Despre pastile (medicamente, vitamine etc.) in timpul sarcinii (pagina 8)

CataLinaTeodora
24 Nov 2011, 19:37
scuze ca intervin, dar cam ce substante "benefice" aduce supa/ciorba? :D din ce-am invatat eu la scoala... aduce numai calorii goale, acuma daca s-au facut alte studii...
irene_gl
24 Nov 2011, 19:49
aa,eu credeam ca faci toate analizele lunar.pai si din urina,glicemie si hemoleucograma isi da seama dr de carentele din organism?ma gandeam ca faci analiza la fier,calciu,magneziu etc.

referitor la ciorba,si eu sunt mare consumatoare,si toti o considera un aliment f bun si sanatos,dar este adevarat ca de fapt e o zeama lunga fara prea mare lucru in ea,ca prin atata fierbere nu mai ramane nici mama vitaminei.e buna asa pt hidratare:D
ina26ina
24 Nov 2011, 21:42
mie mi-a spus ginecologul ca in ultimele 2 trimeste gravida pierde vitamine prin urina... de aceea se iau suplimente... cat despre analize.... pe mine inca nu m-a pus sa-mi dozez vitamine, deci nu stiu valorile... Ca, Mg sunt minerale, chiar daca ies bine, nu inseamna ca si vitaminele sunt in limite normale... acum pe bune, si-a dozat vreo una dintre voi vit A, E, C, tiamina, complexul B?
orhi_dee
24 Nov 2011, 22:47
Cata, tocmai asta am zis si eu..... ca mi-au iesit bune analizele, fara sa iau vitamine si fara sa am o alimentatie "foarte foarte sanatoasa si variata" cum zicea Irene.....
picea
24 Nov 2011, 23:06
Eu din pacate sunt deja anemica, de la inceputul sarcinii :( Medicul mi-a dat sa iau Captafer (pentru ca nu e fier, ci doar ajuta la asimilarea fierului din alimente), dar cum trebuie luat inainte de mese am renuntat, il vomitam :( Asa ca iau Maltofer (d-asta am luat si data trecuta, pana la 3 luni dupa ce am nascut). Greseala mea a fost ca nu m-am dus atunci sa repet analizele, m-am culcat pe o ureche si uite ca anemia era la locul ei.

Apropo si de acid folic, am vazut la o farmacie acid folic de 0.4 (cat e si necesarul zilnic) - 10 lei 150 de bucati.
bubulika
25 Nov 2011, 10:59
daca ai luat doar 2 sapt nu cred ca aveai cum sa te ingrasi 40 kg de la ele.poate ca mi se pare mie,poate revenirea poftei de mancare a coincis cu momentul in care am inceput sa iau natalvit.dr a zis sa mai vedem o luna,si daca ma ingras tot asa 3-4 kg ma trece pe fier si eventual inca ceva.n-as
vrea sa-l lipsesc pe bebe de vitamine, dar nici nu vreau sa ma fac cat china .
multumesc:-B
irene_gl
25 Nov 2011, 13:52
scuze daca te-am suparat,chiar nu am intentionat sa fac referire la tine>:D< imi retrag exprimarea:D
io_sweetie
25 Nov 2011, 16:14
daca stii cum sa gatesti supa nu este o zeama lunga. vezi minestrone, sctoch broth si altele. legumele nu trebuie fierte cu orele si se pot pune in orice combinatie in supa.

aici nu se dau vitamine de obicei. analize de sange se fac foarte des. se recomanda numai acid folic inainte, in timpul sarcinii si alaptarii si fier daca este cazul.
ShivaSi
25 Nov 2011, 19:16
Mi se pare mai normal decat suplimentele de vitamine. Dar e mai facil sa recomanzi 1-2-3 produse decat schimbarea alimentatiei si a stilului de viata.
Io cand am citit contraindicatiile la Vigantoletten (vit. D3) mi s-a facut parul maciuca. Drept urmare stau mai mult la soare si iau tabletele cand imi amintesc.:-"
bubulika
25 Nov 2011, 22:29
nu m-am suparat;;)
falcute
25 Nov 2011, 23:31
Ce bine imi pare ca ai scris de Vigatol.
E o moda acum in Romania sa se dea Vigatol la bebelusi numai ca sunt putine mamici care si citesc prospectul sa vada ce efecte secundare au picaturile.In plus ce ma sperie, e ca unii pediatri romani prescriu suplimentarea cu vit d3 si copiilor alaptati mixt sau cu lapte praf.Mare atentie la supradozarea vit D3 viitoare mamici si actuale mamici.Am adunat astazi cu finuta mea, un calcul sumar, cat vit D3 isi ia finutul meu din laptele praf plus suplimentul de vigatol, excluzand ceea ce se regaseste in laptele ei de san plus ceea ce sintetizeaza copilasul singurel si surpriza...se apropie vertiginos de limita superioara de 1000 iu pe zi.Nu prea inteleg dc unii medici prescriu suplimentele cu vitamine ca pe niste bomboane.Multe din ele sunt departe de a fi "ceva dulce".
On topic, in sarcina cred ca prenatalele sunt necesare din cauza ca nu intotdeauna putem sa ne luam din alimentatie cantitatea suficienta de oligoelemente, insa niste analize si urmarirea medicului se impun.
Numai bine si multa sanatate la toata lumea!
adiana
26 Nov 2011, 00:13
Nu va impartasesc parerea legata de Vigantol!
Picaturile nu au efecte secundare, decat in caz de SUPRADOZAJ, daca iei 1-2 pic/zi, nu se intampla nimic.
Dar ce se intampla, in cazul carentei: deformari ale oaselor, smasmofilie, atrofie musculare, la copii. In perioada de crestere, e nevoie de foarte multa vitamina D, iar cea din alimente nu e 100% asimilabila.
Faptul ca toti medicii pediatri administreaza Vigantol bebelusilor, iar acesta se primeste gratuit, nu inseamna ca e o moda, nici ca toti medicii sunt prosti.
Ca trebuie sa fie mamicile atente sa nu administreze mai mult de 2 pic/zi e corect, iar femeile insarcinate sa ia in urma unor analize, care au ca rezultat carenta de vit D.
ShivaSi
26 Nov 2011, 00:32
Corect insa poti face si altceva: sa stai la soare sau sa lasi copilul la soare ca sa-si sintetizeze vitamina D . Din ce am citit, sunt suficiente 2 ore pe saptamana. Mi-e greu sa cred ca inainte sa se inventeze Vigantolul copii erau toti handicapati fizic si mai mult, observ ca tot mai multi copii nu iasa afara la joaca ci stau si mosesc prin casa la frigider, televizor sau calculator.
Pe mine m-au speriat efectele excesului de vitamina D si cred totusi ca in natura se gasesc bazele sanatatii noastre, nu in scheme de marketing.

Binenteles, fiecare decide pentru sine si nu vreau sa-mi impun parerea asupra nimanui. E doar o reflectie asupra vitaminelor care mi-au fost recomandate si ce am mai citit pe net.
falcute
26 Nov 2011, 00:56
Adiana,

te rog reciteste ce am scris.Spuneam ca in conditiile in care un copil nu este alaptat exclusiv la san risti sa supradozezi f usor vit d3 , pentru ca copilul primeste supliment din mai multe surse.Nu sunt impotriva Vigatolului, poate fi util pentru copii care au inceput de rahitism si alte minuni, dar in nici un caz dat "preventiv" si ca pe bomboane la toti copii indiferent de situatie.Iar de carente..nici nu poate fi vorba, se primeste o cantitate mica de vit d3 de la laptele matern plus ceea ce sintetizam incontact cu lumina soarelui.Iar la copii alaptati artificial, laptele are deja supliementat de vit d3.Si da, supradozajul poate fi poate mai periculos decat nesuplimentarea, dupa parerea mea...dar e doar o opinie personala nu sunt de profesie medic.
;))
Numai bine si multa sanatate tuturor!
alexandrarotar
26 Nov 2011, 01:04
Eu mi-am descarcat de pe internet un ghid de nutritie integral, eliberat de Ministerul Sanatatii in parteneriat cu Unicef. Il gasit aici: http://www.unicef.ro/&files/ghid-nutritie-integral.pdf
Pe mine m-a ajutat sa inteleg multe lucruri despre vitamine si minerale, legate de alimentatie in general, alimentatia gravidei, cea din timpul alaptarii, a sugarului si a copilului mic.
io_sweetie
26 Nov 2011, 21:40
cred ca in ro totul se face in exces. am auzit si de 5 picaturi de vigantol pe zi. #-oasta poate fi si din cauza ca multi parinti tin copiii in casa daca nu sunt macar 20 C. nou nascutii trebuie tinuti in casa 3 saptamani dupa nastere conform unei doctorite de la un spital din timisoara care a facut un curs prenatal. ;))
ina26ina
27 Nov 2011, 16:41
sa stii ca se dau si 6pic/zi... din simplul motiv ca multi copii din Romania sunt hraniti incorect... gen mame care in prima luna dau lui bebe lapte de 3 ori/zi, ca doar de atatea ori mananca si ele :O si multe altele... ca urmare, copii ajung la 6 luni-1 an cu sechele de rahitism, cu capusorul deformat, cu modificari costale... daca vin la medic in primii 2 ani, poate il mai ajuta vigantolul...:-<
ionut_tuo
27 Nov 2011, 17:08
Eu mi-am descarcat de pe internet un ghid de nutritie integral, eliberat de Ministerul Sanatatii in parteneriat cu Unicef. Il gasit aici: http://www.unicef.ro/&files/ghid-nutritie-integral.pdf
Pe mine m-a ajutat sa inteleg multe lucruri despre vitamine si minerale, legate de alimentatie in general, alimentatia gravidei, cea din timpul alaptarii, a sugarului si a copilului mic.
f bun link-ul ,merci:">
picea
21 Mar 2012, 16:24
Stie cineva de ce zice pe rpospectul de la algocalmin sa nu iei in ultimul trimestru? Care-i riscul? Ma doare de innebunesc de ieri, m-am abtinut sa nu iau, dar deja am 24 de ore de durere si nu-mi trece cu altceva, Se inteteste la fiecare ora. Pana acum am luat (mai ales ca dr mi-a zis sa iau linistita), dar asa nu-mi place, mai ales ca scrie pe prospect.. La Sandra parca nu m-a mai durut in ultimul trimestru.
mihapet
21 Mar 2012, 16:28
Stie cineva de ce zice pe rpospectul de la algocalmin sa nu iei in ultimul trimestru? Care-i riscul? Ma doare de innebunesc de ieri, m-am abtinut sa nu iau, dar deja am 24 de ore de durere si nu-mi trece cu altceva, Se inteteste la fiecare ora. Pana acum am luat (mai ales ca dr mi-a zis sa iau linistita), dar asa nu-mi place, mai ales ca scrie pe prospect.. La Sandra parca nu m-a mai durut in ultimul trimestru.
Probabil trece prin placenta. Te doare capul? Mie mi-a recomandat dr in sarcina sa iau numai paracetamol simplu, nu sinus.
Iulia_
21 Mar 2012, 19:07
Stie cineva de ce zice pe rpospectul de la algocalmin sa nu iei in ultimul trimestru? Care-i riscul? Ma doare de innebunesc de ieri, m-am abtinut sa nu iau, dar deja am 24 de ore de durere si nu-mi trece cu altceva, Se inteteste la fiecare ora. Pana acum am luat (mai ales ca dr mi-a zis sa iau linistita), dar asa nu-mi place, mai ales ca scrie pe prospect.. La Sandra parca nu m-a mai durut in ultimul trimestru.

Daca scrie sa nu iei, nu lua!
Ia paracetamol, bea ceai de tei... dormi un pic.
geosim
22 Mar 2012, 09:12
offf:(...de no-spa nu-ti mai zic ca presupun ca e apa de ploaie!
In ceea ce priveste algocalminul, eu sincer n-as lua! A devenit destul de controversat. De anul asta parca se elibereaza numai pe reteta...deci clar NU
magda550
22 Mar 2012, 10:10
Ibuprofenul e mai sigur oare? Sau nu te ajuta oricum?
ingerasuoana
22 Mar 2012, 10:18
Fetelor, am si eu o intrebare.
Probleme nu am cu bebe. Am intrebat doctorul si conform analizelor de pana acum am o sarcina normala.
Dr mi-a prescris Nospa pentru contractii. Dureri ca la menstruatie am avut. Luam Nospa si aveam momente cand ma tavaleam de durere. Nu am mai luat.
Am fost ieri la consultatie si i-am zis ca am mai luat la nevoie. Si a zis ca nu, ca trebuie sa iau cel putin 2 pe zi ca la un moment dat se va deschide colul si voi avea nastere prematura.

Voi luati Nospa zi de zi? Eu nu mai vreau sa iau :((
CristinaMM
22 Mar 2012, 10:20
Poti sa iei linistita!
motocel_88
22 Mar 2012, 10:23
Eu iau acum 2 no spa /zi ,de la 5 saptamani iau . Am avut o perioada de vreo 4-5 saptamani in care luam 4/zi din 6 in 6 ore ! Rau nu are ce sa iti faca !
Iulia_
22 Mar 2012, 11:00
Ia cum iti spune medicul, nu la nevoie. No-spa-ul relaxeaza uterul si face culcusul confortabil pentru bebe. Scump nu e, rau nu face.... :)>-
girlie
22 Mar 2012, 11:21
interesant ce zici! Nu am stiut ca face culcusul mai placut :-p mie dr. mi-a spus sa iau No-spa de fiecare data cand simt contractii dar max. 3 pe zi, dar parca nu am simtit..nu stiu exact sa zic...in ultimele saptamani am o sarcina atat de usoara...am energie, nu-mi mai e greata & co, somnolenta s-a diminuat...ma simt bine!!:D si ma gandeam ca nu am de ce sa iau pastilute...fie ele chiar si no-spa...dar daca dr. zice k sunt inofensive, tu la fel...si mai zici si treaba cu "fac culcusul mai placut pt bebe"...gata, la farmacie cu mine!:)>-
picea
22 Mar 2012, 16:34
Multumesc fetelor. Nu mi-a trecut azi noapte, am sunat-o de dimineata cu noaptea-n cap sa o intreb daca pot sa il iau si a zis ca da, statul cu atata durere face mai rau. Nu am intrebat de Ibupofren (pe prospect scrie la fel ca la algocalmin - sa nu iei in ultimul trimestru), dar o sa intreb si de efecte si de el cand merg la ea in curand. Stiu ca e controversat si il am de pe reteta facuta de ea, d-asta am stat 2 zile cu durerea (acu imi pare rau ca nu l-am luat de la inceput, ca tot la el am ajuns).
Uleiul esential nu l-am incercat, nu am vazut mesajul la timp, ca il aveam in casa, spal rufe cu el:)

Sper sa nu mai am probleme pana nasc, ca-s satula de durerile astea pana peste cap. Apoi mai urmeaza o perioada de alaptare, dar atunci stiu ca pot lua Nurofen Express si-mi trece....
Arina3891
22 Mar 2012, 21:56
Antiinflamatoarele nesteroidiene cum sunt ibuprofenul, indometacinul, diclofenacul,etc. nu sunt ok pentru ca pot da inchiderea prematura a canalului arerial la fat.
picea
22 Mar 2012, 22:04
Antiinflamatoarele nesteroidiene cum sunt ibuprofenul, indometacinul, diclofenacul,etc. nu sunt ok pentru ca pot da inchiderea prematura a canalului arerial la fat.

Multumesc. Nu-i de mirare ca am scotocit tot internetul si nu am gasit nimic, e cu ceva mai mult peste nivelul meu. Crezi ca un singur algocalmin poate avea efect? Altceva mai stii in afara de leacurile babesti expuse aici+paracetamol+no-spa?
Arina3891
23 Mar 2012, 12:33
In cel mai rau caz e infarct:)>-

Picea, din cate stiu eu, Algocalminul nu e antiinflamator nesteroidian, deci la el nu stiu care e treaba:D Poate daca ai vreme sa cauti pe Pubmed articole si studii (substanta activa din el e metamizolul ).
cristinai
29 Mar 2012, 22:12
Fetelor, voi luati suplimente de fier? Mie mi-a dat medicul acum o luna si de atunci am luat in fiecare zi, cu mici exceptii cand am uitat. Saptamana asta am fost iar la control dar am uitat sa intreb daca sa mai iau in continuare sau nu. La voi cum e? Cat timp se recomanda suplimentul de fier?
magda550
29 Mar 2012, 22:27
Eu nu iau, la analizele de sange de trim 1 fierul mi-a iesit chiar un pic peste limita de sus. Iau doar magneziu si vitamine. Si acid folic :)
picea
29 Mar 2012, 22:33
Depinde de analize, daca ai sau nu nevoie. Nu e la fel pentru toata lumea. Eu am luat dupa analizele din primul trimestru si m-am oprit dupa cele din al doilea cand era ok fierul. Mai iau cate un Captafer cand imi aduc aminte. Acum sa vedem ce vor spune iar analizele de trim 3.
cristinai
29 Mar 2012, 22:35
Eu doar fier. Ce multe iei tu. Acidul folic nu se ia doar pana la 12 sapt? Mi-am facut si eu analize in trim 1, dar nu stiu daca am facut si fier sau nu. Cum se cheama analiza asta? Sau ce sa caut prin analize? E vreo prescurtare ceva sau doar fier? (:-? poate pare prosteasca intreabarea, dar nu stiu dupa ce sa ma uit)

LE: E homoglobina, nu? Mie mi-a iesit 12.5 iar intervalul este 12-16. Nu stiu daca sa iau sau nu in continuare. Abia peste o luna merg la urmatorul control.
Arina3891
29 Mar 2012, 22:50
In general fierul se ia in ultima parte a sarcinii ca sa iti faci rezerve pentru nastere. La tine, cu hemoglobina de 12,5 e foarte bine. Eu zic ca poti face pauza pana cand faci urmatoarea tura de analize (pe la 30-34 de saptamani) si atunci daca e nevoie mai poti sa iei.
magda550
29 Mar 2012, 22:51
Mai, sper sa nu le incurc acum, eu ma refeream la sideremie. Oricum, mie toate analizele mi-au iesit bine.

De acid folic imi intreb si eu de fiecare data doctorul daca sa mai iau sau nu, si mi-a zis sa iau fara grija in continuare. Asa ca ma conformez :) Il vitaminizez pe bebe. Si complexul de vitamine il iau ca sa suplimentez alimentatia. Ca a fost si iarna si legumele/fructele din sera - e discutabil ce aport de vitamine au. In fine, e o alegere destul de personala asta, nu cred ca exista reteta universala :) doctorul meu a fost pro-vitamine si am mers pe mana lui.
parys
30 Mar 2012, 10:53
Mie mi-a iesit hemoglobina 11.1 (intervalul e 12-16) si medicul mi-a dat sa iau supliment de fier Tot'Hema fiole buvabile cate 2/zi - nu pt. ca valoarea ar fi foarte scazuta, ci pt. ca e sarcina gemelara.
Si mie mi-a intrerupt acidul folic, a spus ca e suficient in Femibionul pe care il iau.

Nu mai zic de colesterolul 316 si trigliceridele 177 :-B
geosim
30 Mar 2012, 10:57
ai vreo reactie ciudata de la fier...gen constipatie?:D Mie mi-e frica de mor de fier, tocmai din cauza asta.
Luni fac si eu hemoleucograma si siderimia.....sincer sper ca ametelile mele sa fie de la dormitul pe spate...tare n-as vrea sa iau fier de pe acum[-o<
balaceanu
30 Mar 2012, 11:01
]ai vreo reactie ciudata de la fier...gen constipatie ? :DMie mi-e frica de mor de fier, tocmai din cauza asta.
Luni fac si eu hemoleucograma si siderimia.....sincer sper ca ametelile mele sa fie de la dormitul pe spate...tare n-as vrea sa iau fier de pe acum
eu in afara ca fac negru nu e nimic neschimbat de la fier.chiar ma duc de cate 2 ori pe zi:))
mi.au iesit analizele la diabet si au iesit negativ la fiecare ora.mi.am sunat sotul si i.am zis:NU AM DIABET DECI POT BAGA TOATE PROSTIILE IN MINE!=))
parys
30 Mar 2012, 11:11
ai vreo reactie ciudata de la fier...gen constipatie?:D Mie mi-e frica de mor de fier, tocmai din cauza asta.
Luni fac si eu hemoleucograma si siderimia.....sincer sper ca ametelile mele sa fie de la dormitul pe spate...tare n-as vrea sa iau fier de pe acum
De azi voi incepe sa iau fier, aseara am fost la medic si mi-a recomandat.
De fapt, cred ca luni ma duc la medicul de familie sa mi-l dea gratuit, pe aceeasi reteta cu Clexanele :D

Stiu ca de la fier pot apare dureri de burta, diaree sau constipatie - iar scaunul se coloreaza in brun spre negru. Si mie mi-e frica de constipatie, dar sper sa reglez cumva si din alimentatie: lapte cu pere, prune, miere de albine, din astea:)
CristinaMM
30 Mar 2012, 12:30
Excelent!=))=))=))=))=))
Iulia_
30 Mar 2012, 22:39
Se mai pot reactiva hemoroizii... mare atentie. 8-|
cristinai
30 Mar 2012, 22:57
Eu iau fier de o luna si nu am avut niciuna din reactiile adverse. Dureri nu am avut, cu constipatia nu am avut probleme deloc pana acum, sper sa nu am. Nu stiu cat de mult conteaza alimentatia mea, dar in fiecare dimineata beau o cana cu lapte, iar in a doua jumatate a zilei mananc cel putin doua mere. In weekend mai diversific cu banane(da, stiu ca nu ajuta la prevenirea constipatiei), portocale. :)
picea
30 Mar 2012, 23:26
Nici eu nu am avut proble,e cu constipatia nici cand luam fier, si nici nu ma straduiam sa mananc chestii laxative. Tine mult de sistemul digestiv al fiecareia.
Cris_v
30 Mar 2012, 23:28
pentru fier consumati multa nuca, migdale, caise uscate si bineinteles spanac. este varianta cea mai safe pt organism si se asimileaza cel mai bine. trebuie precizat ca semintele se mananca crude si fara a fi prajite si sarate.
picea
30 Mar 2012, 23:29
Da, sideremia e fierul, si de obicei e in legatura cu hemoglobina. In sensul ca daca hemoglobina e mica, te uiti sa vezi daca si fierul e mic si asta inseamna anemie feripiva. Nu e musai sa fie anemie cauza de lipsa de fier, nu mai stiu acum care e cealalta varianta. Oricum, am inteles ca in timpul sarcinii o usoara usoara anemie (adica hemoglobina scazuta) e normala, fara sa aibe vreo legatura cu fierul.
Acid folic am luat pana la 16 sapt la prima sarcina si pana la 18 acum. Asa mi-a zis medicul.
picea
30 Mar 2012, 23:31
Cred ca asa e ok sa mentii fierul. Daca e deja la gara valoarea nu prea mai poti sa o ridici la normal in timpul sarcinii fara suplmente :(
andradela
1 Apr 2012, 10:54
fetelor i s-a mai prescris la vreouna dintre voi arefam ovule(progesteron) pt contractii in trim2 de sarcina?? pe prospect scrie ca e voie doar in trim 1:((:((:((
Iulia_
1 Apr 2012, 13:55
Scrie asa ceva pe prospect?
Eu stiu ca e bine de luat progesteron tot timpul sarcinii.
Si orice am zice noi, nu mai bine stie medicul?:-\
Alynutza_1123
1 Apr 2012, 15:14
Fetelor, ce pot sa iau pt o durere de spate? I-am facut baie aseara fiica-mii, am stat aplecata, si cand am terminat, m-a taiat o durere, de am ramas intepenita pe moment. Am luat aseara un no-spa, dar vad ca nu cedeaza, si mai rau e ca simt cum se intareste putin si burtica din cand in cand, pt o secunda-doua:(( Eu am ramas cu ceva probleme dupa nastere la coloana...azi e duminica si nu am ce medic sa intreb.
geosim
1 Apr 2012, 16:44
eu iau si acum progesteron(utrogestan) la indicatia clara a medicului ....nu stiu de contraindicatii...
CataLinaTeodora
1 Apr 2012, 17:11
pe multe prospecte scrie ca atunci cand beneficiile sunt mai mari decat riscurile, la indicatia medicului, se pot lua medicamentele respective!
DanceMoon
1 Apr 2012, 18:22
Incearca si cu un paracetamol,am mai luat si eu cand am avut dureri de cap si de spate foarte mari,dar incearca sa nu mai faci baie fetitei fara ajutor pentru ca esti la inceputul sarcinii,iar pozitiile astea nu sunt bune deloc,evita-le pe cat posibil:),multa sanatate si ai grija de tine!
andradela
1 Apr 2012, 21:53
multumesc tuturor pentru incurajari o sa iau mai departe arefam:x
balaceanu
2 Apr 2012, 10:00
eu cand am intrebat mirata de ce mai iau dupa 12 saptamani(A ZIS CA TREBUIE PANA LA 18)a zis sa stau linistita ca nu face rau chiar daca scrie asa pe prospect si ca o sa imi mai dea si in trimestrul 3 ca sunt bune pentru a prevenii contractiile si nu mai stiu ce.vad ca a uitat pana acum sau nu stiu dar vad ca nu mi.a zis.dar nici eu nu ii mai amintesc:))
andradela
2 Apr 2012, 10:53
=))=))=)) asa asa bine faci
emma23
2 Apr 2012, 21:05
Seara buna,fetelor!O intrebare am si eu ,daca imi poate raspunde cineva:ati luat cumva Adalat in sarcina? Mie mi-a fost introdus astazi dupa 3 zile de spitalizare la Cantacuzino . Pana vineri am fost urmarita de o doctorita extraordinara la Elias care insa "m-a pasat" unui coleg de la Cantacuzino deoarece am 28 de saptamani si probabil voi naste mai devreme de 34 iar Elias-ul nu are sectie de prematuri de gr 1.
Tratamentul de la Elias consta in No-spa si Scobutil injectabil si Ginyptal pastile,dar mi-a fost inlocuit si "noul meu doctor" mi-a dat Utrogestan de 200 mg si Adalat 1/12 h,pe care nu stiu daca sa-l iau sau nu (nu am pb cu tensiunea,dansul mi-a spus ca tine loc de Ginypral dar cu beneficii mai multe si reactii adverse mai putine)....
Lolitaa
2 Apr 2012, 22:41
Am si eu o intrebare referitoare la utrogestan...eu iau doua pastile pe zi,dim si seara si folosesc ovule (arefam mai exact,dar are aceeasi substanta activa ca utrogestanul).Seara nu ma deranjeaza,dar in timpul zilei e destul de neplacut sa folosesc ovule,dar asa am vazut ca scrie in prospect.Vreau sa intreb daca ia vreo graviduta utrogestan oral.
cristinai
2 Apr 2012, 22:52
Eu stiu ca arefamul administrat oral provoaca greata, stari de rau. Scrie si in prospect. Am luat si eu la inceputul sarcinii, tot doua pe zi, dimineata si seara, dar numai intravaginal si nu m-am simtit rau de la ele. Am fost obosita in perioada aia, dar acel simptom e specific sarcinii, nu cred ca e provocat de arefam. Multa sanatate si sarcina usoara in continuare >:D<

LE: cel mai bine discuti despre medicul tau despre acest astect. Ma gandesc ca poti sa-l administrezi intravaginal.
geosim
2 Apr 2012, 22:54
mie doctorul imi specifica de fiecare data sa-l iau vaginal...ca in sarcina asa se ia:)>-
balaceanu
3 Apr 2012, 07:59
mie culmea imi spunea sa il iau oral ca isi face mai bine efectul.si eu avand serviciu si cu tura de noapte imi provoca dupa o ora de la administrare o somnolenta grava.luam una intravaginal si una oral.in functie de serviciu:))
Lolitaa
3 Apr 2012, 10:19
Da, in prospect zice ca in sarcina se ia numai vaginal. Doctorita mea mi-a spus ca pot lua si oral, dar sa fiu atenta ca da somnolenta!;;) In fine, n-ar fi asta o problema, dar vroiam sa ma asigur ca mai sunt si alte gravidute care il iau oral.
parys
3 Apr 2012, 19:56
Si eu am luat la indicatia medicului 2 capsule oral in timpul zilei (chiar daca imi dadeau somnolenta/ameteala cam jumatate de ora) si una seara la culcare intravaginal, sa se absoarba mai bine pe timpul noptii.
Cel mai bine isi face efectul daca e luata pe stomacul gol (in caz ca inghititi capsula).
Kylie
6 Apr 2012, 11:20
Sunt mai bune vitaminele prenatale sau ajunge doar acidul folic???
magda550
6 Apr 2012, 11:34
Eu am discutat cu doctorul si am decis ca vreau sa iau si vitamine. Este greu de spus daca sunt mai bune. Argumentul care m-a convins a fost ca alimentatia din ziua de azi de la oras este destul de departe de ideal in ceea ce priveste valorile nutritive si vitaminele. Asa ca, desi incerc sa mananc cat mai multe fructe si legume si alte alimente "producatoare de vitamine", iau si femibion (p-asta mi l-a recomandat doctorul) in paralel. Insa, spuneam si in alta parte, mi se pare o decizie destul de personala, nu cred ca exista alegere buna sau rea in aceasta privinta.
Kylie
6 Apr 2012, 11:55
Eu am luat multicentrum materna de la inceputul sarcinii si pana am terminat de alaptat ,cand avea bebe 10 luni,m/am simtit foarte bine bine cu ele,le luam chiar daca aveam analizele bune,la fel mi/a spus si mie legat de alimentatie.Acum la bebe 2 am inceput sa le iau iar nu/mi fac probleme daca o sa ma ingras si cat,la primul m/am ingrasat 16kg care au disparut singure pana am terminat de alaptat doar ca vorbeam intamplator cu o persoana despre sarcina si imi spunea ca ei nu i/a dat decat acid folic ca daca are toate analizele in regula de ce sa se umfle cu vitamine sa se chinuie dupa aia sa le dea jos....8-}
magda550
6 Apr 2012, 12:07
Pai dupa cum spuneam, este o alegere destul de personala. Si eu am o prietena buna care are sarcina cu 2 zie mai mica decat mine :) ea nu ia vitamine, eu da. Si ambele avem sarcini sanatoase pana acum. Cat despre kg, habar nu aveam ca poti sa te ingrasi de la vitamine :D eu am luat 2 kg si am aproape 20 sapt, deci...
Kylie
6 Apr 2012, 12:22
wowwww,2 kg la 20 de sapt....sper sa iau si eu mai putin de data asta si la primul luam mai putin dar am venit in Romania 1 luna de zile si am dat iama in prajituri si tot ce aveam eu pofta si am pus 6 kg in plus:)).Cred ca depinde mult de bagajul genetic ,sunt care se ingrasa si dupa apa indiferent ce vitamine ar lua. Pai din cate stiu eu nu te ingrasi de la vitamine doar ca iti pot creste apetitul si mananci mai mult.oricum cred ca pe langa acid folic ar mai trebui ceva vitamine in sarcina gen fier si calciu.
balaceanu
6 Apr 2012, 12:33
calciu nu e voie.ca provoaca contractii.
magda550
6 Apr 2012, 13:00
Da, de calciu stiu si eu ca nu e recomandat, Doctorul mi-a spus sa incerc sa mananc cat mai multe lactate ca sa asigur necesarul de calciu, dar sa nu iau suplimente.
mihapet
6 Apr 2012, 14:13
Eu stiam ca vitaminele din complexul B dau pofta de mancare. Aici intra si acidul folic. Dar parerea mea este ca depinde de la oranism la oranism. Eu am ramas cu surplus de kg, dar am multe prietene care au revenit la normal lin maxim 2 luni netinand nici o cura, ci pur si simplu asa au organismul. Nu asimileaza kg. Le invidiez:)):)):))
mihapet
6 Apr 2012, 14:16
Eu am luat calciu in saptamana 35 de sarcina 10 zile. adica am facut profilaxia rahitismului. Ca+D3. Dar asa e, Ca provoaca contractii. Eu am luat la indrumarea medicului. Dar ma stiu ca acele injectii care se fac pentru a provoca nasterea contin Ca, dar in doze mai mari decat o pastila de Ca
Kylie
6 Apr 2012, 15:51
asa este ,am gresit eu nu mi-am dat seama pe moment.
tonya
19 Apr 2012, 14:06
In urma rezultatelor analizelor din trim. I, la inceput dr mi-a recomandat sa iau doar acid folic si un medicament care imi scapa acum , cum se numeste, insa care previne riscul de avort, mentine sarcina, nu ca as avea sarcina cu probleme, banuiesc ca mi l-a dat preventiv, apoi din trim. II mi-a dat sa iau pe langa cele recomandate la inceput si redoxon (-vit C forte), aspenter si un complex de vitamine, minerale, oligoelemente- Elevit pronatal se numeste, in al carui componenta am vazut ca este si calciu.
Ma simt bine cu tratamentul asta, nu am avut pana acum nici un fel de problema si nici kg nu am luat in plus prea multe, desi am 20 saptamani, am luat doar 2 kg, fata de greutatea mea normala.Pot mentiona insa ca de cand am ramas insarcinata eu am slabit 1 kg.Asa ca pana sa ajung la greutatea mea normala mi-au trebuit vreo 3 luni , iar abia acum in luna a5a au aparut cele 2 kg in plus.
cristinai
19 Apr 2012, 15:52
Cam la fel am luat si eu, in trim 1 am luat acid folic si arefam ptr mentinerea sarcinii, iar acum in 2 iau un elevit si un fier pe zi. Iar legat de kg eu nu am slabit deloc la inceput, am avut aceeasi greutate pana pe la 20 sapt, insa de la 20 la 24 sapt am pus 5kg. (mie mi se par multe, dar recunosc ca mananc destul de multe dulciuri in timpul zilei la servici, parca mereu trebuie sa rontai ceva). Sa vedem de acum incolo cum va fi cu kg. :)
ShivaSi
19 Apr 2012, 16:21
Io iau doar Mg + B-uri + Acid folic, la recomandarea medicului cardiolog + Liv52 pentru sustinerea ficatului.
Mi-a mai dat medicul de familie sa iau calciu dar la analizele de sange am cerut si Ca, Mg, Fe si iesind toate bune am considerat ca-i mai bine sa-i ignor sfatul:-"
andradela
27 Apr 2012, 18:39
eu iau arefam pentru sustinere pentru ca am sangerat si am avut contractii...acum mia dat magne b6 si fero-folgamma dar de cand iau fier am o pofta de mancare incredibila:-<:-<oare daca nu mai iau:-s
nicollett
2 May 2012, 10:23
fetelor cum e cu utrogestanul asta..se ia si compensat de la medicul de familie? aveti idee?
ma bate gandul sa ma duc azi sa incerc.. ca zici ca il mananc ca pe bomboane;)asa repede se consuma! si daca am drepturi vreau sa beneficiez de ele=))

voi ce idee aveti? ce se da compensat sau gratuit in sarcina ca pastilute, vitamine,etc..
eu iau vitamine si altele in valoare de 3 mil pe luna.. si am inceput sa simt asta :))
Iulia_
2 May 2012, 10:48
Am impresia ca Arefamul se da gratuit la MF. Despre vitamine nu stiu, ca n-am intrebat si n-a sarit nici MF sa-mi dea :)
nicollett
2 May 2012, 13:44
Gata am fost ;a med. de fam.
mi-a dat utrogestan compensat pe toata luna si de fiecare data cand voi avea nevoie, daca am facut si fac dovada ca ginecologul mi-a dat sa iau progesteron (reteta de la el, scrisoare, ceva etc..cu parafa ginecologului)

vitamine nik !!si la mine la fel: toate se platesc.
CataLinaTeodora
2 May 2012, 13:50
mie nu mi-a dat medicul de familie progesteron compensat :( in galati, prima reteta o da medicul specialist...in cazul asta, ginecologul(si cum acesta din urma nu are contract cu casa de sanatate...). asa am patit si cu anticoagulantul. prima reteta mi-a dat-o hematologul.

acid folic se mai da de la medicul de familie. mie mi-a dat.
nu stiu ce mai iei tu, dar femibionul(din ce stiu eu) nu e compensat, iar de restul nici n-am mai intrebat, ca nu-s foaarte scumpe(gen aspenter, magneziu, no=spa).
nicollett
2 May 2012, 18:26
Pai chiar daca ginecologul meu nu are contract cu casa de asigurari..mie med. de fam. mi-a zis ca el are nevoie doar sa stie ca ginecologul mi-a prescris asa ceva..si imi da el compensat, ca med de fam in general au contract cu casa.
M-a pus sa aduc de la el orice reteta cu parafa ginecologului care sa contina pt mine utrogestan si aia e, el mi-o va transforma in reteta compensata:)) Incearca si tu la fel.
in rest la fel: restul vitaminelor nu se dau gratuit.
Kylie
2 May 2012, 19:07
Si mie mi-a dat sa iau doctorul multicentrum materna 1 pe zi,si progeffik 1 ovul seara( progesteron- pana la 12 saptamani),acum l-am oprit si am stat un pic cu frica,pentru ca pe prospect scria ca pot aparea sangerari cand se opreste tratamentul dar din fericire nu am avut nimic.M-am simtit bine cat timp l-am luat nu ma mai durea burta acum astept sa vad cum ma simt in continuare.Nu m-am ingrasat deloc pana acum la aproape 13 saptamani,chiar daca se pusese ceva am dat jos pentru ca am vomitat mult si pe prospect scrie ca te poti ingrasa sau poti slabi.Sa vedem de acum in colo.Sora mea la 11 saptamani a pus deja 5 kg dar ia alt tip de vitamine si tratament.
lilyblueyes
4 May 2012, 14:38
Eu am luat inca de la incepututl sarcinii un complex de vitamine, minerale si acid folic. Acum dupa ultimele analize, dr mi-a dat sa iau si un supliment de fier ca cica am o usoara anemie..
Ideea e ca pe ambele scrie a nu se depasi doza zilnica ( de una pe zi) si ambele contin acid folic si fier 200% din necasarul zilnic .. Si nush ce sa fac, daca supradozez acidul folic nu are nimic? si la fier tot la fel..
Animis
4 May 2012, 18:37
si eu aveam aceeasi problema :) ca nu cumva sa ma intoxic de la atat magneziu(3/zi) si acid folic 5 mg + elevitul(care contine si acid folic si magneziu)
mi-a zis medicul ca organismul stie sa-si ia atat cat ii trebuie, restul se elimina ;-)
si ma gandesc ca la fel este si in cazul fierului :)
>:D<
LauraLuiOda
4 May 2012, 20:59
Mie dr. de familie imi da Arefam compensat 100%. Utrogestanul, in schimb nu e compensat total, nu-mi dau seama de ce, contin acelasi progesteron.
nicollett
4 May 2012, 21:01
Salutare
Mi-au iesit azi o parte din analize.. si pana marti cand merg la medic nu stiu ce sa fac sa iau sau sa nu iau maltofer de capul meu (am mai luat acum luni cand mi-au reiesit aceelasi analize si apoi imi trecusera lipsa de fier)..ca cica am o usoara anemie din ce vad eu pe rezultate.
am citit diverse pareri, ca e bine sa iei fier sau ca nu e bine in primul trimestru(de ce , nu stiu) voi ce idee aveti?
aici doar o parte: din hemoloeucograma unde am numeroase analize d-alea sub limita..nu mult dar acolo sub.. ceva de genul:
Nr. eritrocite 3.76 ; interval: 3.8 - 4.1 *10^6/&#181;l
Hemoglobina 11 ; 11.7 - 15.5 g/dl
Hematocrit 32.9 ; 34 - 45 %
RDW-CV 15.4 ; 11.5 - 14.5 %
Frotiu sanguin : Anizocitoza eritrocitara

inca nu mi-a venit sideremia si restul de calciu,etc..

de azi m-am rebagat pe cura de fier din alimente..dar si pana azi am avut grija sa nu imi lipseasca alimentele cu fier.. off!
apricot
4 May 2012, 21:16
Din ce stiu la acidul folic surplusul se elimina. La fier cred ca trebuie sa ai grija sa nu iei mai mult decat e recomandat, sper sa nu ma insel.
cami222
9 Jul 2012, 15:15
Buna fetelor!!! nu stiu daca aici e topicul potrivit dar am si eu o intrebare. Mi-a recomandat medicul centrum Materna si am vazut ca contine 400 micrograme de acid folic (200% din DZR). Si ma intrebam e oare necesar sa iau si acid folic suplimentar.??? si am uitat sa o intreb pe doctorita poate ma ajutati voi cu un sfat!!! Stiu ca spuneau aspirantele ca nu e nici o problema daca e doza mai mare pentru ca surplusul se elimina prin urina, deci nu ar avea ce sa dauneze.
denisa86
9 Jul 2012, 15:19
presupun ca iei si acid folic separat.. stie dr? ca poate nu stie/a uitat ca ti-a dat acid folic separat.
dar da, Aspirantele ti-au spus corect, surplusul se elimina.
Ca sa stai linistita il poti suna sau intreba la urmatorul control..
dana1234
9 Jul 2012, 15:26
pai daca iei si separat renunta la el si ia doar centrum materna. 400 mcg e dzr din cate stiu eu :)
Laleluta
9 Jul 2012, 15:44
Eu iau Femibion, care contine si 400 mg acid folic dar si 200 mg (parca) de Metafolin (<forma natural&atilde; activ&atilde; a folatului care exist&atilde; în organism. De aceea, Metafolin&reg; este disponibil în mod direct la nivelul organismului, fiind mai bine metabolizat decât acidul folic>). Mie mi-a spus clar medicul sa inlocuiesc acidul folic pe care il luam in preconceptie cu Femibion. Nu e necesar sa iei supliment, parerea mea. Cand e vb de medicamente, fie ele si hidrosolubile (surplusul se elimina prin urina) nu e bine sa facem excese :):)>-
Danny26
10 Jul 2012, 11:46
Eu iau Elevit, insa o colega de serviciu a luat Centrum materna si acid folic, separat. Asa a indrumat-o pe ea medicul. Stiu ca si ea avea nelamuriri in sensul asta, dar medicul i-a spus ca surplusul se elimina. Eu nu iti spun ca asa trebuie sa faci si tu, cu siguranta va trebui sa intrebi medicul ca sa fii sigura ca faci ceea ce trebuie.
Simo25
2 Aug 2012, 23:08
Am si eu o curiozitate - sunt fete care nu au luat vitamine in timpul sarcinii? Mie mi se pare ca se cam prescriu dupa ureche (sau experienta...). Stiu ca acidul folic si fierul sunt cam nelipsite...dar restul..?
Laleluta
3 Aug 2012, 09:05
Pai complexele de vitamine pentru gravide sunt cam "standard " si contin un supliment de vitamine si minerale esentiale dezvoltarii sanatoase e copilului. Nu are dupa ce ce sa ti le prescrie inafara de preferinta medicului si experienta :-" In urma hemoleucogramei se pot descoperi insa si carente de Fe, Ca sau alte minerale si vitamine si se administreaza in acest caz supliemente care sa corecteze carenta.
claumiklos
3 Aug 2012, 09:42
buna!
eu nu am luat decat femibion1 si acid folic in trim 1,apoi mi-a dat putin magneziu ca ma durea capul destul de des si acum in trim 3 iau fier. in rest nu mi-a recomandat sa iau nimic si nici n-am luat de capul meu. acum am si eu o intrebare: si-a tratat cineva candidoza/leucoreea cu ovule? mai exact cu pimafucin?
magda550
3 Aug 2012, 09:53
Cu un singur lucru as corecta ce ai scris - vitaminele si mineralele esentiale dezvoltarii sanatoase le luam in primul rand din alimentatie :) Suplimentele de vitamine sunt recomandate in masura in care, din pacate, nu putem avea acces la o alimentatie 100% sanatoasa, nu avem o dieta asa bogata in fructe si legume cum ar trebui, si chiar si aceste fructe si legume nu mai "debordeaza" de vitamine asa cum ar trebui. Pe motivul asta unii medici aleg sa recomande suplimente de vitamine, dar bineinteles ca se poate f bine si fara ele. Si eu am luat si inca mai iau Femibion si magneziu.

Claumiklos, eu am luat ovule pt candida, dar se chemau altfel (nu mai stiu acum denumirea nici sa ma bati). Dar abia acum, spre sf trimestrului 3, pt ca devenise destul de deranjanta. Oricum am inteles ca va trebui sa o tratez cu antibiotice dupa nastere ca sa scap comlpet.
Laleluta
3 Aug 2012, 10:25
Sunt perfect de acord cu completarea ta! Intr-adevar alimentatia omului modern lasa de dorit si suplimentele de vitamine sunt benefice in aceste conditii. In ceea ce priveste posibilitatea de a duce sarcina la termen fara vitamine, sigur ca se poate! Au facut-o milioane de femei... cu toate aceste, luarea vitaminelor este o metoda relativ ieftina si usoara de a te asigura ca puiul tau are tot ce ii trebuie :)
claumiklos
3 Aug 2012, 11:16
ms magda pt raspuns. nu mai gasisem pe nimeni care sa-si fi tratat candida si ma gandeam ca sunt singura paranoica pe care o deranjeaza? :-s deci nu ti s-a intamplat nimic de la ele,nu patesc nici eu. o sarcina usoara in continuare :*
Laleluta
3 Aug 2012, 11:33
Si eu stiu ca se trateaza candida dar doar cu anumite ovule, nu cu antibiotic sau antimicotic oral. Am intrebat pt ca eu am o enervanta de candida care tot recidiveaza si o aveam si cand am ramas gravida, dar asimptomatica si imi faceam mari griji sa nu pateasca ceva bebe. Mi-a spus dr ca daca o sa apara simtome iarasi si o sa ma deranjeze o sa imi dea ovule :)
auradana
3 Aug 2012, 11:36
Eu am luat arefam intravaginal si dupa cateva sapt am facut o alergie locala groaznica. Eram in concediu si pana am ajuns la medic am oprit tratamentul si m-am spalat cu ceai de musetel. doctorul mi-a zis ca e candidoza si mi-a dat un ovul de lomexin si crema clotrimazol pt aplicare locala. Am pus ovulul si am folosit crema mai multe seri la rand dupa ce ma spalam cu ceai de musetel. la un moment dat n-am mai folosit crema si am continuat cu ceaiul. acum ma simt ok dar investigatii mai amanuntite voi face dupa nastere. acum iau arefamul pe cale orala si am cateva reactii adv. gen somnolenta si ameteala dar nici nu se compara cu sit precedenta.
claumiklos
3 Aug 2012, 12:09
si eu am evitat la inceput sa-mi tratez candidoza cu ovulele prescrise si am inceput cu spalaturi (2-3/zi) cu apa calduta cu bicarbonat. intr-adevar mi-a trecut parca dupa 2 zile,dar deja a 3a zi deja am revenit de unde am plecat. si ma enerveaza la culme...discreetul si ora. nici acum nu scap de absorbante? #-omi-am cumparat tratamentul prescris pimafucin ovule 3zile si apoi fluomizin inca 10 zile. mi-a spus dr ca sunt cele mai slabe si sa le iau linistita. am mai cerut parerea unui alt ginecolog,raspunsul fiind ca tratamentul e corect,de obicei ciupercile astea in sarcina nu se trateaza(pt ca sunt normale) ,doar daca deranjeaza. si pe mine una ma deranjeaza!
magda550
3 Aug 2012, 15:52
Asa, mi-am adus aminte ca am vazut postul de mai sus, Lomexin am luat si eu, doua ovule :) Si inainte de asta am tratat-o local cu Canesten. Nici eu nu as fi aplicat tratament daca nu devenea simptomatica, mancarimi si chiar usturimi. Acum pare sa fie OK, sa vedem :)
tonya
3 Aug 2012, 15:53
Am luat si eu arefam din primul trimestru pana la mijlocul celui de-al doilea, insa mie mi l-a prescris pt mentinerea sarcinii. Trebuia sa iau dimineata intravaginal si seara pe cale orala pt ca produce somnolenta si stari de ameteala, in modul asta nu am avut in perioada aia nici o pb cu insomniile.;-)
Candida mi-a fost tratata inainte sa raman insarcinata si nu a recidivat in timpul sarcinii. La inceputul trim. 2 am avut pb cu E coli si atunci mi-a prescris 10 pastilute antibiotic si am trecut si peste pb aia. Desi stiam ca nu se ia in timpul sarcinii, doctorul mi-a spus ca ce mi-a dat el nu-mi va afecta bebele. In ecografii si tot ce mi-a facut de atunci pana acum nu s-a vazut ca ar fi fost cumva afectat bebele, toate analizele mi-au iesit bine.
Simo25
3 Aug 2012, 23:46
Am auzit la un moment dat de la o doctorita ca e mai sanatos sa iti iei vitaminele din hrana si nu din pastile pentru ca asa nu ies bebelusii pufosi :) Nu stiu cata dreptate are, insa mi s-a parut interesanta observatia ei.
juillet
11 Oct 2012, 20:04
Fetelor am si eu o nelamurire.
Sunt si eu o aspiranta la bebe....de vreo doua luni incercam. Mai asteptam putin si daca nu iese nimic am sa merg sa imi fac o monitorizare de ovulatie. Mi-am facut toate analizele pentru bebe si totul este ok. Doctora mea mi-a dat sa iau suplimente prenatale Femibion inainte de bebe. Intrebarea mea este.....eu iau deja de 2 luni aceste pastile, daca eu nu raman nici luna asta....oare cat timp sa le mai iau? Imi este teama de vreo posibila reactie adversa, sa nu fie un exces de vitamine. Voi cum ati procedat?
girlme
11 Oct 2012, 20:59
Femibion ul e bun si nu are efecte adverse.iti face doar bine.eu am luat aproape un an pana sa fiu insarcinata si sa vezi ce unghii si ce par frumos am de la el..
juillet
11 Oct 2012, 21:11
Iti multumesc pentru raspuns.....m-am linistit atunci :)
antonianoe
12 Oct 2012, 08:35
Eu am luat Femibion pe sarcina pana acum si din luna a 6a trec pe Elevit. Femibionul este excelent si nu cred sa aiba efecte adverse. La mine nu e fost nici cu pofta de mancare mare, din contra mi-a reglat o anemie survenita inainte sa raman gravida. Sincer eu cred ca ar trebui sa mai aveti rabdare. Noi am mers la dr dupa vreo 5 luni de incercari si mi-a spus ca abia dupa 1 an sa cautam sa facem mai multe investigatii. 2 luni mi se pare putin.
Bafta multa!
juillet
12 Oct 2012, 10:26
Multumesc pentru raspuns....Luna asta v-a fi a treia de incercari. Daca nu raman insarcinata, ma voi duce luna viitoare sa imi fac doar o monitorizare de ovulatie. Si asta pentru ca stiu ca am ovare polichistice si acum un an am mai avut o tentativa de incercari si nimic. Nu disper, sunt optimista....dar o monitorizare nu strica, mai ales ca am si 32 de ani si se zice ca dupa 30 mai sunt si cicluri anovulatorii, dar nu este o regula.
LemonTea
12 Oct 2012, 13:18
Medicul mi-a recomandat sa iau doar fier, dar am uitat sa intreb de care. Marca/cantitate, daca are vreo importanta. O sa intreb data viitoare.
Voi cum luati?
Laleluta
12 Oct 2012, 13:49
Pot sa te intreb de ce ai trecut pe Elevit? :-\
Lorelayamb
12 Oct 2012, 14:09
Mie mi-a recomandat medicul sa inlocuiesc acidul folic cu tardyferon dupa saptamana 16 de sarcina, o pastiluta dimineata pe stomacul gol.
zorzonica
12 Oct 2012, 14:13
Eu iau ferro-folgama 3 pastile pe zi si cate o fiola de tot'hemma. Inainte luam doar pastilele dar de cand mi-a iesit la analize ca sunt anemica, mi-a dat si fiola si captafer pentru o mai buna absorbtie in organism.
LemonTea
12 Oct 2012, 14:14
Multumesc frumos de raspunsuri.
Tardyferon pare ca e ceea ce-mi trebuie si mie.
Tu ai avut ceva carente de fier sau l-a prescris preventiv? Eu stau bine cu analizele, dar mi-a spus ca trebuie sa aiba bebe de unde sa-si ia fierul si sa nu ne trezim mai tarziu cu o anemie.
antonianoe
12 Oct 2012, 14:24
Cu placere, oricand! Cunosc pe cineva care are 34ani si ovare polichistice.a mers pe la doctori, a dat in depresie iar in final a mers la un dr homeopat.dupa 2 luni a ramas gravida. iti spun sincer ca am rugat-o sa-mi dea si mie reteta, desi eu nu am caracteristicile ei - in legatura cu ovarele si varsta - si am luat la analizat toate produsele prescrise. nu erau multe iar dintre toate m-am hotarat sa cumpar tinctura de mladite de zmeur. la o luna dupa luat tinctura eram gravida. nu stiu daca a fost din cauza tincturii sau ca am fost mult mai relaxati amandoi, insa am recomandat-o de atunci ori de cate ori am auzit pe cineva care dorea sa ramana gravida. Iti doresc mult succes oricum te-ai hotarai sa procedezi si cand primesti veastea vea mare, da-ne un semn!<:-P
nicollett
13 Oct 2012, 11:28
Vreau si eu sa stiu cum scap de usturimea fundului :)) sa nu radeti de mine..dar am inceput fierul de o luna de zile : tardiferon fol iau si e grava treaba: m-am constipat..apoi am reusit sa ma reglez (cu kiwi si pere mancate seara inainte de culcare) insa acum desi nu mai sunt constipata, de fiecare data cand 'ies' afara ma ustura fundul si sangerez..deci clar am hemoroizi sau fisura anala...una din 2 :)ma dau cuncrema de galbenele acum.dar nu prea vad efecte...cu ce sa ma dau oare sa nu fie contraindicat... dr. meu zice ca lasa ca nu e nik grav...sa stau asa ca mai am nitel..dar cred ca nici eu nu am insistat ca e naspa..ca asa poate imi zicea de vreoceva..offf...s-a confruntat vreuna cu asa ceva?
alinanicoleta
13 Oct 2012, 12:21
incearca si bai cu ceai de musetel...
ceaiul de musetel este bun si in constipatie
Lolitaa
13 Oct 2012, 12:24
N-am avut probleme de genul,dar cred ca Bepanthen te-ar ajuta in cazul in care sunt leziuni externe.Pt hemoroizii interni nu ai ce face deocamdata,se retrag ei dupa nastere.
ana_so
13 Oct 2012, 12:40
Eu iau maltofer fol 1 zi pana dupa nastere:) asta contine fier si acid folic.
Lorelayamb
22 Oct 2012, 16:00
Fetelor voua va recomandat doctorul sa faceti vaccinul antitetanos in trimestrul 3 de sarcina?
Mi-a zis dr. de familie ca ar trebui sa il fac ...nu stiu de ce dar nu sunt prea incantata de idee
crisass
22 Oct 2012, 16:06
Nu,nu mi-a zis nimic de asta nici medicul gine nici dr de familie.
alinanicoleta
22 Oct 2012, 16:10
eu am facut si chiar doua au fost. Una pe la 34 de sap si una la 36 ceva de genu sau 35 cu 37... nu mai stiu exact.
Aceste vaccine intra in schema pe care o au ei.
antonianoe
22 Oct 2012, 16:10
Sigur. Asa mi-a recomandat dr...desi cum ma plangeam pe aici nu sunt prea multumita. Mi-a crescut apetitul enorm.... Cu Femibion nu am simtit asta...
Oricum il iau o zi da, una nu. Asa m-am decis ptr ca am observat ca prea imi crescuse pofta de mancare..
Lorelayamb
22 Oct 2012, 16:12
Zicea ca ar fi pentru a preveni infectiile ce ar putea interveni la nastere...si daca nu sunt deacord cu antitetanusul sa fac o cerere pe propria mea raspundere...:-\
alinanicoleta
22 Oct 2012, 16:15
eu ti-as recomanda sa il faci. Am avut probleme dupa ce am nascut gen hemoragie interna etc... daca nu faceam... sigur aveam si infectie... am ajuns in convulsii in spital...
zorzonica
22 Oct 2012, 19:07
Ginecologul a spus ca daca medicul de familie mi-l recomanda, atunci sa il fac. Si chiar azi am fost la medicul de familie si mi-a spus ca luna viitoare mi-l face.
crisass
22 Oct 2012, 20:14
O sa intreb si eu med de fam cand ma duc...
LemonTea
22 Oct 2012, 22:13
Eu stiam ca in general ginecologul are cel mai important cuvant de spus in sarcina, nu medicul de familie.

Pe mine m-a intrebat medicul de familie la prima sarcina daca il fac si i-am spus ca nu. Nici ginecologul nu mi l-a recomandat. Totusi, nu nastem in jungla...
Laleluta
23 Oct 2012, 11:36
Eu stiam ca in general ginecologul are cel mai important cuvant de spus in sarcina, nu medicul de familie.

Pe mine m-a intrebat medicul de familie la prima sarcina daca il fac si i-am spus ca nu. Nici ginecologul nu mi l-a recomandat. Totusi, nu nastem in jungla ...
Tind sa fiu de acord cu tine... Ma sperie cand aud ca se recomanda anti-tetanicul in sarcina ca sa nu faci infectii!!! Pai nu sunt strerile toate? Ca doar nu suntem in 1800...:-?
Lorelayamb
23 Oct 2012, 12:23
Asa zic si eu ..o sa vorbesc si cu dr. ginecolog sa aud si opinia lui.
zorzonica
23 Oct 2012, 19:29
El a spus asa pentru ca nu este nici pro nici contra vaccinului. Si teoretic sunt sterile toate, dar practic.....deaia ies unele mamici cu stafilococi aurii de acolo, sau cu mai stiu eu ce. Dar fiecare persona face cum crede si cum ii recomanda medicul.
Anyka
23 Oct 2012, 19:57
eu zic sa nu te ingrojorezi. eu am stat cu iubitu 4 ani si s-a hotarit repede intr-o luna s afaca nunta, unii barbati se tem mai tare de evenimentul propriu zis, de pregatiri sau la unii pur si simplu le trebuie un ajutor pentru a se hotari
Anyka
25 Oct 2012, 20:21
buna fetelor, am facut testul recent si a iesit pozitiv, la medic inca nu am fost iar nasa mi-a recomandat sa iau acid folic.. voi ce pareri aveti si ce stiti desppre acest acid?!
zorzonica
25 Oct 2012, 20:32
Acidul folic se poate lua inca din faza de preconceptie si este foarte important pentru dezvoltarea bebelusului. Prin administrarea lui se reduce semnificativ riscul ca bebe sa aiba defecte neurale. Poti sa iei separat doar acid folic sau vitamine pentru femeile insarcinate care sa contina si acid folic.
crisass
25 Oct 2012, 22:09
Eu am luat acid folic pe parcurul perioadei de preconceptie,adica vreo 2 ani si ceva..iar in sarcina in primele 3 luni,este f bun pt bebe,dupa care am trecut la vitamine. Nu are ce sa iti faca rau,din contra.
b_ralu_83
25 Oct 2012, 23:02
Felicitari pt sarcina!

Eu inainte de sarcina nu am luat, insa de la primul control (saptamana 6), dr mi-a recomandat sa iau pe tot parcursul sarcinii. Deci poti lua linistita, din ce am citit eu orice dr il recomanda, ba mai mult pe cutie scrie ca e pt sarcini.
Anyka
25 Oct 2012, 23:34
multumesc pentru raspunsuri, merg maine la farmacie si il iau si imi fac si o programare la medicul meu sa vad el ce imi va spune, eu de felu meu sunt si slabuta, am 42 kg si cred ca ma va incarca cu vitamine
myky_scumpik
25 Oct 2012, 23:58
Nu are ce sa iti faca rau ci doar bine ...si eu am luat acid folic si sincera sa fiu nu stiu vreo mamik care sa nu fi luat acid folic .. e ff bun ptr bebe
deliamm
26 Oct 2012, 11:10
Eu iau acid folic 5 mg/zi de la inceputul anului, la recomandarea medicului.
Felicitari pentru sarcina!
alexutza_23
26 Oct 2012, 11:11
Eu iau si acum Acid folic pe langa vitamine...credeti ca ar trebui sa renunt la el?
crisass
26 Oct 2012, 11:20
Eu iau si acum Acid folic pe langa vitamine...credeti ca ar trebui sa renunt la el?

Trebuie sa intrebi dr. el tb sa iti spuna ce iei si ce iti da mai departe.
alexutza_23
26 Oct 2012, 11:24
Pai de luna trecuta mi-a dat Acidul, cu toate ca eu il iau din sept anul trecut de cand ne-am apucat de bebelit...si luna asta nu mi-a mai zis nimic, dar nici eu nu am mai intrebat-o...oricum, rau nu cred ca face...doar ca am citit, tot pe aici parca, sper sa nu gresesc, ca s-ar putea sa ingrase....eu oricum mananc ca sparta...;;)
antonianoe
26 Oct 2012, 11:27
Mie nu mi-a dat deloc. Mi-a dat Femibion, iar din luna a 6-a am luat Elevit. Ambele contin acid folic.
crisass
26 Oct 2012, 11:30
Pai de luna trecuta mi-a dat Acidul, cu toate ca eu il iau din sept anul trecut de cand ne-am apucat de bebelit...si luna asta nu mi-a mai zis nimic, dar nici eu nu am mai intrebat-o...oricum, rau nu cred ca face...doar ca am citit, tot pe aici parca, sper sa nu gresesc, ca s-ar putea sa ingrase....eu oricum mananc ca sparta...;;)

Nu cred ca ingrasa acidul folic,cand te mai duci la dr intreab-o,poate ea a uitat:)
crisass
26 Oct 2012, 11:31
Pai femibionul stiu ca e cam = cu acidul folic,adica contine AF. Si am auzit ca e mai bun.
antonianoe
26 Oct 2012, 11:33
Da, asa am scris si eu. Atat Femibionul cat si Elevitul contin, pe langa multe altele (vitamine,minerale etc) si acid folic. ;;)
alexutza_23
26 Oct 2012, 11:38
Si vit care le iau eu contin Acid folic, dar o cantitate mai mica...
ana_so
26 Oct 2012, 12:08
Pai de luna trecuta mi-a dat Acidul, cu toate ca eu il iau din sept anul trecut de cand ne-am apucat de bebelit...si luna asta nu mi-a mai zis nimic, dar nici eu nu am mai intrebat-o...oricum, rau nu cred ca face...doar ca am citit, tot pe aici parca, sper sa nu gresesc, ca s-ar putea sa ingrase....eu oricum mananc ca sparta...;;)

Eu am luat acid folic dinainte sa raman gravi si am continuat pana la 14 sapt dupa aceea am inceput sa iau maltofer fol care contine si acid folic. De ingrasat nu am auzit dar tot ce e posibil :)
antonianoe
26 Oct 2012, 12:14
Si vit care le iau eu contin Acid folic, dar o cantitate mai mica...
Foarte bine atunci! Nu stiu, la mine se pare ca dr a considerat ca e suficient asa. De la caz la caz..stii cum e.:>
zorzonica
26 Oct 2012, 12:43
Pai de luna trecuta mi-a dat Acidul, cu toate ca eu il iau din sept anul trecut de cand ne-am apucat de bebelit...si luna asta nu mi-a mai zis nimic, dar nici eu nu am mai intrebat-o...oricum, rau nu cred ca face...doar ca am citit, tot pe aici parca, sper sa nu gresesc, ca s-ar putea sa ingrase....eu oricum mananc ca sparta...;;)

Nu ingrasa, doar mancatul in exces ingrasa! Si orice exces de acid folic se elimina prin urina. Organismul ia cat are nevoie.
alexutza_23
26 Oct 2012, 14:03
Nici eu nu eram sigura, doar am auzit..:))
Eu mananc cam de 4 ori pe zi...oare de asta m-am ingrasat vreo 7 kg pana acum? ;;)
Stiam si eu ca se elimina excesul si de asta am zis ca mai bine sa iau ca sa fie decat sa duc lipsa.:>
zorzonica
26 Oct 2012, 14:06
Nici eu nu eram sigura, doar am auzit..:))
Eu mananc cam de 4 ori pe zi...oare de asta m-am ingrasat vreo 7 kg pana acum? ;;)
Stiam si eu ca se elimina excesul si de asta am zis ca mai bine sa iau ca sa fie decat sa duc lipsa.:>


Cred ca tine de organismul fiecarei persoane. Eu in ultima vreme am inceput sa mananc destul de mult dar totusi kilogramele nu se pun cu viteza la care ma asteptam eu. Poate mai tarziu nu o sa mai acumulezi kilograme, sunt perioade si perioade.
alexutza_23
26 Oct 2012, 14:06
Am luat si eu o luna Maltofer, dar le-am terminat si cand am mers la control am intrebat-o daca sa iau in continuare si a zis ca nu, sa mai fac o pauza...dar de Acid folic am uitat sa o intreb....ca eram asa ametita si pe alta lume, parca, pt ca ne-a zis ca vom avea flacau....cu toate ca recunosc, ne-am fi dorit mai mult fetitza...dar acum, m-am obisnuit cu ideea si sunt mandra ca are mama un fecior....:>
alexutza_23
26 Oct 2012, 14:10
Asa este! Voi vedea mai incolo ce va fi! Oricum, important este bebe...nu conteaza kg.:*
clau_roz
26 Oct 2012, 14:53
Eu am luat acid folic de la 6w si mi-a recomandat pana la 16-20w doctora..vitamine nu iau..eu n-am auzit sa ingrase si nici n-am vazut pe mine...in primul trimestru chiar aveam o foame..si am mancat mai mult ca de obicei dar pana la 23w nu raportez decat +4kg..deci depinde ff mult de organismul fiecareia cat luam in sarcina..
Anyka
26 Oct 2012, 15:29
Multumesc Mult!! <:-P<:-P
ana_so
26 Oct 2012, 15:55
Am luat si eu o luna Maltofer, dar le-am terminat si cand am mers la control am intrebat-o daca sa iau in continuare si a zis ca nu, sa mai fac o pauza...dar de Acid folic am uitat sa o intreb....ca eram asa ametita si pe alta lume, parca, pt ca ne-a zis ca vom avea flacau....cu toate ca recunosc, ne-am fi dorit mai mult fetitza...dar acum, m-am obisnuit cu ideea si sunt mandra ca are mama un fecior....:>

Eu iau maltofer pentru anemie si cand am intrebat dupa cura de 3 luni dr mea mia zis sa iau pana dupa ce nasc inca o luna. :) Multumesc lu DD la analizele de trim 3 la sange nu mia mai iesit anemie <:-P dar le iau in continuare sa aiba pitica de unde sa isi ia fier si tot ce are ea nevoie.
alexutza_23
26 Oct 2012, 16:05
Eu am probleme cu calcemia...imi este putin mica...asa am avut-o tot timpul, asa este si acum.
Cryss-tina
26 Oct 2012, 20:24
Eu am probleme cu calcemia...imi este putin mica...asa am avut-o tot timpul, asa este si acum.
Cel mai bun pt a suplimenta nevoile de calciu din organism este susanul cu miere,daca poti sa-l mananci!Eu nu prea pot pt ca bobocelul meu nu vrea dulce :)
Cryss-tina
26 Oct 2012, 20:30
Nici eu nu eram sigura, doar am auzit..:))
Eu mananc cam de 4 ori pe zi...oare de asta m-am ingrasat vreo 7 kg pana acum? ;;)
Stiam si eu ca se elimina excesul si de asta am zis ca mai bine sa iau ca sa fie decat sa duc lipsa.:>

:O Aoleu Alexuta,eu cat am sa ma fac? ;)) ca mananc din 2 in 2 ore...mai rau ca si bebelusii..=P~.si noaptea o data...(pana acum am luat in greutate 4kg)
dar abea incep cu vitaminele,pana acum le-am luat doar din fructe si legume,apropo de asta consumati pomelo este f bogat in acid folic,dar si in vitamina C si multe vitamine din complexul B,precum si o multime de minerale!!!
violetza
26 Oct 2012, 20:39
Maine procur si eu acid folic, pe timpul sarcinii cu A. am luat de la bun inceput, si asa vreau sa fac si acum
alexutza_23
26 Oct 2012, 21:10
Felicitari, Vio!!! :* Vine si bebe 2? Ce frumos!!!!
Sarcina usoara si la termen!!!! :*
alexutza_23
26 Oct 2012, 21:12
Eu am luat vitamine de a 2-a zi de la testul poz si am avut si am o pofta de mancare!!! :>
Super ca pomelo este bun...eu il ador!!!;))
alexutza_23
26 Oct 2012, 21:13
Chiar nu stiam...eu mananc dulce, numai ca nu ma dau in vant dupa mierea de albine...si nici susanul nu-mi prea place...(:|
violetza
26 Oct 2012, 21:14
Felicitari, Vio!!! :* Vine si bebe 2? Ce frumos!!!!
Sarcina usoara si la termen!!!! :*


Multumesc, Alex!:*. Da, se pare ca vine bebe2!

Te felicit si aici pt flacau, sa creasca mare si sanatos si sa stea in burtica la mami pan' la termen >:D<!
alexutza_23
27 Oct 2012, 11:31
Multumesc mult! :*
Sa aveti grija de voi!!! :* :*:*
catalina_oana
2 Nov 2012, 15:13
oare daca iau Elevit (are 0,8 mg acid folic) trebuie sa mai iau si separat?
violetza
2 Nov 2012, 15:16
Eu zic sa iti intrebi medicul, totusi dupa parerea mea nu ar trebui sa iei separat, avand in vedere ca (,) contine si acid folic.
alexutza_23
2 Nov 2012, 15:30
Din cate stiu eu, surplusul se elimina prin urina si nu are ca sa-ti faca rau....eu si acum iau Acid folic si vitamine NatalVit...si normal, contin si ele Acid.
catalina_oana
2 Nov 2012, 15:35
Deocamdata nu am un medic stabil de aceea intrebam si pe aici fetele. Voiam sa stiu ce gramaj are o pastila de acid folic? fetele care iau separat ma puteti ajuta?
violetza
2 Nov 2012, 15:38
Eu iau 0.5 mg.
catalina_oana
2 Nov 2012, 15:49
Deci 0.8 mg ar trebui sa fie suficient si la mine :-\
alexutza_23
2 Nov 2012, 15:50
Eu iau de la Zentiva de 5 mg.
girlme
2 Nov 2012, 16:20
eu am luat si separat.
deliamm
2 Nov 2012, 16:53
Eu iau si Elevit si Acid folic de 5 mg. Asa mi-a zis doctorul, asa fac ca-s fata ascultatoare ;)) surplusul stiu ca se elimina prin urina, asa ca nu au ce rau sa faca cele 0,8 mg din Elevit.
antonianoe
18 Nov 2012, 10:15
Eu am fost vineri la medicul de familie si mi-a dat asa:
-acid folic 5mg - cate una/zi;
-vitamina D2 - idem si
-feretab - idem.
Toate astea pe langa Elevit, care il iau din luna a 6-a.
Mi-a zis ca insista mult pe acidul folic, ca sa-l iau ptr ca e esential pe sarcina.S-a uitat in prospectul Elevitului si mi-a zis ca nu e suficienta doza de acolo..;;)
antonianoe
18 Nov 2012, 11:26
Da.Eu m-am hotarat sa-l fac.Mi l-a recomandat atat dr de familie cat si gine la 32 de sapt.
mirela_mir
18 Nov 2012, 11:52
Da.Eu m-am hotarat sa-l fac.Mi l-a recomandat atat dr de familie cat si gine la 32 de sapt.

eu chiar nu inteleg de ce sa-l faci;care este explicatia medicilor? vaccinul antitetanos contine anticorpi antitoxina tetanica,clostridium tetanii,bacteria care cauzeaza tetanosul este un anaerob raspandit in sol,deci ar insemna ca instrumentarul sa fie murdar de ...pamant?
antonianoe
18 Nov 2012, 14:12
Eu voi face cezariana si nasc in maternitatea de stat, unde nu sunt cele mai igienice conditii, din pacate...Din aceste motive.
antonianoe
18 Nov 2012, 14:59
Fetelor, care luati fier, am o nelamurire. Mie mi-a recomandat dr de fam sa iau Fier, chiar daca iau si Elevit. Dar citind putin am gasit ca e recomandata doza zilnica 30mg de fier, iar Elevitul are 60mg... Atunci eu de ce sa mai iau suplimentar Elevitului?:-\
Voi luati si vitamine si fier?
Geanina82
18 Nov 2012, 16:03
Fetelor, care luati fier, am o nelamurire. Mie mi-a recomandat dr de fam sa iau Fier, chiar daca iau si Elevit. Dar citind putin am gasit ca e recomandata doza zilnica 30mg de fier, iar Elevitul are 60mg... Atunci eu de ce sa mai iau suplimentar Elevitului?:-\
Voi luati si vitamine si fier?



iei fier numai daca iti recomanda ginecologul in urma unor analize la care se descopera o anemie, nu asa dupa ureche cum zice medicul de familie... :)>-
antonianoe
18 Nov 2012, 17:32
Da..gine mi-a dat doar Elevit. Ptr analiza de sange (si anemie) merg sapt asta.Daca totul imi iese ok nu mai suplimentez cu Fier. Ms !;;)
Cryss-tina
18 Nov 2012, 17:43
Buna burtici!si mie mia recomandat gine a mea elevit,dar nu lam luat pt ca accentueaza starile de greata asa ca din proprie initiativa am luat Natalvit cu care ma inteleg excelent,dar aveti grija sa luati vitaminele cu multa apa(eu beau un pahar).:*:*:*
antonianoe
18 Nov 2012, 17:56
Cred ca l-ai luat dimineata,nu?Asa am avut si eu greata in primul trim cand le luam dimineata. dar am schimbat momentul , dupa-amiaza, si de atunci n-am mai avut probleme.
tudma
19 Nov 2012, 09:35
Si mie mi s-a intamplat in primul trim cand am luat Elevit dimineata sa-mi dea greata (in situatia in care eu nu aveam stari de greata doar daca nu mancam atunci cand imi era foame). Am facut pauza o sapt, dupa care am inceput sa-l iau dupa masa de pranz si totul a fost ok.
alexutza_23
19 Nov 2012, 15:03
Si eu iau NatalVit cam de vreo 2 luni tot cu multa apa si ma simt bine...l-a inceputul sarcinii am luat si eu Elevit dupa micul dejun...greata am avut, nu stiu daca de la pastile sau nu, si de varsat varsam doar dimineata pe la 5-6...deci, cu mult inainte sa iau pastiluta de Elevit.
just_alinutzaa
22 Nov 2012, 19:03
Bb meu este un mic punctulet, iar dr ginecolog mi-a prescris elevit, acid folic si utrogestan!
ana_so
22 Nov 2012, 19:22
Te felicit si aici pentru mica minune, da sunt foarte bune pastilele prescrise de dr iale cu incredere :) si eu am luat acid folic dinainte de a ramana insarcina, utrogestan si in loc de elevit mie dr mia dat sa iau maltofer pentru ca mia iesit in urma analizelor o anemie usoara.
just_alinutzaa
23 Nov 2012, 13:57
Mersi....:">:x!! Sper sa nu fie probleme, saptamana viitoare merg la dr pentru primele analize!
Simo25
25 Nov 2012, 13:29
Fetelor aveti careva experienta cu Nifedipin in timpul sarcinii?
Anastacia
8 Apr 2013, 14:57
Dragi mamici ce medicatie ati primit la inceput de sarcina ?mie mi-a dat dr.acid folic,magneziu si arefam de 200.Voi luati si ceva vitamine ?
eti
8 Apr 2013, 15:18
Mi-e la 5 w jumate mi-a dat numai acid folic. Merg azi la control 8 W si o sa vad ce mai zice, o sa-l intreb de vitamine prenatale.
ralukada
8 Apr 2013, 15:35
eu am primit arefam 200 (pe cale orala, seara), ogestan si natalvit.
GoGo_82
8 Apr 2013, 15:58
si eu tot acid folic iau si atat... a zis ca din trimestul 2 daca va fi nevoie voi lua si ceva vitamnine... saptamana asta maxim saptamana viitoare merg iar la medicul meu (in functie de cum vine rezultatul de la DT) si vom vedea ce mai zice...
eti
8 Apr 2013, 16:07
Depinde si de fiecare medic si de fiecare pacient in parte.
Eu am facut si analize in preconceptie, cele generale (hemoleucograma, calciu, fier...) si toate au iesit ca la carte.
Cand mi-a zis medicul de acid folic, i-am zis ca iau deja si daca sa iau de 5 mg sau mai putin (eu luam o tableta impartita in 3), a zis ca de 5 ca asa au stabilit americanii si asta e schema de tratament, dar ei (americanii) mananca numai la fast food si normal ca nu au aport si din alimentatie cum avem noi.
GoGo_82
8 Apr 2013, 16:10
hm... eu iau folidex 400 microgrammi... asta mi-a zis mie medicul sa iau... asta iau... aaaa si mi-a mai dat si buscopan (2/zi) ca mi se intareste repede burtica si ma doare...
si normal ca depinde de fiecare pacient in parte!!!
danaulescu
8 Apr 2013, 16:26
incercati si cu ulei de catina de la hofigal,ajuta si mamica si bebeul!
elisa1524
8 Apr 2013, 16:26
Nu conteaza daca iei o doza mai mare de acid folic fiindca surplusul se elimina prin urina. Eu iau acid folic de 3 ani, din preconceptie si pana cand nasc trebuie sa il iau fiindca am trombofilie, dar ginecologul mi-a zis ca ea recomanda acidul folic pana dupa nastere.
catalina_oana
8 Apr 2013, 18:33
eu iau de la 7 saptamani vitamine prenatale elevit si am luat cate doua pastile de utrogestan/zi pana in luna a 3-a.
izabelle
8 Apr 2013, 18:44
fetelor, mi-am facut si eu niste analize uzuale nu prea mi-a iesit bn urina, mi-a dat dr urial sirop mi-a zis ca e permis in sarcina ca e pe baza de plante
eti
8 Apr 2013, 18:52
Am fost azi la medic si am intrebat si de vitamine prenatale si a zis ca daca mananc sanatos si ce mi-a zis el (spanac, urzici, lactate multe, oua, peste, carne de vita, legume, fructe, etc, fara multe grasimi, dulciuri, prajeli, bla bla), nu e cazul sa iau si altceva (deocamdata), ca analizele mi-s bune. Normal acidul folic ramane in schema.
cristina_ct
9 Apr 2013, 09:15
nici mie nu mi-a iesit prea bine urina...asta din cauza ca nu beam apa suficienta..dar nu mi-a mai dat nimic.Dar daca ti-a dat dr gineco ,ai incredere ,zic eu :D
izabelle
9 Apr 2013, 13:34
dr de fam mi-a dat , la sf lunii ajung la dr ginecolog
andrada85
10 Apr 2013, 21:14
Buna gravidute! O intrebare: ati luat metoclopramid in sarcina si bebe a fost ok?
Metoclopramidul este indicat in starile de greata si voma din sarcina dar in cazuri mai urgente dar stiti cum este cand e vb de altul e mai usor de zis insa cand sunt implicata direct apare reticienta. Mie sambata mi-a fost foarte rau am vomat pana si sucul gastric si 1kg dat jos in 2 zile e mult. Duminica am sunat ginecologul si mi-a dat metoclopramid pana la 3/zi nu am ajuns la doza asta ca nu a fost nevoie din fericire dar mi-a zis sa iau totusi preventiv sa ma pot alimenta ca altfel nu puteam manca si nici bea nimic:((. Din fericire a iesit la analize ca nu m-am deshidratat.
zorzonica
10 Apr 2013, 21:43
In sarcina poti sa iei si metoclipramid, si scobutil sau scopantil, papaverina.
Maria_P
10 Apr 2013, 22:06
Nu inteleg ce inseamna pt tine ca urina nu a iesit prea bine dar pot sa iti spun ca in sarcina patologia urogenitala e mai dif. ITU sunt mult mai frecvente si se recomanda sumar si urocultura in toate trimestrele. Se trateaza inclusiv urocultura pozitiva asimptomatica, iar trat e mai lung. Tot in perioada asta apare un grad de hidronefroza care favorizeaza infectia; vulvovaginitele sunt mai frecvente.
Antisepticele urinar sunt pe baza de merisoare si afine si pot fi folosite inclusiv de copii. Mai poti sa iei vit C pt acidifierea urinii, sa eviti staza urinara pt ca se inmultesc germenii (sa mergi mai des la baie). Lactobacilii mai sunt folositi.
izabelle
11 Apr 2013, 13:21
mi-ai aparut frecvente celule epiteliale plate, frecv leucocite si med de fam mi-a dat urinal si ceai de merisor, si m-am uitat de ceai si la contraindicatii erau trecute sarcina si alaptarea. Inca nu am ajuns la dr ginecolog , merg la sf lunii.
Maria_P
11 Apr 2013, 13:45
Exista uractiv mami care se da femeilor insarcinate si contine merisor, echinaceea si vit c. Merisoarele nu sunt contraindicate in sarcina o:-)
Spre deosebire de antisepticele urinare pe baza de afine si merisoare care sunt autorizate de MS ceaiurile nu sunt si probabil prin culturile lor se pot strecura tot felul de plante, posibil de asta sa fie specificatia altfel nu vad nici o explicatie.
Daca nu ai facut o urocutura e bine sa o faci. Posibil sa nu fi facut toaleta locala corect sau sa ai o secretie vaginala mai abundenta.
mihapet
11 Apr 2013, 13:54
Exista uractiv mami care se da femeilor insarcinate si contine merisor, echinaceea si vit c. Merisoarele nu sunt contraindicate in sarcina o:-)
Spre deosebire de antisepticele urinare pe baza de afine si merisoare care sunt autorizate de MS ceaiurile nu sunt si probabil prin culturile lor se pot strecura tot felul de plante, posibil de asta sa fie specificatia altfel nu vad nici o explicatie.
Daca nu ai facut o urocutura e bine sa o faci. Posibil sa nu fi facut toaleta locala corect sau sa ai o secretie vaginala mai abundenta.

asa am patit eu la sumarul de urina mi-a iesit ca am nisip, iar la urocultura nimic. asa ca am ramas in plop: am sau nu am nisip:-?:-?
floren
11 Apr 2013, 13:58
Si eu am cam aceeasi problema din cauza starilor de voma si ca dau afara cam dupa ce mananc la circa 2 - 3 ore , si sunt cam deshidratata si chiar nu pot sa stau foarte mult in picioare pentru ca imi vine sa cad jos .
Maine ma duc sa fac analizele de urina , urocultura , glicemie , etc . , si apoi incep sa fac perfuzii printre care am inteles ca o sa imi bage si metoclopramid injectabil in perfuzie , nu mi-a recomandat pastile , mi-a recomandat ceai de ghimbir pentru starile de voma pana ies analizele
izabelle
11 Apr 2013, 13:58
ms ptr sfaturi , am cautat de urinal mami si am gasit pe net, o sa merg si la ginecolog sa vad ce imi zice.
Maria_P
11 Apr 2013, 14:38
Urocultura iti arata daca ai germeni patogeni in urina (se face cantitativ cu valoare pozitiva pt femei 10 la a 4 si copii 10 la 3 si calitativ cand iti spune ce germene eventual antibiograma). Probabil ca tie la sumar ti-au iesit urati, oxid de calciu etc. Mai repeta sumarul si dupa ce nasti o eco.
E f bine ca urocultura e sterila.
andrada85
11 Apr 2013, 20:50
Acum imi este muult mai bine. Nu am mai vomitat de duminica iar metoclopramid azi nu am mai luat sa vad ce se intampla . Ma gandesc ca sambata mi-a fost rau de la iaurt si de la fructe sa fi avut aciditatea prea mare iar eu am si o gastroduodenita mai veche si cred ca s-au adunat.
mihapet
12 Apr 2013, 09:10
Urocultura iti arata daca ai germeni patogeni in urina (se face cantitativ cu valoare pozitiva pt femei 10 la a 4 si copii 10 la 3 si calitativ cand iti spune ce germene eventual antibiograma). Probabil ca tie la sumar ti-au iesit urati, oxid de calciu etc. Mai repeta sumarul si dupa ce nasti o eco.
E f bine ca urocultura e sterila.

oxati de Ca mi-au iesit. Dar medicul nu mi-a zis nimic. Daca trebuie sa iau sau nu tratament, acum, cat sunt inasrcinata
Maria_P
12 Apr 2013, 11:55
In timpul sarcinii infectiile urinare sunt o problema. A fost f bine ca ai facut urocultura si ca a iesit sterila. Restul o sa rezolvi dupa cu lichide, antiseptice, cystone si cam fara cioco si cafea (de lactate o sa ai nevoie).Nisipul nu e o urgenta si nu dauneaza bb.o:-)
lovelife
19 Jul 2013, 12:58
E bine sa repeti analizele la o alta firma, de multe ori au erori si e bine sa fii sigura ca sa te poata diagnostica corect
lovelife
19 Jul 2013, 13:01
Eu am fost sfatuita de medic sa iau ceva suplimente care sa fie din surse naturale mi-a zis ca nu le recomanda pe astea la care se face multa reclama
Eu am gasit pe net pe astea http://www.supli.ro/26-new-life.html ce parere aveti
La pret par OK si au cam taota gama de vitamine ce se spune ca sunt necesare in sarcina
Oricum am inceput sa mananc mai sanatos, astfel incat si alimentatia sa imi asigure necesarul de vitamine si minerale
strumf08
19 Jul 2013, 13:04
Eu am fost sfatuita de medic sa iau ceva suplimente care sa fie din surse naturale mi-a zis ca nu le recomanda pe astea la care se face multa reclama
Eu am gasit pe net pe astea http://www.supli.ro/26-new-life.html ce parere aveti
La pret par OK si au cam taota gama de vitamine ce se spune ca sunt necesare in sarcina
Oricum am inceput sa mananc mai sanatos, astfel incat si alimentatia sa imi asigure necesarul de vitamine si minerale

Chiar pe acesta mi l-a luat mama, sa ma refac dupa sarcina si sa fiu ok pe perioada alaptarii. Eu am mai folosit produse de la Calivita si am fost multumita, dar in sarcina am mers pe mana doctorului ginecolog.
strumf08
19 Jul 2013, 13:35
Eu am fost sfatuita de medic sa iau ceva suplimente care sa fie din surse naturale mi-a zis ca nu le recomanda pe astea la care se face multa reclama
Eu am gasit pe net pe astea http://www.supli.ro/26-new-life.html ce parere aveti
La pret par OK si au cam taota gama de vitamine ce se spune ca sunt necesare in sarcina
Oricum am inceput sa mananc mai sanatos, astfel incat si alimentatia sa imi asigure necesarul de vitamine si minerale

Felicitari pt sarcina! Cate saptamani ai?
daniela_1987
24 Jul 2014, 11:05
Buna fetelor!.

Sunt in 14 saptamani si din sapt 7 dr mi a recomandat acid folic de 5mg, cetebe C, mgB6 si arefam pe cale orala seara si no spa.
A zis sa le iau pe toata durata sarcinii.....dar nu sunt prea multe medicamente?
Astept un raspuns si sper sa nu mai fiu ingrijorata din aceast cauza.
Multumesc;
atheaa_me
24 Jul 2014, 11:14
1. arefamul in sarcina nu se ia pe cale orala,se ia doar vaginal, daca sunt probleme cu sarcina.
2. no spaul nu se ia zilnic, ci doar daca ai dureri de burtica.
3. acidul folic este bun, dar nu stiu excat pana cand se ia, stiu ca era esential pana la 12 s.
4. cetebe c nu stiu ce este, iar de magneB6 nu stiu ce sa zic, stiu ca se ia dar eu inca nu iau.
mari10
24 Jul 2014, 11:14
Si eu am luat, inca din preconceptie ( 4 luni ) vitamine, femibion 1 mai exact ( http://www.femibion.ro/ ), si pe toata durata sarcinii.

No spa am luat doar la nevoie, cand aveam nici dureri, in primele saptamani, iar progesteron ( eu am luat utrogestan nu arefam, dar e acelasi lucru ) am luat cate 1 pastila de 200 mg. vaginal ( in sarcina din cate am auzit si citit eu, cel mai indicat e sa se ia vaginal ) doar seara, pana la 22 de sapt.

Sarcina usoara :)
daniela_1987
24 Jul 2014, 11:32
Si eu am luat, inca din preconceptie ( 4 luni ) vitamine, femibion 1 mai exact ( http://www.femibion.ro/ ), si pe toata durata sarcinii.

No spa am luat doar la nevoie, cand aveam nici dureri, in primele saptamani, iar progesteron ( eu am luat utrogestan nu arefam, dar e acelasi lucru ) am luat cate 1 pastila de 200 mg. vaginal ( in sarcina din cate am auzit si citit eu, cel mai indicat e sa se ia vaginal ) doar seara, pana la 22 de sapt.

Sarcina usoara :)

Multumesc pt lamuriri.
lorecita_29
24 Jul 2014, 17:37
Si eu am luat, inca din preconceptie ( 4 luni ) vitamine, femibion 1 mai exact ( http://www.femibion.ro/ ), si pe toata durata sarcinii.

No spa am luat doar la nevoie, cand aveam nici dureri, in primele saptamani, iar progesteron ( eu am luat utrogestan nu arefam, dar e acelasi lucru ) am luat cate 1 pastila de 200 mg. vaginal ( in sarcina din cate am auzit si citit eu, cel mai indicat e sa se ia vaginal ) doar seara, pana la 22 de sapt.

Sarcina usoara :)

eu am luat arefam pana la 18 sapt , 3 pe cale vaginala si 1 oral, dar asta pt ca aveam un hematom , dar acum ca s a retras nu mai este nevoie
stiu ca se ia numai daca ai probleme sau pt a se prinde bine oul de uter , dar nu se ia toata sarcina
lorecita_29
24 Jul 2014, 17:43
mie mi se par cam multe sincer , eu ma feresc de medicamente , mai ales in primele 4 luni caci atunci se formeaza sistemul nervos al lui bebe
acidul folic se ia pana la 3- 4 luni de sarcina, no spa ul numai la nevoie ( adica numai daca te doare ceva )
cetebe c si mgb6 nu prea sunt recomandate in sarcina, sunt in locul vitaminelor de sarcina cum ar fi elevitul sau prenatal
daca ai o alimentatie corecta si echilibrata, analizele sunt ok iar bebe se dezvolta bine nu ar trebui sa iei nici un fel de suplimente , oricum ce mancam noi zi d zi este plin deja de chimicale
sarcina usoara :*
Copyright Miresici.ro © 2014
Powered by SEFArchive (Version: 0.0.2)