Vrei sa ai o nunta reusita, fara batai de cap, la care sa arati senzational si totodata sa ai energie ca sa dansezi pana-n zori? Atunci planifica totul din timp, astfel incat sa-ti poti rezerva ziua din ajunul nuntii doar pentru... relaxare.

Antistres

Apa miraculoasa

Transforma-ti baia intr-o oaza a placerilor! Pentru inceput, decoreaza incaperea cu lumanari parfumate, colorate in nuante calde.

Umple cada, avand grija sa torni sarea parfumata chiar sub jetul fierbinte (sau toarna 10 picaturi de ulei esential de portocala, levantica sau verbina, care sunt cunoscute pentru efectul lor reconfortant).

Pentru un plus de atmosfera, cateva CD-uri cu muzica ambientala si un pumn de petale de trandafir sunt alegerile ideale.

Reguli de respectat: temperatura apei sa nu depaseasca 38 de grade; durata baii sa nu depaseasca 20 de minute; momentul ales sa fie seara, inainte de culcare.

Relaxare yoghina

Instaleaza-te confortabil, lungita pe pat sau pe un sezlong, si concentreaza-te asupra zonelor de contact ale fiecarei portiuni a corpului tau cu "suportul" pe care esti asezata. Treptat, vei simti ca acestea se "extind", iar tu vei fi mai destinsa. In scurt timp, vei avea senzatia ca trupul iti devine tot mai greu, parca scufundandu-se in saltea. Stai asa 10 minute. La sfarsit, vei fi odihnita ca dupa o noapte de somn strasnic. Atentie: e esential ca in camera in care te afli sa fie o liniste deplina, altfel totul o sa-ti iasa pe dos.

Metoda contractie-relaxare

Se desfasoara in trei etape:

  • Asezata intr-o pozitie comoda intr-un fotoliu, focalizeaza-ti atentia asupra unei zone pe care vrei sa o destinzi - de exemplu, mainile sau fata. Constientizeaza gradul de incordare al muschilor de aici.
  • Contracteaza muschii moderat, pe masura ce inspiri. Incearca sa percepi clar tensiunea, fara a presa, pentru a scapa de orice jena sau durere.
  • Relaxeaza complet muschii, expirand usor. Simte diferenta dintre senzatiile alternative de tensiune si destindere.

Cu putin antrenament, va fi de ajuns sa te concentrezi asupra unei parti a corpului si apoi sa te gandesti la relaxarea ei pentru a o pune pe "hold", fara a mai trece prin cea de a doua etapa. Exploreaza diferitele portiuni ale fetei - fruntea, pometii, barbia - pana ce exercitiul devine foarte placut. Poti trece apoi la ceafa, umeri, coapse etc. In final, concentreaza-te pe un singur "segment" si lasa senzatiile sa se difuzeze de aici in toate directiile.

Educa-ti somnul

Ca sa nu ai cearcane sau ochi inrositi la nunta, obisnuieste-te sa mergi la culcare mai devreme, pe cat posibil in fiecare seara la aceeasi ora, si nu dormi mai putin de opt ore. Si asta nu cu o zi, doua, inainte de nunta, ci macar cu doua, trei saptamani, pentru ca organismul sa aiba timp sa scape urmele lasate de oboseala. Odihna insuficienta are o influenta negativa asupra organismului, provocand o stare de nervozitate nejustificata, tensiune psihica si musculara, tulburari de concentrare, ameteli si lipsa de energie.

Alunga emotiile respirand

Spre deosebire de bataile inimii sau de tensiunea arteriala, respiratia o putem regla in mod voluntar. Ia ca reper exemplul unui nou-nascut care doarme: el respira lent, complet destins, silentios, regulat. Realizarea unei respiratii relaxante presupune sa actionezi contrar fata de momentele cand esti stresata. In primul rand, daca simti ca ai un nod in gat, incepe prin a da afara aerul sarac in oxigen, lasandu-l pe cel proaspat sa patrunda in corp.

Pe durata expiratiei, detensioneaza muschii spatelui si in special pe cei ai umerilor, care de obicei raman incordati, ei fiind principalii responsabili cu starea de oboseala si durerile de cap. Scade apoi, treptat, amplitudinea respiratiilor, pana cand ajungi sa folosesti numai partea de jos a plamanilor, de la nivelul burtii, punand in repaus grupele musculare amintite.

Acum, fara niciun efort, abdomenul tau se va umfla incet in momentul inspiratiei si se va retrage cand expiri. Fiindca activeaza o serie de reflexe nervoase cu rol in incetinirea contractiilor inimii si pulsului, exercitiul are un efect intens recreativ.

Refugiaza-te la munte

... in weekend-ul dinaintea cununiei. Lasa ultimele pregatiri in seama parintilor, uita de griji, aranjamente si alte detalii si pleaca impreuna fie cu iubitul, fie cu prietenele tale, intr-un colt uitat de lume. Si daca "liniste" este cuvantul de ordine, mergi pana la capat: inchide-ti telefonul mobil si macar pentru doua zile rupe orice cale de comunicare cu lumea din afara.