bani si pe voi de drag...plus ca multi se feresc sa ia nasi mai modesti de teama unui refuz...
Cristina_Bezoianu
26 May 2013, 14:33
eu pe astfel de oameni nu i-as cununa si mai mult de atat nu i-as mai tine in preajma mea.
nasii nostri ne-au dat ca dar o icoana iar la restaurant 600 ron + 100 eur. in rest , au platit ce "tine" de ei prin traditie. "ATAT" si subliniez ca sunt cei mai minunati oameni , iar acum urmeaza o finuta si la capitolul "daruri materiale" nu vor sta mai bine ca la nunta dar este deja cea mai iubita finuta de catre nasici .

cel mai simplu raspuns la intrebarea acestui topic trebuie sa fie : nasii dau atat cat pot sa dea iar noi ca fini ar trebui sa asteptam mai mult din partea lor ce tine de suflet decat ce tine de portofel.
andreeaionela85
27 May 2013, 16:50
Nu stiu fetelor nu vreau sa zic nimic catre ea ca sa nu iasa scandal.sotul meu e verisor bun cu mirele si nu vreau sincer sa ne punem rau cu ei acuma ca o sa le fim nasi si mai ales ca noi dorim sa ii cununam nici o data nu am refuzat pe nimeni pana in momentul de fata am botezat 3copii .Cu toate ca nu mia placut vb ei am sa trec cu vederea , o sa imi fac datoria de nasa si o sa vedem ce o fii de aici incolo.multumesc celor care mi-au raspuns, vb cu voi ma face sa ma mai descarc si raspunsurile voastre ma face sa vad lucrurile de alta forma.ms fetelor
madaroxy
25 Jun 2013, 10:08
Woooaawww...ma minunez de sumele mentionate pe aici. Eu nu am niciun an de casatorie...si am nasit doua cupluri...Ambelor perechi de Fini le-am cumparat toate cele (lumanari, voal, buchet mireasa, cocarde), le-am platit biserica si le-am mai pus in plic 1500 ron.

Noua nasii doar ne-au platit biserica si ne-au oferit 500 euro+ tv Led pt Living. Puteau sa nu ne dea nimic pt ca sunt doi oameni extraordinari si nu contau aceste detalii :)
teodorescu.anca
25 Jun 2013, 10:49
La noi nasii au dat suma de 2000 ron, in coditiile in care majoritatea invitatilor au dat 1000 ron. Mie mi s-a parut o suma perfecta, nici prea mult sa ma simt pe urma prea recunoscatoare, nici prea putin. E o suma foarte buna,deoarece pe langa asta ne-au platit si cununia in aer liber, care a fost imensa suma de 400 euro, si lumanarile si voalul, inca aprox. 150 euro. Si ce mi-a placut, ca si parintii nasilor, care sunt nasii mei de botez, au pus si ei o suma frumusica. Si atunci practic din partea familiei lor a fost foarte bine.
BuBu86
26 Jun 2013, 15:25
Eu am avut nunta in 2011 si nasii nostri ne-au dat pt 3 meniuri 2000 lei...nu mi se pare o suma f mare dar nici putin...mi s-a parut ca a dat cam la fel ca ceilalti invitati adica nu m-a deranjat suma.... numai ca.....inainte de nunta cu 1-2 luni cand i-am zis nasei ca meniul este in jur de 300-320 lei (cu toate ca i-am mai zis de cateva ori inainte) mi-a raspuns:"de persoana????vai draga...da' ce iti da asa deosebit de mancare de banii astia"......ei au cumparat doar lumanarile si i-am rugat f tare sa-mi spuna si mie cu ce flori le fac ca sa stiu ce buchet sa-i fac...bineinteles ca mi-a zis f tarziu si asta la insistentele mele.....la sfarsitul nuntii pentru turta,voal,oglinda,podoabe si toata gateala miresei mi-a dat 100 lei
atheaa_me
26 Jun 2013, 19:14
si vorbim de ce an?
Cristina_Bezoianu
26 Jun 2013, 19:46
2011....a spus
Netty
29 Jun 2013, 12:27
Mda, eu ºi Iuby meu avem alte principii. În primul rând am decis, cã de o fi sã vinã un cuplu la NOI sã ne cearã sã îi cununãm, vom cere un timp de gândire, pentru a lua decizia corectã, evident în doi.
Oricum pe lumea asta sunt oameni ºi oameni. Noi avem naºi de milioane. Când le-am cerut sã ne fie naºi, am discutat concret ce ne dorim.:)
Am spus din start cã nu avem pretenþii ºi am fost clari,Am stabilit cã ei îºi vor face "pomana ca naºi", aºa cum e obiceiul creºtin, plãtirea Bisericii ºi a lumânãrilor. Mai sunt ºi alte obiceiuri, dar nu am vrut NOI. Am dorit doar sã avem oameni cu verticalitate ºi înclin sã cred cã îi avem. Corul la Bisericã , evident noi îl plãtim, din simplu motiv, cã este plãcerea noastrã. Voalul, da, eu mi l-am luat singurã. Nu ºtiu ce semnificaþie mai are ºi cumpãrarea acestuia de cãtre naºã, dar eu am dorit sã-mi iau tot singurã. Aºa iau ce-mi doresc, nu apar discuþii............ În privinþa lumânãrilor, noi plãtim florile. Cã doar nu o pun pe naºã sã-mi achite integral. CE? Este ea vinovatã, cã eu îmi aleg un anumit tip de floare la un preþ mai ridicat?...nope.....altfel spus...........Biserica-400 lei, lumânãri , cum spuneam fãrã flori- 150 ron, mi se pare ok. Suntem mulþumiþi. ........Ahhhh, cã am întâlnit ºi cârcotaºi, mai ales din bãgãreþi, care începuserã sã mã întrebe, ce-mi dau naºii, cât vor pune naºii la nuntã, ce plãtesc ei? Asta nu e treaba nimãnui! De un lucru sunt sigurã, îmi plac. Rãspunsul lor, de la propunerea noastrã, l-am primit exact într-o sãpt. Recunosc cã al meu nu îi ºtia bine ºi a dorit ºi a propus iniþial unui cuplu, pe care eu personal nu îl ºtiam, dar care tot i-au spus "Te anunþãm peste 1 lunã". Apoi îi spuneau în glumã, "Ce faci Finule?" ll-au lungit cu rãspunsul câteva luni bune. Eu am tãcut, deoarece ºtiam cât este al meu de încãpãþânat ºi i-am spus o singurã datã, cã nu cred în glumele respectivului cuplu ºi în cuvântul lor, dar cã vom vedea finalul....ªi a fost un final de genul: " Mi-ar fi plãcut sã te cunun, dar avem ceva probleme finaciare"....Ca apoi dupã 2 luni sã-i povesteascã lui Iuby meu, în ce concediu minunat se duc în varã ºi câte locuri superbe vor vizita. Nu a fost sã fie ºi mã bucur:)>-, cãci îmi doresc altfel de oameni lângã mine.
Apropo mi-am fãcut o listã de cheltuieli, la sânge, ca sã spun aºa, sã vãd ºi eu, cât ne va ajunge nunta asta, la sfârºit..............Practic va fi cheltuiala noastrã(noi doi), scãzut ce am scris mai sus, deºi probabil va fi doar Biserica achitatã de ei, 350 ron( 50 ron, noi deja achitând ca avans)

Pânã acum toþi suntem mulþumiþi:) ºi cred cã va fi ok ºi-n continuare.
Cât vor da la nuntã? Nu ºtim...va fi plãcerea ºi posibilitatea lor. la nunþile la care am fost noi, naºii în general au dat 1000 euro, dar cum îi ºtiu eu pe naºi, sigur suma va fi mai micã. Au ºi 2 copii de gimnaziu ºi e greu în ziua de astãzi, trebuie sã fim realiºti. Sunt fericitã cã avem alãturi de noi doi oameni deosebiþi ºi nu mã mai intereseazã.
Unele de aici vor spune probabil cã sunt aerianã, ...Nu , nu sunt. Sunt doar un om decent , care ºi-a dorit ºi crede cã are ca naºi , douã pers. deosebite. Douã persoane, care deºi financiar le e destul de greu,nu dificil, au acceptat aºa ceva.
Al meu are o vorbã de vreo 5 sãpt. încoace: "Totul e sã ieºim chit pe chit sau pe minus de vreo 30- 40mil lei", asta cã începurã cei din jurul nostru sã se întrebe, oare cât mai merge masa, cât ar da pãrinþii sau naºii. Mama, ºtiu cã e decisã sã dea 30 mil . Nu sunt de acord, dar o ºtiu cât de încãpãþânatã este...de fapt îi semãn. :ªi a început , subtil, cu câte un cadou...acum 4 luni mi-a dat un set de vase zyenna, perfect pentru ce am bucãtãrit pânã acum..., acum 2 sãpt mi-a luat un set...cuverturã cu perne, adorabil, iar acum 2 zile, mi-a trântit în braþe un set pentru îngheþatã................
În spernaþa cã nu v-am plictisit de scrisul, vã doresc un weekend minunat dragele mele................ºi spor la miresit, cum spun uniiiiiiiiiiii
Eu încep sã simt stresul pregãtirilor de nuntã, dar înclin sã cred cã va fi ok....Tot ce ne dorim, este sã se simtã invitaþii bine
adinaFB
17 Jul 2013, 12:30
hai sa-mi dau si eu cu parerea.eu am nasit deja de 2ori,2surori prietene de-ale mele din copilarie.ne intelegem de minune si acuma.>:D<una am nasit-o anul trecut in septembrie si am dat 500&pound;(asa am decis cu cealalta pereche de nasi) si pe a doua a am nasit-o acuma in mai si am dat aceeasi suma.la noi in zona is 2perechi de nasi.am platit la fiecare biserica impreuna cu celelate cupluri de nasi.am mai fi platit ceva daca era cazul insa miresele nu au vrut.
oricum imp ii ca ne intelegem de minune =P~=P~=P~
atheaa_me
17 Jul 2013, 13:11
nu inteleg 500 de lire?
babie
18 Jul 2013, 09:11
noi am dat 2000ron in plic, plus un cadou. si am platit tot ce tinea de noi, ca nasi (lumanari, buchete, biserica, voal, pahare, etc)
sunt sigura ca finutii au apreciat ajutorul nostru moral si sufletesc, nu cel financiar (poate daca ne-am fi permis, le-am fi dat o casa, dar asa, din 2 salarii normale, de unde?).
soareiuliant
18 Jul 2013, 10:01
Dar este foarte bine cat ati dat,mai ales ca ati achitat si ce tine de nasi.Eu cred ca important este ca finutii sa stie sa aprecieze gestul facut si sa doreasca o relatie frumoasa cu nasii.
adinaFB
18 Jul 2013, 12:33
scuse8-}am vrut sa zic ca am dat 500 euro;-)
MonicaMangos
19 Jul 2013, 12:41
Fetele nasici, foste miresici,

Ce cadouri ati dat voi finilor la civila? Sunt cam in pana de idei...8-|8-|8-|
adinaFB
19 Jul 2013, 15:17
noi am cumparat impreuna cu ceilalti nasi set de vase si pahare.asta pt ca nu le aveau.la ceilalti fini le-am cumparat un robot de bucatarie pt ca asta le lipsea:))
babie
19 Jul 2013, 17:16
Eu le-am luat un set de pahare pt miri/nasi (personalizate), un set de oale de inox si un set de vase de yena.

de la nasii mei am primit un robot de bucatarie
mariuca009
7 Oct 2013, 16:32
Am dat ca dar,500 de euro si cadou o pilota dormeo.
anda4uu
8 Oct 2013, 10:21
Buna! Noi vom fi nasi la anul ... Iar cadou, as vrea sa le ofer o vacanta undeva... Inca nu sunt sigura, dar pana akm mi se pare cea mai buna idee!
Netty
10 Oct 2013, 00:25
O vacanþã sunã bine, dar atenþie! Trebuie sã îi cunoºti foarte-foarte bine pe miri.:-p:)>-
persimoga
25 Apr 2014, 17:23
dar cat dau finii la nunta nasilor daca nasii au nunta ulterior nuntii lor?
ioana08
25 Apr 2014, 22:28
Nu ai formulat prea bine intrebarea....Nu au cum sa va fie nasii daca au nunta dupa voi.:)
persimoga
26 Apr 2014, 23:38
Am formulat bine intrebarea. Noi am avut nunta in 2008 iar ei o au anul acesta. Nu ne-a impus preotul ca trebuie sa fie nasii neaparat casatoriti.
SapteNopti
7 May 2014, 13:51
Nasii dau la nunta in functie de posibilitati. Am fost nasi anul trecut si in toamna vom cununa din nou.
Am dat finilor nostrii 30 mil, in afara de costurile de la biserica, voal mireasa, palarie mire, lumanari, flori lumanari. Ne gandeam la inceput sa dam mai putin, dar vroiam oarecum sa ii ajutam, sa ii sustinem mai mult decat fac alti nasi.
Izabelutz
28 May 2014, 18:50
Noi vom fi nasi vara aceasta, dar nu vom da finilor un dar foarte mare, in jur de 2000 lei. Am fi dat si mai mult, dar nu prea suntem convinsi ca avem cui.

Motivele sunt diverse, principalul fiind acela ca pur si simplu simtim ca finii nostri ne privesc doar prin prisma banilor si nu pentru ceea ce suntem noi, ca oameni. Desi am acceptat imediat si cu mare bucurie sa le fim nasi, desi ne-am implicat sa-i ajutam si cu pregatirile (la cererea lor, ca sa nu simta ca-i sufocam sau sa creada ca ne amestecam noi in aranjamentele lor), desi am incercat sa ni-i apropiem si sa ne simta ca pe un sprijin, nu am simtit niciun entuziasm din partea lor, dimpotriva, cand am acceptat sa le fim nasi aveau niste fete cazute de ziceai ca-i refuzasem, nu ca ne bucuram sa-i ajutam. Am impresia ca ei voiau pe altcineva ca nasi, dar au fost refuzati si in final au trebuit sa se multumeasca cu noi. Daca asa stau lucrurile, atunci cu atat mai mult ar fi trebuit sa ne aprecieze pentru noi, ca oameni, si pentru gestul de omenie pe care il facem pentru ei, cand altii i-au lasat balta.

De cate ori ne intalnim ne bat apropo-uri asa pe fata de dar si nu ne spun decat ca ei s-au imprumutat de bani pentru nunta, ca spera sa iasa cu nunta cat mai pe plus, ne flutura in nas meniul si costurile, cat costa rochia de mireasa, ca trebuie sa dea multe avansuri si vai... cum se descurca ei...

Dar ceea ce ne-a suparat cel mai tare a fost ca de ziua sotului meu (deci a nasului lor, care a acceptat sa-i cunune cu bucurie si fara sa ezite) nu au dat macar un telefon, un SMS, niciun semn de "La multi ani!". Si stiau ca este ziua lui, nu aveau cum sa nu stie... Pesemne au crezut ca daca ne suna ii invitam pe la noi si, vezi tu Doamne, trebuie sa-i ia cadou sotului meu. Doamne-fereste, sotul meu nu avea nevoie de niciun cadou, de nimic material, doar sa vada ca le pasa cat de putin...

Nu mai spun, ca dupa ziua sotului meu a fost ziua viitoarei fine si, spre deosebire de ei, noi n-am uitat ba chiar am mers si la ea cu un cadou, la care s-a uitat stramb (pesemne nu i-a placut, desi era chiar dragut si util) si l-a desfiintat din priviri si cu o replica de toata jena. In aceeasi seara a venit vorba intamplator (si fara niciun fel de intentie) de ziua sotului meu si dupa ce am plecat de la ei mi-am dat seama ca nici macar atunci nu au pomenit nimic gen "A, da, a fost ziua ta, La multi ani, fraiere care urmeaza sa-mi fii nas, n-am putut sa-ti uram atunci pentru ca... bla bla bla". Pur si simplu au tacut malc si au zis ca merge asa. Ne subestimeaza foarte mult, dar vor vedea ca s-au inselat.

Ma intreb, daca acum se poarta asa cu noi, dupa nunta oare ne vor mai baga in seama? Sau ne baga in seama numai daca vor fi multumiti de dar? Sau numai cand vor avea un interes? Asa imi displac oamenii astia materialisti, de nu va puteti inchipui. Mai ales astia care iti arata asa, pe fata, fara jena, ca au un interes material si altfel nu dau doi lei pe tine. Nu ca aia prefacuti mi-ar fi mai simpatici ;)) Pretentii materiale cu carul, dar urma de omenie, ioc! Nu avem nevoie de nimic material de la ei, nu ne trebuie absolut nimic, n-am avut si nu vom avea nicio pretentie, dar sa ai obrazul atat de gros incat sa te faci ca ploua si sa nu zici un "La multi ani!" de ziua viitoarului tau nas, mi se pare nepasare totala!

Citind toate acestea, va veti intreba oare de ce mai vrem sa-i cununam. Simplu: pentru ca ne-am dat cuvantul si noi suntem oameni de cuvant. Pentru ca nu vrem sa-i lasam cu ochii in soare in pragul nuntii si pentru ca vrem sa le aratam ce-i omenia, mai presus de foamea de bani care-i macina. Dar nici nu vom mai fi atat de darnici pe cat ne-am propus initial, pentru ca nu ne-au aratat ca le-ar pasa de noi mai departe de portofelul nostru.
atheaa_me
28 May 2014, 19:10
eu am un feelimg ca si cu dar mare sau mic, oricum nu-i multumeati si oricum nu va mai bagau in seama, asa ca le dati cat consideratui si nimic mai mult, desi sunt convinsa ca vor fi mega nemultumitti si sa nu va mire daca va auziti vorbe ca sunteti zgarciti
Izabelutz
28 May 2014, 19:16
:)))) Exact asta e si parerea sotului meu... noi mai facem haz de necaz pe chestia asta si ne poreclim unul pe celalalt "zgarcitul" si "zgarcita"... deh... luam totul cu umor, ca altfel numai nervi ne facem 8-}
soareiuliant
28 May 2014, 22:16
De ce va mai plangeti,ca nu inteleg?In loc sa fiti oameni de cuvant pentru cineva care merita,sunteti pentru cineva care nu da 2 lei pe cuvantul vostru..dar daca asa doriti..
Izabelutz
28 May 2014, 22:33
Nu ne plangem (chiar privim totul cu umor, dupa cum spuneam mai sus), povesteam si eu Miresicilor de pe aici, motivand de ce nu dam o suma mai mare decat cea prezentata. Am zis sa fim oameni de cuvant si pentru ei, care nu merita, ca sa nu-i lasam cu fundul in balta cu o luna inainte de nunta... ca nu le-ar fi usor. Stiu ca poate asa ar merita dar, repet, noi vrem sa le aratam ca mai exista si omenie, pe langa buzunar :) Sper sa putem cununa si oameni care sa merite cu adevarat gestul :)
Piciorus
29 May 2014, 14:35
Faceti cea mai mare greseala ca-i cununati pe acesti oameni de care nu va leaga nimic!

Voi trebuia sa deschideti o discutie in care spuneati, frumos si civilizat, tot ce va framanta. Daca ei s-ar fi obosit un pic sa raspunda nemultumirilor si mai ales daca ar fi incercat sa repare sau sa gaseasca niste solutii de compromis pentru supararile voastre, atunci as mai fi zis sa mergeti mai departe, in virtutea promisiunii. Dar voi nu ati clarificat nimic cu ei, iar mai tarziu frustrarile se vor aduna si mai mult.

Nu inteleg, cum poti crea o familie extinsa cu cineva care te dispretuieste si nu da doi bani pe tine?? In situatia descria de tine, crede-ma, NU EXISTA COMPROMIS.

Ar trebui sa ai forta sa te dezlegi de acesti indivizi. Nu stiu cand e nunta lor, dar stiu ca decat o uniune falsa si ipocrita, mai bine nimic, chit ca se produce ruptura inainte de nunta. Daca n-au stiut sa lege o relatie cu 2 oameni care depun eforturi pentru ei, crezi ca ar mai trebui sa-ti pese ce li se intampla daca nu gasesc nasi?

Unii oameni nu merita nimic pe lumea asta, crede-ma, si nu vorbesc neaparat de ei. Oricate eforturi ai face si oricate sanse le-ai da, pentru ei nu conteaza, raman la fel de rai si dificili.

Ce faci, de ce te inrudesti cu niste specimene care iti vor amari sufletul?
moni_mon_5
29 May 2014, 19:49
Din punctul meu de vedere, nu trebuie sa faceti pasul de a deveni parinti spirituali doar pentru ca v-ati dat cuvantul! Daca viitorii fini se poarta asa inca dinainte de nunta, de ce s-ar purta mai frumos dupa eveniment?
Eu zic ca o discutie deschisa cu ei ar rezolva multe, si in cazul in care nu sunteti pe aceeasi lungime de unda...fiecare cu drumul lui! A fi parinte spiritual nu inseamna sa fii cotizant la nunta si, eventual dupa, in caz de-o nevoie, ceva...mai ganditi-va, cine are caracterul de asa maniera, cu atat mai putin va intelege mesajul vostru de a arata ce-i omenia si poate o sa mai auziti si comentarii negative dupa...
Adina_22
29 May 2014, 20:05
Va pierdeti banii degeaba, dragilor. Asta e parerea generala se pare a tuturor miresicilor nu numai a mea.
Credeti ca daca le veti onora promisiunea vor sti ce-i aia omenia?
Sunteti oameni buni si nu vi se intoarce bunatatea inapoi. Ok ...sa zicem...dar macar bun-simtul sa vi se intoarca. Pot sa nu fie deloc mierosi si apropiati de voi dar macar un la multi ani pot sa zica. Si daca i-ati fi invitat la voi acasa in ziua aia, ce? nu erau obligati sa vina, puteau sa refuze frumos ca mai au treburi pt nunta de rezolvat si gata. Dar macar isi faceau datoria de a suna. De fapt daca va agreau cat de putin nici nu era o datorie....
A le fi in continuare nasi e o greseala...
Izabelutz
3 Jun 2014, 16:53
Piciorus, tu ai dreptate, chiar mare dreptate. Motivul pentru care nu am avut o discutie cu ei in care sa dam cartile pe fata a fost acela ca mireasa este insarcinata, nu se simte grozav si sincer, nu am vrut sa contribui si eu la acest disconfort. Stiu ca poate am fost (si sunt) slaba, ca am facut compromisuri iar mireasa a speculat din plin bunatatea mea, dar nu am vrut sa am pe constiinta copilasul care va sa vina si care, pana la urma, nu are nicio vina.

Nunta lor va fi peste 2 saptamani si marturisesc sincer ca daca erau cel putin 2 luni la mijloc, cred ca as fi "rupt" pisica si nu i-am mai fi cununat. Dar timpul fiind prea scurt, am zis sa fim oameni de omenie si de bun simt si sa nu-i lasam balta, ca rar in ziua de azi mai gasesti oameni care sa te ajute pe ultima suta de metri.

Dar, repet, iti dau dreptate intru totul!
Izabelutz
3 Jun 2014, 17:01
Comentarii negative am auzit inca de pe acum (ex. s-a plans unei cunostinte comune ca eu nu m-am oferit sa-i cumpar nu stiu ce bijuterie voia ea, asta fiind (in opinia ei) in atributiile nasei - ea mi-a batut apropo-uri grosolane cu privire la bijuteria respectiva, dar sincer va spun, nu am considerat ca asta intra in atributiile mele, nu mai spun ca dracia aia costa destul de mult)... dar nu le mai pun la suflet. Si tie iti dau dreptate. A fi parinte spiritual nu echivaleaza in mod obligatoriu cu a fi cotizant, si tocmai de aceea nici noi nu vom fi nasi cotizanti, ci nasi sufletisti ;;) Daca ne apreciaza asa cum suntem, bine, daca nu pricep mesajul nostru, sa fie sanatosi! Pierderea pe termen lung este a lor, nu a noastra!
Izabelutz
3 Jun 2014, 17:12
Si eu am sentimentul ca ne pierdem banii degeaba, tocmai de aceea am decis impreuna cu sotul meu sa nu renuntam la a-i cununa, dar sa reducem muuuult suma pe care doream sa le-o punem in plic initial. Ce nu stiu ei este ca daca stiau sa fie oameni cu noi (prin asta referindu-ma la a da macar o data un telefon sa intrebe: "fraierilor, ce mai faceti? sunteti bine? mai traiti?" sau un amarat de "La multi ani!"), daca nu ar fi fost asa avizi dupa bani (sau cel putin ar fi fost mai ponderati in apropo-uri si in comentariile pe care le-au facut catre diverse persoane vis-a-vis de cat ar trebui sa "cotizam"), noi am fi fost mult mai darnici cu ei si am fi facut totul cu mult drag.

Exact asta spun si eu... nici nu erau obligati sa vina la noi de ziua sotului, noi nici nu facusem o petrecere de ziua sotului, ca a picat in mijlocul saptamanii si eram amandoi varza de atata munca si numai de petrecere nu ne ardea... dar nici macar minimul "La multi ani!" intr-un SMS... sau un "La multi ani!" tardiv si baiguit cand ne-am vazut de ziua finei (pe care, asa cum v-am spus, noi am avut grija s-o felicitam, nu ne-am facut ca ploua).

Poate ca intr-adevar a le fi nasi in continuare este o greseala, dar nunta este peste putin timp, 2 saptamani, si in plus mireasa mai este si insarcinata si n-as vrea sa am pe constiinta faptul ca am supus-o unui stres care sa afecteze si micutul din burtica.
AnyTi
24 Jun 2014, 20:51
Si eu am sentimentul ca ne pierdem banii degeaba, tocmai de aceea am decis impreuna cu sotul meu sa nu renuntam la a-i cununa, dar sa reducem muuuult suma pe care doream sa le-o punem in plic initial. Ce nu stiu ei este ca daca stiau sa fie oameni cu noi (prin asta referindu-ma la a da macar o data un telefon sa intrebe: "fraierilor, ce mai faceti? sunteti bine? mai traiti?" sau un amarat de "La multi ani!"), daca nu ar fi fost asa avizi dupa bani (sau cel putin ar fi fost mai ponderati in apropo-uri si in comentariile pe care le-au facut catre diverse persoane vis-a-vis de cat ar trebui sa "cotizam"), noi am fi fost mult mai darnici cu ei si am fi facut totul cu mult drag.

Exact asta spun si eu... nici nu erau obligati sa vina la noi de ziua sotului, noi nici nu facusem o petrecere de ziua sotului, ca a picat in mijlocul saptamanii si eram amandoi varza de atata munca si numai de petrecere nu ne ardea... dar nici macar minimul "La multi ani!" intr-un SMS... sau un "La multi ani!" tardiv si baiguit cand ne-am vazut de ziua finei (pe care, asa cum v-am spus, noi am avut grija s-o felicitam, nu ne-am facut ca ploua).

Poate ca intr-adevar a le fi nasi in continuare este o greseala, dar nunta este peste putin timp, 2 saptamani, si in plus mireasa mai este si insarcinata si n-as vrea sa am pe constiinta faptul ca am supus-o unui stres care sa afecteze si micutul din burtica.

Asta spune multe lucruri bune despre voi! Sunte&#539;i ni&#537;te oameni sufleti&#537;ti. Situa&#539;ia este, într-adevãr, dificilã, dar eu sunt convinsã cã &#537;i voi ve&#539;i avea parte, într-o bunã zi, de apreciere &#537;i respect (poate nu de la ei).
Pânã la urmã au avut nunta? Cum a ie&#537;it?
alinavalentina
26 Jun 2014, 09:43
o da. eu nu am comentat aici , dar am urmarit discutiile si sunt curioasa cum a fost nunta. singura intrebare care as fi avut-o ar fi fost de unde ii cunoasteti ?
simonique08
23 Sep 2014, 20:32
Fiecare dupa posibilitati.
Pentru mine personal un minim de 35 mil ca dar de nasi ar fi necesar.
Copyright Miresici.ro © 2014
Powered by SEFArchive (Version: 0.0.2)